Mugen Civic Type-R

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

Post by martijn »

Grappig want op het Engelse forum zijn ze er ook mee bezig.
Hoe toevallig kan het zijn.
Daar komen ze op 20000-22000 pond uit

:D :D :D :D :D :D :D
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

Doe mij dan maar een import Accord EURO-R, die zal wel wat goedkoper zijn...

Image
Image
Image
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

martijn wrote:Grappig want op het Engelse forum zijn ze er ook mee bezig.
Hoe toevallig kan het zijn.
Daar komen ze op 20000-22000 pond uit

:D :D :D :D :D :D :D


dan klopt onze berekening best wel aardig!

22.000 pond = 30.137 euro
klokkie
Posts: 103
Joined: Mon Mar 13, 2006 10:29 pm

Post by klokkie »

AccordTypeaRd wrote:Puur ter interesse, maar hoeveel mensen zouden geïnteresseerd zijn in een group-buy, onder welke voorwaarden en op welke termijn? Ikzelf enkel als de auto linksgestuurd is, kan rijden op RON98, niet begrensd op snelheid, teller in km's, als kleur CW, standaard versie (dus geen Mugen) en pas tegen 2010. Een andere auto kan ik (en wil ik) me op dit moment niet veroorloven.


Ard, waarom wil je hem op ron 98 hebben? Ron 95 is toch goedkoper ?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Rij jij een ATR om zuinig te rijden?

En ben het met vtecmoon eens dat ik dan liever de Accord zou hebben
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Ik toch liever een CTR...

Ik krijg bij een CTR een iets sportiever gevoel, ik zie mijzelf pas een ATR, of überhaupt een Accord, als ik een stuk ouder ben. Over een jaar of tien...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Rellen? :D

Ben ik wel enigsinds met je eens Dimer.
Vind alleen de JDM CTR lang niet zo mooi dan de nieuwe ATR
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

klokkie wrote:Ard, waarom wil je hem op ron 98 hebben? Ron 95 is toch goedkoper ?

RON 98 zie ik meer als een minimale vereiste. Dat is in Europa een beetje goed te krijgen en dus ook geen problemen met tanken, en de meerprijs van RON 98 t.o.v. RON 95 zie ik niet als een probleem, meer als een benadrukken van het sportieve potentiëel van de auto. In Japan heb je RON 100 waar onder andere een DC5 ook op rondrijdt, en ik vermoed de JDM CTR ook. En om elke keer octaan booster in je tank erbij te gooien vind ik nogal omslachtig, dus vandaar dat ik vind dat de JDM CTR (Al dan niet in de Canadeese/VS versie) zonder problemen op 98 moet kunnen lopen. Ik heb namelijk een motor met een vergelijkbaar probleem. Hij kán RON 91 aan, maar daar moet wél lood(vervanger) in zitten. Dat loodvervanger moet ik er ook al elke keer bijmengen als ik tank en dat is de reden dat áls ik bij een pompstation de keus heb ik het lieftst 98 MLV tank, ook al is dat per liter een héél stuk duurder dan 98 loodvrij.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Vandaag nog eentje gezien (geen Type R dan,maar wel WIT). Tis van de gemeente Amsterdam. Zat een tijdje erna te staren. Het is iid een MOOIE, die 4 deurs Civic
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

die zag ik laatst ook rijden in Buitenveldert!

M'n moeder rijdt nu ook even in een Hybrid, d'r s2k ondergaat een kleine reparatie.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Er rijdt ook een orange Hybride bij mij in de buurt.Af-schuw-e-lijk....Toch maar een CW aub ( de velgen ook )

Hmm, Hybride is in nu. Maar er is ook animo voor aardgas. Toen ik nog studentje was op de HvA hadden we ooit een project gedaan voor een bedrijf die aardgas in Nederland weer wilde introduceren. Doet het niet slecht hoorde ik laats nog... 8)
Op een van de folders stond een Honda EK lekker thuis te tanken uit een gasinstallatie :lol: Zelfde gas dat mevrouwtje gebruikt in de keuken om te koken
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Bij deze dus toch te krijgen in Engeland via import.

http://www.litchfieldimports.co.uk/civic.asp

vanaf £22.995 - €33.640


:worshippy:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Maar wel rechts gestuurd, toch? :!:
Das wel jammer. Verder een erg mooie auto :D
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Er wordt anders met geen woord gerept over hoeveel dat ding precies weegt en wat de verdere maten van die auto zijn.
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

niet zeuren,volg je hart,gewoon kopen Ard
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

ITR897 wrote:Bij deze dus toch te krijgen in Engeland via import.

http://www.litchfieldimports.co.uk/civic.asp

vanaf £22.995 - €33.640


:worshippy:


dan moet je 'm nog wel in NL invoeren...
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Mensen zeggen dat ie in 2010 geintroduceert wordt in Amerika. Lijkt me erg stug hoor dan is het al een vrij oude auto denk niet dat mensen er echt naar om zullen kijken aangezien ze er ook een Mugen sedan hebben en de Si.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

mr. X wrote:Maar wel rechts gestuurd, toch? :!:
Das wel jammer. Verder een erg mooie auto :D


Rechts gestuurd. Logisch toch als je hem importeerd uit Japan en alleen daar te verkrijgen is.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Martin.O wrote:niet zeuren,volg je hart,gewoon kopen Ard


idem
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

S.J. wrote:Mensen zeggen dat ie in 2010 geintroduceert wordt in Amerika. Lijkt me erg stug hoor dan is het al een vrij oude auto denk niet dat mensen er echt naar om zullen kijken aangezien ze er ook een Mugen sedan hebben en de Si.


de ITR en de Accord Coupe hebben er ook erg lang over gedaan om naar NL te komen, dus zo raar zou het niet zijn
Locked