Cold air intake WElkE

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

MeijerR wrote:K&N heeft de prijs van de Typhoon kit een "beetje"aangepast!!!

Ik had goeie verhalen gelezen over de typhoon kit voor de ATR , dus die kwam om mijn things to do lijst.
Even informeren bij de importeur EFKA import . In dec 2006 was de prijs 364 EURO. Dat is een redelijk hoog bedrag , maar had het er wel voor over.
Maar niet direct besteld , de winter komt eraan dus ik wacht nog wel even op het mooie weer.
Maart 2007, ik wil een typhoon kit bestellen , blijkt dat ze de prijzen aangepast hebben met een stijging van 28.5% ja je leest het goed 28,5% dus de prijs is nu 468,75 EURO. Ik heb veel over voor m'n hobby maar dit gaat me echt te ver, hebben ze hem van goud gemaakt ofzo? M'n bek viel er van open toen ik die prijs las.
Dus nu maar even verder zoeken naar iets anders , of misschien heeft iemand nog tips. Dan hoor ik het graag.
Miscchien heeft TCC nog enkele liggen tegen de oude prijs? Zowiezo krijg je bij TCC clubkorting als lid van de Type-R club.

Edit: Ik zit niet op te letten :roll: , je was al bij hun langs geweest zie ik nu... :lol:
MeijerR
Posts: 93
Joined: Sun Oct 08, 2006 11:05 am

Post by MeijerR »

slED9e wrote:hmm..pas op zitten ook wat huftertjes tussen juist met die autospullen



Ervaring?
MeijerR
Posts: 93
Joined: Sun Oct 08, 2006 11:05 am

Post by MeijerR »

Het is de Injen CAI geworden, voor foto's zie mijn eigen topic.
Hatchman
Posts: 90
Joined: Sun Mar 04, 2007 12:09 pm

Post by Hatchman »

goede keuze! bevalt mij ook uitstekend
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Heren, is het wel de moeite waard?!!
Al het geld.....voor een paar buizen?!
Heb al een ATR met CAI gevoel en gehoord (Thx Voodoo),maar vind het nog steeds een berg geld...
W-ice
Posts: 58
Joined: Wed Dec 27, 2006 7:10 pm
Contact:

Post by W-ice »

LCR wrote:Heren, is het wel de moeite waard?!!
Al het geld.....voor een paar buizen?!
Heb al een ATR met CAI gevoel en gehoord (Thx Voodoo),maar vind het nog steeds een berg geld...


Het gevoel en geluid dat ik al gekweekt heb uit mijn 1.8 VTEC met Injen CAI, is het geld meer dan waard geweest.. :D
Laat staan wat een Injen kan doen met een ATR!! 8)
Hatchman
Posts: 90
Joined: Sun Mar 04, 2007 12:09 pm

Post by Hatchman »

Doet het erg goed op een K20, verlijking tussen stock intake en Injen cai:Image
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Zooooo....daar houd ik van! Keiharde cijfers
Iem. een goed adresje voor die spul?
2e hands mag ook 8)
W-ice
Posts: 58
Joined: Wed Dec 27, 2006 7:10 pm
Contact:

Post by W-ice »

LCR wrote:Zooooo....daar houd ik van! Keiharde cijfers
Iem. een goed adresje voor die spul?
2e hands mag ook 8)


Heb die van mij bij TCC gehaald..prijs viel me reuze mee!
MeijerR
Posts: 93
Joined: Sun Oct 08, 2006 11:05 am

Post by MeijerR »

Ik heb hem ook bij TCC besteld , goeie en snelle service. :thumbs:
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Cijfers van de producent zelf ja, neem die maar met een korrel zout!
Als je 5 pk meer hebt en 10 koppel meer mag je blij zijn!
Het is de combinatie van inlaat en uitlaat vervangen wat je deftige performance boost geeft. En trouwens elke cold air intake is bena hetzelfde buiten het logo!
Hatchman
Posts: 90
Joined: Sun Mar 04, 2007 12:09 pm

Post by Hatchman »

Sinister wrote:Cijfers van de producent zelf ja, neem die maar met een korrel zout!
Als je 5 pk meer hebt en 10 koppel meer mag je blij zijn!
Het is de combinatie van inlaat en uitlaat vervangen wat je deftige performance boost geeft. En trouwens elke cold air intake is bena hetzelfde buiten het logo!


Cijfers van de producent zelf? Dacht het niet! Deze uitdraai komt uit een uitgebreide intake test, wel voor een K20a rsx maar toch zegt dit wel iets over de verschillen in de intakes.
http://www.clubrsx.com/cr/SSPTIT.html

En natuurlijk alleen een cai intake erop knallen geeft je geen 20 pk winst, maar in combinatie met een goede header, catback en op elkaar afgestelde software wel.

Bovenstaande grafiek is een vergelijking met standaard k20a met injen cold air intake en magnaflow einddemper (standaard diameter), tegen stock airbox en dezelfde magnaflow einddemper.
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Ja schrijft dat er dan direct bij he met uw gezever!
Ge doet precies of ne cold air een wondermiddel is da u 20 pk meer levert
Terwijl iedereen weet da ge er normaal nog geen 10 uithaalt zonder andere mods!
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Sinister wrote:Ja schrijft dat er dan direct bij he met uw gezever!
Ge doet precies of ne cold air een wondermiddel is da u 20 pk meer levert
Terwijl iedereen weet da ge er normaal nog geen 10 uithaalt zonder andere mods!


Lange tenen vanavond? wil je erover praten?
Martin Omi Performance
Posts: 99
Joined: Sun Apr 15, 2007 1:51 pm

Post by Martin Omi Performance »

haha wou het net zeggen...
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Als je dan al geirriteerd gaat doen, doe het dan in normaal Nederlands. Dat onbegrijpelijke vlaams elke keer... :roll:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

VTECCIE wrote:Als je dan al geirriteerd gaat doen, doe het dan in normaal Nederlands. Dat onbegrijpelijke vlaams elke keer... :roll:


amaiii u bent ook nen HOLLANDER!!!!
zotte kop


weet ge waarom nen hollander zijn tanden op elkander houd bij het overgeven...???
anders komt het dik mee!!!


PROEST.... best leuk die vlamingen.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

hardcorehonda wrote:
VTECCIE wrote:Als je dan al geirriteerd gaat doen, doe het dan in normaal Nederlands. Dat onbegrijpelijke vlaams elke keer... :roll:


amaiii u bent ook nen HOLLANDER!!!!
zotte kop


weet ge waarom nen hollander zijn tanden op elkander houd bij het overgeven...???
anders komt het dik mee!!!


PROEST.... best leuk die vlamingen.


Is dat een grap?
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

Ik heb me laten vertellen dat het een grap is jah....

en wbt sander.... hij kent me en weet best hoe ik ben...
maak je geen zorgen :-)
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Nee maak je daar geen zorgen om, ik ken HH al even. :D

Ik kan slecht tegen vlaams wat fonetisch geschreven wordt. Nu ik er eens over nadenk vind ik fonetisch Nederlands ook vervelend. Brrr MSN bReEzAh taal...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Locked