Nordschleife

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
genesis

Nordschleife

Post by genesis »

Vandaag weer eens gereden (zonder Gaskleppie, pfuhhh viel niet mee hoor!) maarrrrrrrrrr de laatste ronde (nr 5,dankzij mijn co-pilot Blowie, mijn zoon) ging errug lekker, heb samen gereden met een BMW 5 serie en een kale BMW 3serie (type ? met rolkooi), ging mooi gelijk op, qua vermogen was ik iets sneller, maar de 5 serie ging op kop na gele vlag situatie, ik zat achter de BMW 3 serie, liep heel lekker, vooral nadat ik hem passeerde net voor de "gate", kreeg een hele dikke duim!! :D ) Wat een sensatie met een 1.600 c.c.'tje tegen een 2 liter ?(BMW 3) en een BMW 5 serie (3 liter), wat loopt zo'n Honda met LSD hard in op de BMW's in de bochten!

Was mijn beste persoonlijke tijd (9:48"03 voorheen 9:50"16), maar wat zou het toch mooi zijn als ik 220 a 230 pk zou hebben met 260 a 280 Nm bij een toerental van 6 a 7K toeren!

Want een ronde daarvoor reed ik op met een renault Megane turbo 2,0 liter (225 Pk) dat haast gelijk op ging als we vlak reden, maar omhoog kom ik gewoon koppel tekort! (balen!)

Als het meezit ga ik eind dit jaar turbo (wel Hopelijk linear!), dan word het heel veel leuker! Dit als voorspel op de volgende fase.

Genesis
Sinister

Post by Sinister »

Koppel te kort lol op wa slaagt da nu, als je pk verhoogt gaat koppel ook omhoog. Koppel op zich is geen prestatieparameter, paardenkracht daarentegen wel. En het is niet de bedoeling hier een discutie van te maken maar het is gewoon zo dat je met koppel op zich niets bent.
slydawg

Post by slydawg »

Sinister wrote:Koppel te kort lol op wa slaagt da nu, als je pk verhoogt gaat koppel ook omhoog. Koppel op zich is geen prestatieparameter, paardenkracht daarentegen wel. En het is niet de bedoeling hier een discutie van te maken maar het is gewoon zo dat je met koppel op zich niets bent.

Ik ben het niet helemaal met die redenering van je eens maar ja, ik heb ook geen zin in een discutie.
VTECRob

Post by VTECRob »

Eej Swa... ga jij eens vakantie vieren... 8)
slydawg

Post by slydawg »

VTECRob wrote:Eej Swa... ga jij eens vakantie vieren... 8)

:lol: Ok ok ik ga al................naar het strand :!:
Martin.O

Post by Martin.O »

en daarna lekker ketsen
roblom

Post by roblom »

Mag ik hem dan vertellen dat vermogen=koppel x toeren ? Dus dat het vermogen afhankelijk is van het koppel, en niet andersom?
Of ga ik dan toch in discutie?
VTECRob

Post by VTECRob »

Als jij dat leuk vindt...

Ik heb ook geen zin in die hele discutie...
en al helemaal niet hoe je het schrijft...

Ligt ie al op het strand? of is ie nu alles zandvrij aan het maken?
roblom

Post by roblom »

Ja vind het wel leuk, want dan lijkt het net alsof ik er ook verstand van heb :D
VTECRob

Post by VTECRob »

Zolang het maar niet over 2.5 of 2.25 gaat... :twisted:
IvoG

Post by IvoG »

Martin.O wrote:en daarna lekker ketsen
That's a given! :wink:
VTECRob

Post by VTECRob »

Stelletje grappenmakers...

Wie waren ook alweer diegenen die bezoek hadden gekregen van zo´n ooievaar na een dagje strand?
roblom

Post by roblom »

VTECRob wrote:Zolang het maar niet over 2.5 of 2.25 gaat... :twisted:

Nee daar snap ik idd niks van :roll: hij is er nogsteeds niet trouwens....
IvoG

Post by IvoG »

VTECRob wrote:Stelletje grappenmakers...

Wie waren ook alweer diegenen die bezoek hadden gekregen van zo´n ooievaar na een dagje strand?

Ik weet het niet, wie dan? :dunno:
genesis

Post by genesis »

O'ja nog gefeliciteerd Ivo

Genesis
BugsM

Post by BugsM »

Even stofhappen. Dit jaar ook aan de ring met de coupe?

Je coupe zou met de b16 makkelijk een minuut sneller kunnen. Meer rijden, geeft meer dan zon fohn kan brengen...

Tuurlijk is wat meer koppel onderin wat lekkerder, maar geen noodzaak op de ring...
Roy

Post by Roy »

Nou, als jullie toch hierover gaan discuteren,

als je een heuvel op rijdt gaat de gene met de meeste koppel (Mitsdie dat geleidelijk opde weg overgebrzcht) het wedstrijdje winnen.
Of in dit geval op zijn voorganger uitlopen.

En inderdaad door een gebrek aan koppel ken je bergopwaarts niet tegen de koppel van en 2.0 Turbo van+ 225 pk op
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
BugsM

Post by BugsM »

g-unit wrote:Nou, als jullie toch hierover gaan discuteren,

als je een heuvel op rijdt gaat de gene met de meeste koppel (Mitsdie dat geleidelijk opde weg overgebrzcht) het wedstrijdje winnen.
Of in dit geval op zijn voorganger uitlopen.

En inderdaad door een gebrek aan koppel ken je bergopwaarts niet tegen de koppel van en 2.0 Turbo van+ 225 pk op

Zoek eens op hoe de basisformule voor vermogen is. Het gaat om vermogen niet meer en minder...

Ik snap je verhaal wel. Een turbomotor heeft vaak een mooie vlakke koppelverloop, met veel koppel onderin, dus ook veel vermogen onderin. Hierdoor klimt hij van onderuit wat makkelijker in de toeren...
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Je coupe zou met de b16 makkelijk een minuut sneller kunnen. Meer rijden, geeft meer dan zon fohn kan brengen...

Klopt!
Ik reed iets van 9:18 ofzo met deze zelfde coupe..... 8)
bertjehonda

Post by bertjehonda »

zet 2 auto's naast elkaar zelfde gewicht
zelfde wegligging banden enz.
en t zelfde aantal pk's
maar de 1 meer koppel als de ander doormidel van een turbo of compressor maakt niet uit wat.
3 keer raden wat er eerder boven is of eerder op topsnelheid is.
zelfs als een auto 25pk meer heeft maar de ander een flink stuk koppel meer zal de auto met een leuk bekkie meer koppel eerder en vlotter weg zijn dan die met meer pk.
die met meer pk zal waarschijnlijk een iets betere topsnelheid hebben en t makkelijker hebben om in de top te komen.
maar hoevaak zit je in volgas in de 5de versnelling op een circuit?
ik denk nooit
bij een circuit met heel veel bochten heb je veel meer aan koppel dan aan pk's
iedereen die veel op t circuit rijdt met een honda (hoog toeren) wil toch zo vroeg mogelijk op een zo laag mogelijk toerental veel koppel hebben tot zo hoog mogelijk toeren. daar kan je veel winst uit halen kwa tijd.
dus een turbo of compressor geeft meer pk's maar t zorgt er ook voor dat je veel eerder kan beschikken over heel veel koppel.
dat is je grootste winst.
zo denk ik erover
don't shoot me ik ben nog altijd in de leer fase en dat zal ik als bouwvakker nog lang blijven :lol:
Locked