BZRKbb2
vtecmoon wrote:wat is het volgende item op het lijstje?
Tein Flex | Tanabe SHM | Spoon front strut | Cusco rear strut | Spoon Twin-block Calipers | Mugen MF8 | BPi Velocity Stack | JDM H22a | ???
Hehe nou als dat blok er in hangt en de bandjes om die velgen zitten ben ik voorlopig wel ff blut... Tenzij er nog mensen wat extra werk hebben voor een vormgever

Maaarrrr het doel is 200whp.
Dus volgende op lijstje:
- M'n Type S Pistons die ik heb liggen er in gooien (11,0:1 comp)
- SMSP of RMF header aanschaffen
- 68/70mm TB
- Reserve H22 kop porten & polishen, desnoods vlakken
- Mocht het niet voldoende zijn Jun of Crower stage 3 nokken incl nieuwe drivetrain.
En ook nog onderstel voorzien van betere swaybars... poly ur rubbers overal, etc.
Ok... na 2 dagen swappen weer thuis.
Het verhaal:
Dinsdag om 7u richting Groesbeek gegaan, kwart over 9 aangekomen.
10u begonnen met de swap, alles loshalen etc echter hadden we geen dop 36 voor de grote bout bij je remschijven/assen en ook nog geen motortakel staan. Dus die gingen we ophalen bij Randall.
De H22a zou rond 12u bij ton worden afgeleverd, maar dat liep dus ook beetje anders waardoor we uiteindelijk totaal 3u kwijt waren aan heen en weer rijden om het blok te halen. Toen dus assen loshalen, alleen hadden we toen weer splitpennen met een baaldag. Nadat de assen los lagen flink klooien om blok er uit te krijgen, eenmaal er uit de kabelboom overzetten.
Ondertussen was het al donker geworden maar het ging de goede kant op, in 1 dag was het niet meer te redden maar we konden misschien nog wel het blok er in leggen... dus niet. Het spruitstuk dat ik maandag had gekocht bleek dus geen h22 maar h23 spruit te zijn. Toen maar gestopt om de dag hierna weer fris te beginnen.
Dag 2
Op jacht naar een spruit, van Deijne bellen "ja we hebben er 1"... naar van Deijne rijden... alleen bovenkant van header en waarschijnlijk ook nog eens een F22 ipv H22. Hadden we dus niks aan, toen snel op internet gekeken en besloten die middag maar eentje bij AKR te scoren.
H22 uiteindelijk maar er in takelen... en dan krijg je dus weer te maken met tegenstribbelende motorsteunen. Na flink wat geklooi en het krachtwerk van ton begon alles beetje netjes te hangen. Meteen alles snel vastmaken met de powertool (ftw), blok hing, nu de rest nog.
Ik ging dus ff koerier spelen daarna, spruitstuk halen en moesten de benzine toevoer laten verlengen ivm andere kant van blok dan H23. In die tussentijd is ton bezig geweest met alles aansluiten op het blok.
Natuurlijk waren de problemen nog niet over, want eenmaal begonnen met de assen bleek er dus een lekke ashoes te zijn en daarna ook nog eens een verneukt schroefdraad bij de grote bout op het einde. Waardoor je dus een speling van +/- een 0,5 cm kreeg... toch maar mee door gegaan. Die as moet dus nu asap vervangen worden.
Bijna klaar dus zou je zeggen, nog even 1 draadje trekken voor de vtec solenoid, rest was al pre-wired uit de fabriek
In tussentijd ook flink geklooi met de benzine toevoer, wilde niet echt goed passen. Vast gedraaid, motor laten draaien zonder onsteking. HOPPA benzine spuiten, tot 3x toe na verscheidene pogingen. Uiteindelijk weer met brute ton kracht opgelost en het zat toen goed. Weer motor draaien, alles goed, druk opbouwen en ontsteking weer er op.
Motor starten, na beetje gehik klonk het toch wel redelijk goed (voor een motor die 6mnd stil stond). Koelvloeitstof vullen en die stappenmotor maar laten trippen tot die hopelijk over paar dagen weer lekker soepel loopt. Nu is die echt nog aant trippen vooral in lage toeren.
Eerste rondje testrijden dan maar, p0f ecu van Randall gescored, komt dus uit een Accord Wagen SiR H22a automaat... met als gevolg: redline al op 6500 toeren en in z'n 5 al bij de 5000 toeren. Geen VTEC kick-in, maybe vanwege het ontbreken van de automaat computer. Dus nu snel naar P13 of P28 en dan ecTune er op.
Belangrijk nu:
- As vervangen aan passagierskant.
- Kijken of stappenmotor over paar dagen weer de oude is
- Een goeie ECU er op.
- P.I.M.P. kleppendeksel er op
Muchos, muchos Boksos aan t0n (en Moeders voor de gastvrijheid... en Nat voor de lekkere pasta)
Het verhaal:
Dinsdag om 7u richting Groesbeek gegaan, kwart over 9 aangekomen.
10u begonnen met de swap, alles loshalen etc echter hadden we geen dop 36 voor de grote bout bij je remschijven/assen en ook nog geen motortakel staan. Dus die gingen we ophalen bij Randall.
De H22a zou rond 12u bij ton worden afgeleverd, maar dat liep dus ook beetje anders waardoor we uiteindelijk totaal 3u kwijt waren aan heen en weer rijden om het blok te halen. Toen dus assen loshalen, alleen hadden we toen weer splitpennen met een baaldag. Nadat de assen los lagen flink klooien om blok er uit te krijgen, eenmaal er uit de kabelboom overzetten.
Ondertussen was het al donker geworden maar het ging de goede kant op, in 1 dag was het niet meer te redden maar we konden misschien nog wel het blok er in leggen... dus niet. Het spruitstuk dat ik maandag had gekocht bleek dus geen h22 maar h23 spruit te zijn. Toen maar gestopt om de dag hierna weer fris te beginnen.
Dag 2
Op jacht naar een spruit, van Deijne bellen "ja we hebben er 1"... naar van Deijne rijden... alleen bovenkant van header en waarschijnlijk ook nog eens een F22 ipv H22. Hadden we dus niks aan, toen snel op internet gekeken en besloten die middag maar eentje bij AKR te scoren.
H22 uiteindelijk maar er in takelen... en dan krijg je dus weer te maken met tegenstribbelende motorsteunen. Na flink wat geklooi en het krachtwerk van ton begon alles beetje netjes te hangen. Meteen alles snel vastmaken met de powertool (ftw), blok hing, nu de rest nog.
Ik ging dus ff koerier spelen daarna, spruitstuk halen en moesten de benzine toevoer laten verlengen ivm andere kant van blok dan H23. In die tussentijd is ton bezig geweest met alles aansluiten op het blok.
Natuurlijk waren de problemen nog niet over, want eenmaal begonnen met de assen bleek er dus een lekke ashoes te zijn en daarna ook nog eens een verneukt schroefdraad bij de grote bout op het einde. Waardoor je dus een speling van +/- een 0,5 cm kreeg... toch maar mee door gegaan. Die as moet dus nu asap vervangen worden.
Bijna klaar dus zou je zeggen, nog even 1 draadje trekken voor de vtec solenoid, rest was al pre-wired uit de fabriek

Motor starten, na beetje gehik klonk het toch wel redelijk goed (voor een motor die 6mnd stil stond). Koelvloeitstof vullen en die stappenmotor maar laten trippen tot die hopelijk over paar dagen weer lekker soepel loopt. Nu is die echt nog aant trippen vooral in lage toeren.
Eerste rondje testrijden dan maar, p0f ecu van Randall gescored, komt dus uit een Accord Wagen SiR H22a automaat... met als gevolg: redline al op 6500 toeren en in z'n 5 al bij de 5000 toeren. Geen VTEC kick-in, maybe vanwege het ontbreken van de automaat computer. Dus nu snel naar P13 of P28 en dan ecTune er op.
Belangrijk nu:
- As vervangen aan passagierskant.
- Kijken of stappenmotor over paar dagen weer de oude is
- Een goeie ECU er op.
- P.I.M.P. kleppendeksel er op
Muchos, muchos Boksos aan t0n (en Moeders voor de gastvrijheid... en Nat voor de lekkere pasta)
-
- Posts: 420
- Joined: Mon May 16, 2005 7:14 pm