BZRKbb2

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Holy mother of Mugen!!!
Snel onder de ride plaatsen!
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Post by slED9e »

hoi hoi hoi, dat is een feessie waard
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

eerst die ride weer van een goed blok voorzien...
H23 heeft lagerschade, JDM H22a er in...
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

wat is het volgende item op het lijstje?

Tein Flex | Tanabe SHM | Spoon front strut | Cusco rear strut | Spoon Twin-block Calipers | Mugen MF8 | BPi Velocity Stack | JDM H22a | ???
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

DAMN mooiste velgen samen met MF10 die ooit zijn gemaakt voor een HONDA naar mijn mening. Mooie bak suc6 ermee
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

vtecmoon wrote:wat is het volgende item op het lijstje?

Tein Flex | Tanabe SHM | Spoon front strut | Cusco rear strut | Spoon Twin-block Calipers | Mugen MF8 | BPi Velocity Stack | JDM H22a | ???


Hehe nou als dat blok er in hangt en de bandjes om die velgen zitten ben ik voorlopig wel ff blut... Tenzij er nog mensen wat extra werk hebben voor een vormgever ;)

Maaarrrr het doel is 200whp.
Dus volgende op lijstje:
- M'n Type S Pistons die ik heb liggen er in gooien (11,0:1 comp)
- SMSP of RMF header aanschaffen
- 68/70mm TB
- Reserve H22 kop porten & polishen, desnoods vlakken
- Mocht het niet voldoende zijn Jun of Crower stage 3 nokken incl nieuwe drivetrain.

En ook nog onderstel voorzien van betere swaybars... poly ur rubbers overal, etc.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

:D das grappig zit ik gister te lezen op H-Tech:

Just picked up my bronze 16" 4x114,3 MF8's...
I'm so happy I could cry...


Niet realiserend dat jij dat was... 8)
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Ok... na 2 dagen swappen weer thuis.

Het verhaal:

Dinsdag om 7u richting Groesbeek gegaan, kwart over 9 aangekomen.
10u begonnen met de swap, alles loshalen etc echter hadden we geen dop 36 voor de grote bout bij je remschijven/assen en ook nog geen motortakel staan. Dus die gingen we ophalen bij Randall.

De H22a zou rond 12u bij ton worden afgeleverd, maar dat liep dus ook beetje anders waardoor we uiteindelijk totaal 3u kwijt waren aan heen en weer rijden om het blok te halen. Toen dus assen loshalen, alleen hadden we toen weer splitpennen met een baaldag. Nadat de assen los lagen flink klooien om blok er uit te krijgen, eenmaal er uit de kabelboom overzetten.

Ondertussen was het al donker geworden maar het ging de goede kant op, in 1 dag was het niet meer te redden maar we konden misschien nog wel het blok er in leggen... dus niet. Het spruitstuk dat ik maandag had gekocht bleek dus geen h22 maar h23 spruit te zijn. Toen maar gestopt om de dag hierna weer fris te beginnen.

Dag 2
Op jacht naar een spruit, van Deijne bellen "ja we hebben er 1"... naar van Deijne rijden... alleen bovenkant van header en waarschijnlijk ook nog eens een F22 ipv H22. Hadden we dus niks aan, toen snel op internet gekeken en besloten die middag maar eentje bij AKR te scoren.

H22 uiteindelijk maar er in takelen... en dan krijg je dus weer te maken met tegenstribbelende motorsteunen. Na flink wat geklooi en het krachtwerk van ton begon alles beetje netjes te hangen. Meteen alles snel vastmaken met de powertool (ftw), blok hing, nu de rest nog.

Ik ging dus ff koerier spelen daarna, spruitstuk halen en moesten de benzine toevoer laten verlengen ivm andere kant van blok dan H23. In die tussentijd is ton bezig geweest met alles aansluiten op het blok.

Natuurlijk waren de problemen nog niet over, want eenmaal begonnen met de assen bleek er dus een lekke ashoes te zijn en daarna ook nog eens een verneukt schroefdraad bij de grote bout op het einde. Waardoor je dus een speling van +/- een 0,5 cm kreeg... toch maar mee door gegaan. Die as moet dus nu asap vervangen worden.

Bijna klaar dus zou je zeggen, nog even 1 draadje trekken voor de vtec solenoid, rest was al pre-wired uit de fabriek :) In tussentijd ook flink geklooi met de benzine toevoer, wilde niet echt goed passen. Vast gedraaid, motor laten draaien zonder onsteking. HOPPA benzine spuiten, tot 3x toe na verscheidene pogingen. Uiteindelijk weer met brute ton kracht opgelost en het zat toen goed. Weer motor draaien, alles goed, druk opbouwen en ontsteking weer er op.

Motor starten, na beetje gehik klonk het toch wel redelijk goed (voor een motor die 6mnd stil stond). Koelvloeitstof vullen en die stappenmotor maar laten trippen tot die hopelijk over paar dagen weer lekker soepel loopt. Nu is die echt nog aant trippen vooral in lage toeren.

Eerste rondje testrijden dan maar, p0f ecu van Randall gescored, komt dus uit een Accord Wagen SiR H22a automaat... met als gevolg: redline al op 6500 toeren en in z'n 5 al bij de 5000 toeren. Geen VTEC kick-in, maybe vanwege het ontbreken van de automaat computer. Dus nu snel naar P13 of P28 en dan ecTune er op.

Belangrijk nu:
- As vervangen aan passagierskant.
- Kijken of stappenmotor over paar dagen weer de oude is
- Een goeie ECU er op.
- P.I.M.P. kleppendeksel er op

Muchos, muchos Boksos aan t0n (en Moeders voor de gastvrijheid... en Nat voor de lekkere pasta)
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

zozo...waren weer twee boeiende dagen geweest zo te zien!
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Geen half werk, hopelijk komt alles goed en kun je plezier gaan beleven aan je projectje.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Foto's :D
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Foto's als alles weer netjes is :)
Nu smerige bende
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Geef ik niks om! :wink:

Pff, ik wacht wel
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Ze zitten er onder hoor...
Image

Auto is alleen ubersmerig, dus een shoot moet ff op zich wachten (ook eerst die spoon klauwen er op)
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

:shock: Kwijl druipt op mijn toetsenbord hiero. Dweil helpt niet, ik pak er gelijk de waterzuiger bij :wink: Ik hoop dat je er een paar goeie slotbouten bij hebt, het zou zonde zijn als je ze meteen weer kwijt bent.
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Zitten ook Mugen slotbouten op... hoop dat die het houden :)
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Hier benne de foto's dan...
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Mooie foto's :shock: Gave effecten met die regenboog-gevel :thumbs:
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Netjes.... heel netjes...

De kleur voor die kleur auto.... Althans... vind ik...
-=[BLACKA]=-
Posts: 420
Joined: Mon May 16, 2005 7:14 pm

Post by -=[BLACKA]=- »

8) welkom nette velgen egte MUGEN'SSS en goeie remklauwen oehh SPOOooon!!!!!!!
Locked