Beste upgrades?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Sinister

Post by Sinister »

Ik heb et over een standaard motor die niet versterkt is tegen de turbodruk. Die rij je zeker rapper naar de klote! Daarom zetten ze de turbo druk lager omdat anders je je motor opblaast. Believe me heb er al genoeg van gehoord. Als je de motor gaat verstevigen dan kan je de druk opvoeren ja, maar dan spreken we wel nog over meer dan 5000€
hardcorehonda

Post by hardcorehonda »

Sinister wrote:Ik heb et over een standaard motor die niet versterkt is tegen de turbodruk. Die rij je zeker rapper naar de klote! Daarom zetten ze de turbo druk lager omdat anders je je motor opblaast. Believe me heb er al genoeg van gehoord. Als je de motor gaat verstevigen dan kan je de druk opvoeren ja, maar dan spreken we wel nog over meer dan 5000€

Ik heb het ook over een standaard motor incl goede engine tuning.
Jij hebt er kennelijk genoeg gehoord met slechte tuning..

Er is een nieuwe generatie tuners op komst, die zich al aardig aan het bewijzen zijn.
Stock motoren die 15 psi draaien en heel blijven.
zelfs 20 psi b16a1's die allermist zachtaardig bereden worden en ook heel blijven.

En geloof niet alles wat je van iedereen hoort... ga af op de dingen die je zelf meemaakt en directe info..
Mij hoef je niet te geloven....mar ga eens voor de gein praten met mensen die deze setups rijden.
Zelfs frank (in mijn ogen een gerespecteerd "lid" hier) kan je hierover veel vertellen.
Hij hoort bij die nieuwe generatie tuners en heeft al heel wat turbohonda's laten rijden op nieuwe software.

enuh.. een motor verstevigen voor bv 15 a 20 psi kost geen 5000 euro.
of je moet een komplete krat motor willen kopen die 30psi aankan.

Niet alles is meer zoals het vroeger (4 jaar geleden) was
Sinister

Post by Sinister »

Dan moet je me die adressen maar is geven die compressors steken onder de 5000€ met versteviging en alles.
hardcorehonda

Post by hardcorehonda »

Sinister wrote:Dan moet je me die adressen maar is geven die compressors steken onder de 5000€ met versteviging en alles.

Nu ga je direct op een andere toer.....

COMPRESSORS STEKEN zoals u dat noemt is wat anders dan een bestaand blok "bomproof" maken voor hogere turbodruk.

daar hebben we het toch over gehad? (niet een gehele turbosetup)
Sinister

Post by Sinister »

Ja dus de hele turboset met versteviging desnoods heb je niet onder de 5000€ En trouwens een ITR moet N/A blijven imo. Heel de uitlaatlijn kost 1000€ nog niet, een CAI 100€ eventueel een hondata nog eens 800€ dus 1900€ voor 30 pk meer vindek niet overdreven. 5000€ voor 120 pk meer als je het veilig wilt houden dat is idd minder ja maar ben er zeker van dat het je aan de pomp wel meer kost.
hardcorehonda

Post by hardcorehonda »

Sinister wrote:Ja dus de hele turboset met versteviging desnoods heb je niet onder de 5000€ En trouwens een ITR moet N/A blijven imo. Heel de uitlaatlijn kost 1000€ nog niet, een CAI 100€ eventueel een hondata nog eens 800€ dus 1900€ voor 30 pk meer vindek niet overdreven. 5000€ voor 120 pk meer als je het veilig wilt houden dat is idd minder ja maar ben er zeker van dat het je aan de pomp wel meer kost.

Met mijn smaak , kost aleen de turboset al bijna die 5000euro.
Motor aanpassen is niet zo heelduur tussen de 2000 en 3500.
wil je het extreem goed doen dan ben je zo 10K verder (compleet)

maareh 1000 euro voor een hele uitlaatlijn?
een goed spruitstuk komt aleen al bijna op die prijs..
mr. X

Post by mr. X »

En 30 pk winst met een CAI en uitlaatlijn op de ITR... :dunno:

Een fatsoenlijke inlaat waar je vermogens winst mee boekt kost je 1000, uitlaatspruit (de beste) nog eens 1500 en dan catback tel daar ook nog maar een 1000 voor.
Je zit dan op de 3500 euro met een PK of 15-20.

Voor die laatste paar pk's boven op deze, betaal je zo belachelijk veel, dat het goedkoper zal zijn met een turbo te gaan rijden. En op safe boost rijdt het, zonder kapot te gaan, met even veel vermogen...
Sinister

Post by Sinister »

Uitlaatlijn CAI en hondata geeft je zeker 30 pk winst heb de results al gezien. DC sports keramiek header kost een 420€ en een catback van buddyclub heeft me 320 gekost.
mr. X

Post by mr. X »

okee, de banken in België blijken dus af te wijken?

Zet de grafiek maar hier online. Ik heb namelijk zelf geen 15 pk erbij gekregen met BDR, CAI, DC spruit en catback met catvv......
Sinister

Post by Sinister »

Ja voorbeelden genoeg he bij de wie is wie topics.
Dimer

Post by Dimer »

mr. X wrote:okee, de banken in België blijken dus af te wijken?

Zet de grafiek maar hier online. Ik heb namelijk zelf geen 15 pk erbij gekregen met BDR, CAI, DC spruit en catback met catvv......

misschien was jouw motor toen ook al niet meer helemaal 100
mr. X

Post by mr. X »

nee okee, dat weten we volgens mij allemaal.
Maar dan nog, 30 pk erbij met een CAI van 300 euro en een DC spruit met cat back :dunno:
Sinister

Post by Sinister »

mr. X wrote:nee okee, dat weten we volgens mij allemaal.
Maar dan nog, 30 pk erbij met een CAI van 300 euro en een DC spruit met cat back :dunno:
Neen en een hondata ecu dan heb je 30 pk meer. En White-ITR kan het je bewijzen :wink:
Sinister

Post by Sinister »

Ander vraagje trouwens, vanaf wanneer zou de radiator moeten opspringen want heb gemerkt dat die van mij bijna nooit opstart.
ITR639

Post by ITR639 »

Sinister wrote:Ander vraagje trouwens, vanaf wanneer zou de radiator moeten opspringen want heb gemerkt dat die van mij bijna nooit opstart.

Ventilator bedoel je :-) Gaat hij ook niet bij lang stationair draaien?
Sinister

Post by Sinister »

En wat is lang stationair? Kwartier of 20 minuten? Neen dan.
slydawg

Post by slydawg »

Ventilator gaat bij mij aan als watertemp 98grC is.
Sinister

Post by Sinister »

Ah dus wanneer krijg je dat dan? Na hoe lang rijden ongeveer?
mr. X

Post by mr. X »

Na +- 10 á 15 minuten ontluchten van het systeem.

Of als je motor gewoon door en door heet is, zet hem aan de kant en hij zal hoe dan ook aan moeten springen. Dat kan hij anders niet koelen.
White-ITR

Post by White-ITR »

Sinister wrote:
mr. X wrote:nee okee, dat weten we volgens mij allemaal.
Neen en een hondata ecu dan heb je 30 pk meer. En White-ITR kan het je bewijzen :wink:

ik heb niet alleen cai , volledige uitlaat en hondata zenne :wink:
Locked