Beste upgrades?
[quote="Sinister"]Ok welke inlaat en uitlaat kan je me dan aanraden? Het geluid mag er wel zijn maar mag niet zo hard zijn dat je doof wordt na 100km rijden ]
Jij bent Belg. Dus kom je er op de keuring er alleen door met standaart materiaal. Tenzij Remus of Supersprint misschien.
Morgen moet ik gaan en ik hoop dat ze ook dit jaar niet zien dat ik er een DC header op heb staan.
Jij bent Belg. Dus kom je er op de keuring er alleen door met standaart materiaal. Tenzij Remus of Supersprint misschien.
Morgen moet ik gaan en ik hoop dat ze ook dit jaar niet zien dat ik er een DC header op heb staan.
Sinister wrote:Heb nu een Simota CAI gestoken, nu is het beste om de uitlaatlijn de veranderen zeker? De catalysator eruit zwieren maakt dat veel verschil?
Of zouden jullie een Hondata S300 steken?
Verwacht je nu een kant en klaar antwoord?
Je kan ook zelf wat zoeken. Staat genoeg info overal.
1 ding is wel zeker. Hou de Hondata of iets dergelijks voor het laatst of wanneer je denkt om een tijdje met je huidige aanpassingen te blijven rijden.
Stap 1: www.bol.com
Stap 2: boeken (engels)
Stap 3: zoek op auteur; Joe Pettitt
Stap 4: Bestel Honda Builders Handbook vol. 1, revised edition
Stap 5: lees het 3 keer en er zal een hoop duidelijk voor je worden
Stap 2: boeken (engels)
Stap 3: zoek op auteur; Joe Pettitt
Stap 4: Bestel Honda Builders Handbook vol. 1, revised edition
Stap 5: lees het 3 keer en er zal een hoop duidelijk voor je worden
Weet je waar echt veel winst te behalen is :!: :!:
Door Hybride techniek toe te passen. 40 % winst is heel normaal!
In het kort komt het er op neer de kinetische remenergie op te slaan in condensators en/of HV-accu's en/of energie van de ICE af te snoepen bij "gewone" belasting en deze energie bij bovengemiddelde Powerrrrr vraag weer los te laten mbv electromotor(s).
Honda heeft deze techniek al in huis en wordt binnenkort ook toegepast in de 3/5 deurs Civic. Echter tot op heden (correct me if I'am wrong) word deze techniek tot nu toe toegepast om lichte (zuinige) motoren toch nog te kunnen laten presteren. (één uitzondering voor de Lexus GS400h dan 8) Maar dat kan natuurlijk ook anders! Waarom niet bv een CTR met Hybride techniek :?: Vergis je niet zo'n Electromoter heeft een geweldig koppel (In de Prius 400nm)
Ik kan mij herinneren dat er al iets is wat aan de krukas kon worden "geknoopt" maar kan het niet zo 123.. terug vinden.
En hier zou de auto-tuners en/of mods builders en autofabrikanten op in moeten springen !
Juggie
Door Hybride techniek toe te passen. 40 % winst is heel normaal!
In het kort komt het er op neer de kinetische remenergie op te slaan in condensators en/of HV-accu's en/of energie van de ICE af te snoepen bij "gewone" belasting en deze energie bij bovengemiddelde Powerrrrr vraag weer los te laten mbv electromotor(s).
Honda heeft deze techniek al in huis en wordt binnenkort ook toegepast in de 3/5 deurs Civic. Echter tot op heden (correct me if I'am wrong) word deze techniek tot nu toe toegepast om lichte (zuinige) motoren toch nog te kunnen laten presteren. (één uitzondering voor de Lexus GS400h dan 8) Maar dat kan natuurlijk ook anders! Waarom niet bv een CTR met Hybride techniek :?: Vergis je niet zo'n Electromoter heeft een geweldig koppel (In de Prius 400nm)
Ik kan mij herinneren dat er al iets is wat aan de krukas kon worden "geknoopt" maar kan het niet zo 123.. terug vinden.
En hier zou de auto-tuners en/of mods builders en autofabrikanten op in moeten springen !
Juggie
N/a tunen is 3x zo duur als turbo :P
en daar duidde ik idd op!
Ik denk dat jullie eens een goed voorbeeld moeten nemen aan Austrian-R op HT.com die laat zien wat een turbo-itr op trackdays kan! Héérlijk die bak van hem!
maar ja, peak performance header, testpipe, catback, cai, lichtgewicht vliegwiel en andere koppeling is all you need om op een itr een grijns op je smoel te krijgen
en daar duidde ik idd op!
Ik denk dat jullie eens een goed voorbeeld moeten nemen aan Austrian-R op HT.com die laat zien wat een turbo-itr op trackdays kan! Héérlijk die bak van hem!
maar ja, peak performance header, testpipe, catback, cai, lichtgewicht vliegwiel en andere koppeling is all you need om op een itr een grijns op je smoel te krijgen

-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
Sinister wrote:Tuurlijk maar dan rij je der ook geen 250000 km mee zonder motor te verkloten.roblom wrote:Maar de vermogens winst bij de turbo is veel groter en dus is de prijs per pk veel lager.
Is dat zo? ik reed anders dik 70.000 kilometers PROBLEEMLOOS met een turbo op een motorblok die 200.000 op de teller had toen de turbo eraf ging.
Het blokje draait nogsteeds prima.
(en we hebben het dan over een type motor waar veel van jullie je neus voor ophalen dus niet eens een bere sterke b16a ofzo)
ook beiden turbo's (ik heb 2 kits gehad) draaien nogsteeds probleemloos... de één heeft er 55.000 mee weg toen ik hem 2 jaar voor het laats sprak... en de ander zit alweer bijna 1,5 jaar op een 1.4 die ook nogsteeds netjes draait.
en zo zijn er nog wel meer mensen die heelwat kilometers wegrijden met een turbo honda... het ligt helemaal aan zelf en het respect voor het materiaal. warmrijden.. verstandig rijden en onderhoud...
ik ken er hier 1 a 2 die met een milde gemodificeerde ITR ook de 250.000 niet hebben gehaald en hun prachtblokje naar de kl#t# hebben geholpen.... (maar natuurlijk leg dat altijd aan een ander)
Met alle respect natuurlijk.
hardcorehonda wrote:Sinister wrote:Tuurlijk maar dan rij je der ook geen 250000 km mee zonder motor te verkloten.roblom wrote:Maar de vermogens winst bij de turbo is veel groter en dus is de prijs per pk veel lager.
Is dat zo? ik reed anders dik 70.000 kilometers PROBLEEMLOOS met een turbo op een motorblok die 200.000 op de teller had toen de turbo eraf ging.
Het blokje draait nogsteeds prima.
(en we hebben het dan over een type motor waar veel van jullie je neus voor ophalen dus niet eens een bere sterke b16a ofzo)
ook beiden turbo's (ik heb 2 kits gehad) draaien nogsteeds probleemloos... de één heeft er 55.000 mee weg toen ik hem 2 jaar voor het laats sprak... en de ander zit alweer bijna 1,5 jaar op een 1.4 die ook nogsteeds netjes draait.
en zo zijn er nog wel meer mensen die heelwat kilometers wegrijden met een turbo honda... het ligt helemaal aan zelf en het respect voor het materiaal. warmrijden.. verstandig rijden en onderhoud...
ik ken er hier 1 a 2 die met een milde gemodificeerde ITR ook de 250.000 niet hebben gehaald en hun prachtblokje naar de kl#t# hebben geholpen.... (maar natuurlijk leg dat altijd aan een ander)
Met alle respect natuurlijk.
maar ree jij neit me lage boost ?
http://www.az350.com
[url]my350z.com[/url]
[url]my350z.com[/url]
hardcorehonda wrote:Sinister wrote:Tuurlijk maar dan rij je der ook geen 250000 km mee zonder motor te verkloten.roblom wrote:Maar de vermogens winst bij de turbo is veel groter en dus is de prijs per pk veel lager.
Is dat zo? ik reed anders dik 70.000 kilometers PROBLEEMLOOS met een turbo op een motorblok die 200.000 op de teller had toen de turbo eraf ging.
Het blokje draait nogsteeds prima.
(en we hebben het dan over een type motor waar veel van jullie je neus voor ophalen dus niet eens een bere sterke b16a ofzo)
ook beiden turbo's (ik heb 2 kits gehad) draaien nogsteeds probleemloos... de één heeft er 55.000 mee weg toen ik hem 2 jaar voor het laats sprak... en de ander zit alweer bijna 1,5 jaar op een 1.4 die ook nogsteeds netjes draait.
en zo zijn er nog wel meer mensen die heelwat kilometers wegrijden met een turbo honda... het ligt helemaal aan zelf en het respect voor het materiaal. warmrijden.. verstandig rijden en onderhoud...
ik ken er hier 1 a 2 die met een milde gemodificeerde ITR ook de 250.000 niet hebben gehaald en hun prachtblokje naar de kl#t# hebben geholpen.... (maar natuurlijk leg dat altijd aan een ander)
Met alle respect natuurlijk.
maar ree jij niet met lage boost ?
http://www.az350.com
[url]my350z.com[/url]
[url]my350z.com[/url]
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
Jah dat klopt.
een hele lage boost.
Maar wat is daar relevant aan dan?
een gezonde b-series met een juiste turbo en goede tuning kan veilig hogere druk rijden en BEHOORLIJK sneller zijn met acceleratie dan welke n/a tuned 4cilinder honda motor ook.
het gaat aleen in tegen de manier van denken van de meeste typeR rijders.
Mede ook omdat snel zijn op een circuit iets meer voeten in aarde heeft met een turbo.
een hele lage boost.
Maar wat is daar relevant aan dan?
een gezonde b-series met een juiste turbo en goede tuning kan veilig hogere druk rijden en BEHOORLIJK sneller zijn met acceleratie dan welke n/a tuned 4cilinder honda motor ook.
het gaat aleen in tegen de manier van denken van de meeste typeR rijders.
Mede ook omdat snel zijn op een circuit iets meer voeten in aarde heeft met een turbo.