Custom '94 CTR Coupe vs CTR '07

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
genesis

Post by genesis »

S.J. wrote:
En je rijdt zelf? een Civic Coupe met aangepaste b16a2 totale waarde 8000-9000?

Je kent klaarblijkelijk mijn auto niet :wink: (vermenigvulding dat bedrag maar enkele malen)

Genesis
RedSun

Post by RedSun »

Inhakend op dit verhaal:

Slecht nieuws voor Nissan: voor het eerst sinds Carlos Ghosn aantrad en het merk uit het slop trok, zijn de resultaten verslechterd.

De winst van het Japanse merk is in de eerste drie maanden van 2007 54 procent lager dan in diezelfde periode vorig jaar. De winst kwam toen uit op ongeveer 1,25 miljard dollar, nu bleef de teller steken op 600 miljoen dollar.
De hoofd reden voor de tegenvallende resultaten is de hevige concurrentie op de belangrijke Amerikaanse markt. Honda en Toyota doen daar goede zaken en het kost Nissan moeite om in het spoor van deze twee Japanse grootmachten te blijven.
Analisten denken dat Nissans aarzelende gedrag op het gebied van de hybrides in de toekomst parten kan spelen. De markt voor milieuvriendelijke auto’s gaat namelijk steeds verder groeien en Nissan heeft hier een flinke achterstand op met name Honda en Toyota opgelopen.

De strategie van Honda lijkt me duidelijk: Groeien. en de markt vraagt niet massaal om sportauto's op dit moment. Maar om zuinige betrouwbare auto's. Daarom zitten Toyota en Honda in de lift.

Dan heb je nu leuk een 350Z maar als je over 5 jaar niet meer bestaat heeft het ook weinig zin.
Nana korobi ya oki
Blowie

Post by Blowie »

RedSun wrote:Inhakend op dit verhaal:

Slecht nieuws voor Nissan: voor het eerst sinds Carlos Ghosn aantrad en het merk uit het slop trok, zijn de resultaten verslechterd.

De winst van het Japanse merk is in de eerste drie maanden van 2007 54 procent lager dan in diezelfde periode vorig jaar. De winst kwam toen uit op ongeveer 1,25 miljard dollar, nu bleef de teller steken op 600 miljoen dollar.
De hoofd reden voor de tegenvallende resultaten is de hevige concurrentie op de belangrijke Amerikaanse markt. Honda en Toyota doen daar goede zaken en het kost Nissan moeite om in het spoor van deze twee Japanse grootmachten te blijven.
Analisten denken dat Nissans aarzelende gedrag op het gebied van de hybrides in de toekomst parten kan spelen. De markt voor milieuvriendelijke auto’s gaat namelijk steeds verder groeien en Nissan heeft hier een flinke achterstand op met name Honda en Toyota opgelopen.

De strategie van Honda lijkt me duidelijk: Groeien. en de markt vraagt niet massaal om sportauto's op dit moment. Maar om zuinige betrouwbare auto's. Daarom zitten Toyota en Honda in de lift.

Dan heb je nu leuk een 350Z maar als je over 5 jaar niet meer bestaat heeft het ook weinig zin.

die mening deel ik niet. de vraag naar sportieve auto's met een leuk pontentieel wordt steeds groter. ook het tunings curcuit wordt ook steeds groter. en sins iedereen internet heeft wordt het ook steeds haalbaarder voor mensen.

hoe bedoel je dat je over 5 jaar niet meer bestaat ?
http://www.az350.com
[url]my350z.com[/url]
autodre

Post by autodre »

Blowie wrote:
RedSun wrote:Inhakend op dit verhaal:

die mening deel ik niet. de vraag naar sportieve auto's met een leuk pontentieel wordt steeds groter. ook het tunings curcuit wordt ook steeds groter. en sins iedereen internet heeft wordt het ook steeds haalbaarder voor mensen.

hoe bedoel je dat je over 5 jaar niet meer bestaat ?

Sorry, maar sportmodellen blijven een kleine niche...Wellicht in jouw ogen groot..Echter als je kijkt naar volume's stelt het geen ene fluit voor :)

En over 5 jaar...Ik denk dat ie bedoeld, je kan wel mooie auto's maken zoals de 350Z. Als je als merk daardoor geen/niet genoeg winst maakt, heb je er ook niks aan...
HONDA

Post by HONDA »

@Blowie
Ik vraag je nogmaals je voor te stellen zoals het hoort anders ben ik genoodzaakt je account te blokkeren. Zo moeilijk is het toch niet lijkt me...

*zucht*
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
RedSun

Post by RedSun »

@blowie

in jouw wereld is er veel vraag naar sportieve auto's maar dat is de wereld van jonge mensen. Meeste mensen (uitzonderingen daar gelaten) boven de 35 met huisje boompje beestje willen een zuinige gezins auto.
Dat is nog altijd het meerendeel.
Nana korobi ya oki
genesis

Post by genesis »

RedSun wrote:@blowie

in jouw wereld is er veel vraag naar sportieve auto's maar dat is de wereld van jonge mensen. Meeste mensen (uitzonderingen daar gelaten) boven de 35 met huisje boompje beestje willen een zuinige gezins auto.
Dat is nog altijd het meerendeel.

Daar ze/we jong voor (geweest) niet waar, en het klopt de aantallen zijn te verwaarlozen maar stralen wel af op hun andere modellen en de beleving die mensen daarbij krijgen.

Genesis

P.s.: dan voldoe ik vast niet aan het profiel van een 35plusser :wink:
Blowie

Post by Blowie »

autodre wrote:
Sorry, maar sportmodellen blijven een kleine niche...Wellicht in jouw ogen groot..Echter als je kijkt naar volume's stelt het geen ene fluit voor :)

En over 5 jaar...Ik denk dat ie bedoeld, je kan wel mooie auto's maken zoals de 350Z. Als je als merk daardoor geen/niet genoeg winst maakt, heb je er ook niks aan...

dat komt omdat voor het merendeel van de bevolking een sport(ieve) auto buiten hun budget zit.

en de 350Z is al 5 jaar in produktie. hij is zeer betaalbaar in duitsland, japan en amerika. en gezien dat nissan het altijd al goed doet met hun sportieve modellen heb ik geen twijfels dat de 350Z nog wel een tijd in produktie blijft.
http://www.az350.com
[url]my350z.com[/url]
Dimer

Post by Dimer »

genesis wrote:dan voldoe ik vast niet aan het profiel van een 35plusser :wink:

dat denk ik ook niet...

volwassenheid komt niet altijd met de leeftijd...
genesis

Post by genesis »

Dimer wrote:
genesis wrote:dan voldoe ik vast niet aan het profiel van een 35plusser :wink:

dat denk ik ook niet...

volwassenheid komt niet altijd met de leeftijd...

Godzijdank niet!

Genesis
joeke

Post by joeke »

Ik heb de nieuwe civic type r 07 en hij is misschien niet de snelste van de hoop maar ik heb gereden met de seat cupra en de gold gti en 350Z en ja ze zijn sneller, maar het rijplezier als je knalt en het blok aan 7000toeren draait daar komen ze in de verste verte niet aan. Type R's zijn gewoon fun om te rijden vooral als de esp af staat wat een zalige auto's om te scheuren, ne golf gti zal nooit zo een smile op mijn gezicht kunnen zetten :D

Type R's zijn gewoon fun to drive en wie éné heeft zal dit niet kunnen ontkennen :wink:
Guest

Post by Guest »

Mee eens, moderne auto's zijn gewoon niet leuk meer..ik kan het samenvatten als : TOO MUCH JUNK ON BOARD!

Ik rij zelf denk ik in ~200-300 verschillende auto's per jaar van een Fiat Panda tot een 911 Turbo en moet zeggen dat er maar heel heel weinig auto's zijn waar ik langer dan 20 minuten plezier van kan hebben..

Zelfs een beul als een Chrysler 300C SRT-8 (425 pk HEMI) , vrachtwagenkoppel & een SQM van 13s (voor een bak van 1800kg heel netjes) is de lol er snel af.. alleen de RWD maakt het nog een beetje spannend.. holle deuren , slechte afwerking.. en dat voor 90000euro .pfff

Daarom heb ik ook geen dubbeltje over om een jonge auto te rijden.. alle merken gooien er met de pet naar, kwaliteit holt achteruit , de Jappanners doen het nog heel aardig trouwens.. maar Franse & Duitse auto's? Zooitje bagger.. wat dat betreft kun je nog het beste een BMW kopen.. een nieuwe wel te verstaan....maar goed ik ga natuurlijk niet in een 316i rijden.. en die ik wel wil kan ik niet betalen (wil ik ook niet) dus die optie valt af..

Doe mij maar een oude Civic, lekker stug, type R motor (of straks dan B16 turbo) , open dakje, electrische raampjes , spiegels.. en goh doen het nog steeds na 13 jaar!! Dan heb ik niet de hipste auto , maar ik weet een ding..

ik heb ongelooflijk veel FUN met deze auto.. elke dag weer.. en dat heb je niet met 99% van de nieuwe auto's..

Er is maar een "nieuwe" auto die ik wel wil rijden.. lekkere burgerbak een Mazda 3 MPS.. mazda begint het te begrijpen nadat ze in mid jaren negentig een totale verstandsverbijstering hebben gehad met modellen als de 323P, 626 GF. BRRRRRRR
mr. X

Post by mr. X »

Wat ik nog het debielste vind. Mensen pikken dit en kopen zo'n trutte bak.

Maargoed, zal wel aan ons liggen :wink:

De ITR was ook niet de snelste, maar had er wel fun mee. De EP3 is alweer wat veiliger en daardoor ook iets minder leuk.
Toch denk ik, ook al krijg ik hier commentaar op, dat een Ferrari nog een echte rijders auto is. Volledig uitschakelbaar traction control 8)
RedSun

Post by RedSun »

Als ik het zo bekijk heb ik ook de meeste fun gehad met mijn EE9. Alle andere auto's die ik heb gereden werden saai ja. Zelf de Alpina B10 van mijn toenmalige baas. Raar eigenlijk.
Het is gewoon, hoe meer je ervaart van de auto/motor (lees hoe minder isolatie etc) hoe vetter het is. Hoe echter hoe beter.

Van Ferarri weet ik het niet. nooit in gereden. Denk niet dat volledig uitschakelbare TC bepaalt of een auto een rijdersauto is of niet.
Ferarri spreekt mij sowieso niet aan.
Nana korobi ya oki
Jo&

Post by Jo& »

joeke wrote:Ik heb de nieuwe civic type r 07 en hij is misschien niet de snelste van de hoop maar ik heb gereden met de seat cupra en de gold gti en 350Z en ja ze zijn sneller, maar het rijplezier als je knalt en het blok aan 7000toeren draait daar komen ze in de verste verte niet aan. Type R's zijn gewoon fun om te rijden vooral als de esp af staat wat een zalige auto's om te scheuren, ne golf gti zal nooit zo een smile op mijn gezicht kunnen zetten :D

Type R's zijn gewoon fun to drive en wie éné heeft zal dit niet kunnen ontkennen :wink:

HULDE :!:
Jo&

Post by Jo& »

J-Parts wrote:Mee eens, moderne auto's zijn gewoon niet leuk meer..ik kan het samenvatten als : TOO MUCH JUNK ON BOARD!
Zelfs een beul als een Chrysler 300C SRT-8 (425 pk HEMI) , vrachtwagenkoppel & een SQM van 13s (voor een bak van 1800kg heel netjes) is de lol er snel af.. alleen de RWD maakt het nog een beetje spannend.. holle deuren , slechte afwerking.. en dat voor 90000euro .pfff

Ik heb vorige week in deze auto gereden, de SRT-8. En het was wel leuk, het geluid is echt fantastisch gaaf (V8 ) en die achterwiel aandrijving als je vanuit stilstand of langzaam rijden plank gas geeft, de voorkant word opgetild en zoekt links en rechts een weg om grip te krijgen. En ja ik gaf gas, dacht ik rijd nu toch wel 100 en na op mijn teller te hebben gekeken kwam ik tot de conclusie dat ik al 150+ reed...

De SRT-8 is een limo, en ik wil een drivers car 8)

Het was leuk, maar niet voor langer dan 15-20 minuten.

Mijn autotje (in verhouding dus tje) is veeel directer, ga op het gas en wordt gelanceerd, je voelt het. En dat is wat ik mis in die SRT-8, je voelt het niet. En ik vind dat het daar om gaat.
Locked