S.J. wrote:
En je rijdt zelf? een Civic Coupe met aangepaste b16a2 totale waarde 8000-9000?
Je kent klaarblijkelijk mijn auto niet :wink: (vermenigvulding dat bedrag maar enkele malen)
Genesis
Slecht nieuws voor Nissan: voor het eerst sinds Carlos Ghosn aantrad en het merk uit het slop trok, zijn de resultaten verslechterd.
De winst van het Japanse merk is in de eerste drie maanden van 2007 54 procent lager dan in diezelfde periode vorig jaar. De winst kwam toen uit op ongeveer 1,25 miljard dollar, nu bleef de teller steken op 600 miljoen dollar.
De hoofd reden voor de tegenvallende resultaten is de hevige concurrentie op de belangrijke Amerikaanse markt. Honda en Toyota doen daar goede zaken en het kost Nissan moeite om in het spoor van deze twee Japanse grootmachten te blijven.
Analisten denken dat Nissans aarzelende gedrag op het gebied van de hybrides in de toekomst parten kan spelen. De markt voor milieuvriendelijke auto’s gaat namelijk steeds verder groeien en Nissan heeft hier een flinke achterstand op met name Honda en Toyota opgelopen.
RedSun wrote:Inhakend op dit verhaal:Slecht nieuws voor Nissan: voor het eerst sinds Carlos Ghosn aantrad en het merk uit het slop trok, zijn de resultaten verslechterd.
De winst van het Japanse merk is in de eerste drie maanden van 2007 54 procent lager dan in diezelfde periode vorig jaar. De winst kwam toen uit op ongeveer 1,25 miljard dollar, nu bleef de teller steken op 600 miljoen dollar.
De hoofd reden voor de tegenvallende resultaten is de hevige concurrentie op de belangrijke Amerikaanse markt. Honda en Toyota doen daar goede zaken en het kost Nissan moeite om in het spoor van deze twee Japanse grootmachten te blijven.
Analisten denken dat Nissans aarzelende gedrag op het gebied van de hybrides in de toekomst parten kan spelen. De markt voor milieuvriendelijke auto’s gaat namelijk steeds verder groeien en Nissan heeft hier een flinke achterstand op met name Honda en Toyota opgelopen.
De strategie van Honda lijkt me duidelijk: Groeien. en de markt vraagt niet massaal om sportauto's op dit moment. Maar om zuinige betrouwbare auto's. Daarom zitten Toyota en Honda in de lift.
Dan heb je nu leuk een 350Z maar als je over 5 jaar niet meer bestaat heeft het ook weinig zin.
Blowie wrote:RedSun wrote:Inhakend op dit verhaal:Slecht nieuws voor Nissan: voor het eerst sinds Carlos Ghosn aantrad en het merk uit het slop trok, zijn de resultaten verslechterd.
De strategie van Honda lijkt me duidelijk: Groeien. en de markt vraagt niet massaal om sportauto's op dit moment. Maar om zuinige betrouwbare auto's. Daarom zitten Toyota en Honda in de lift.
Dan heb je nu leuk een 350Z maar als je over 5 jaar niet meer bestaat heeft het ook weinig zin.
die mening deel ik niet. de vraag naar sportieve auto's met een leuk pontentieel wordt steeds groter. ook het tunings curcuit wordt ook steeds groter. en sins iedereen internet heeft wordt het ook steeds haalbaarder voor mensen.
hoe bedoel je dat je over 5 jaar niet meer bestaat ?
RedSun wrote:@blowie
in jouw wereld is er veel vraag naar sportieve auto's maar dat is de wereld van jonge mensen. Meeste mensen (uitzonderingen daar gelaten) boven de 35 met huisje boompje beestje willen een zuinige gezins auto.
Dat is nog altijd het meerendeel.
autodre wrote:
Sorry, maar sportmodellen blijven een kleine niche...Wellicht in jouw ogen groot..Echter als je kijkt naar volume's stelt het geen ene fluit voor
En over 5 jaar...Ik denk dat ie bedoeld, je kan wel mooie auto's maken zoals de 350Z. Als je als merk daardoor geen/niet genoeg winst maakt, heb je er ook niks aan...
joeke wrote:Ik heb de nieuwe civic type r 07 en hij is misschien niet de snelste van de hoop maar ik heb gereden met de seat cupra en de gold gti en 350Z en ja ze zijn sneller, maar het rijplezier als je knalt en het blok aan 7000toeren draait daar komen ze in de verste verte niet aan. Type R's zijn gewoon fun om te rijden vooral als de esp af staat wat een zalige auto's om te scheuren, ne golf gti zal nooit zo een smile op mijn gezicht kunnen zetten![]()
Type R's zijn gewoon fun to drive en wie éné heeft zal dit niet kunnen ontkennen :wink:
J-Parts wrote:Mee eens, moderne auto's zijn gewoon niet leuk meer..ik kan het samenvatten als : TOO MUCH JUNK ON BOARD!
Zelfs een beul als een Chrysler 300C SRT-8 (425 pk HEMI) , vrachtwagenkoppel & een SQM van 13s (voor een bak van 1800kg heel netjes) is de lol er snel af.. alleen de RWD maakt het nog een beetje spannend.. holle deuren , slechte afwerking.. en dat voor 90000euro .pfff