Custom '94 CTR Coupe vs CTR '07

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
genesis

Post by genesis »

Vandaag in hoogvliet op de groene kruisweg kwamen we op de tegengestelde richting een een knalrode CTR '07 tegemoet. ik keren om te kijken of hij wat wou sporten. bleek 2 aziaten in de CTR te zitten en merkten ons (mijn ouweheer en ik) op. bij het stoplicht gaf hij wat flink gas maar zag dat wij niet mee kwamen wegens een koude motor (± 85 graden). bij het volgende stoplicht gaven we aan dat we klaar waren door middel van toeren te draaien (± 5000 RPM). Bij groen licht gingen we beiden vol op het gas tot zijn eerste versnelling (± 65/70 KM\H) kwam hij tegelijk op maar in zijn 2 reden we toch los. uiteindelijk bij zijn 3 zaten we zo'n gemiddelde 2,5 a 3 autolengtes er van af (vond hij niet leuk en nam meteen de afslag). Je zou toch denken dat een 2 liter, 200 PK en ± 200/210 NM het zou winnnen tegen CTR '94 1.6L, 200 PK en ± 170 NM.

Ik vind de nieuwe CTR flink tegen vallen, moet dit honda's nieuwe sportauto zijn ? ik vind dat honda onderhand uitgespeeld is vergeleken tegen de nieuwe duitste VAG groep, japanse sport / supersport moddelen (Nissan, Mazda, Subaru, mitsubishi e.a) en zelfs met de US modellen die je overigings bijna nooit in de EU ziet

Door Blowie (zoon van Genesis)

Genesis
S.J.

Post by S.J. »

heeft jou 94er een b16b blok?
genesis

Post by genesis »

S.J. wrote:heeft jou 94er een b16b blok?

B16A2 met mods
S.J.

Post by S.J. »

Ah ok. Tjah volgensmij is de EK9 de snelste CTR ooit.
genesis

Post by genesis »

S.J. wrote:Ah ok. Tjah volgensmij is de EK9 de snelste CTR ooit.

EK9 = '07 CTR ?

snelste CTR standaard vanaf fabriek ? dat zal wel kloppen
S.J.

Post by S.J. »

is de 96-01 CTR dus de 1e R
Image
LCR

Post by LCR »

De enige ECHTE CTR!!!!! :worshippy:
genesis

Post by genesis »

voor dit model SI model had je 2 blokken,

1992 - B16A2 - 160 PK, 7600 RPM bij 153 NM
1997 - B16B - 185 PK, 8300 RPM bij 160 NM

EK9 - SPECS
'07 CTR - SPECS

ook en aanfluiting dan ! nieuwste CTR is nogeneens hun snelste CTR ooit. had wel het omgekeerde verwacht.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

kan ook aan de bestuurder liggen...wellicht verkeerd geschakeld...dit vraagt naar een echte test met de forumleden...
S.J.

Post by S.J. »

genesis wrote:

voor dit model SI model had je 2 blokken,

1992 - B16A2 - 160 PK, 7600 RPM bij 153 NM
1997 - B16B - 185 PK, 8300 RPM bij 160 NM

EK9 - SPECS
'07 CTR - SPECS

ook en aanfluiting dan ! nieuwste CTR is nogeneens hun snelste CTR ooit. had wel het omgekeerde verwacht.

Ja ik weet het die b16b zat dus in de EK9
HondArd

Post by HondArd »

vtecmoon wrote:kan ook aan de bestuurder liggen...wellicht verkeerd geschakeld...dit vraagt naar een echte test met de forumleden...

Er is alleen niemand met een EK9 hier :(
HONDA

Post by HONDA »

Je blijft ook proberen te zuigen he... het moet toch wel heel diep zitten die frustratie. :lol:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
genesis

Post by genesis »

VTECCIE wrote:

Je blijft ook proberen te zuigen he... het moet toch wel heel diep zitten die frustratie. :lol:

Nee jo, was reply van mijn zoon, staat volgens mij ook ergens bovenaan, wel lezen he. Maakt mij geen bal uit, kan ook een auto van een ander caliber gaan rijden als ik wil, dus een frustatie is het nooit, blijf me wel verbazen over de roze bril van Honda rijders. (o'jaen dat Honda in die 13 jaar nauwelijks progressie heeft geboekt, revolutionair in 88'a 89'en daarna nagenoeg stil blijven staan)

En jij blijft altijd een beetje elitair he. :roll:

Genesis (btw dit is mijn eerste reactie op het schrijven van mijn zoon)
HONDA

Post by HONDA »

Elitair? Ik heb niet eens een Type-R... sterker nog ik heb net zo'n Civic '94 barrel als jou en zo geweldig is die wagen niet.

Het valt me alleen op dat jouw posts hier (en ook op HF) vrijwel alleen maar negatieve Honda ondertoon hebben en dat je je maar al te graag afzet tegen Type-R's.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
genesis

Post by genesis »

VTECCIE wrote:Elitair? Ik heb niet eens een Type-R... sterker nog ik heb net zo'n Civic '94 barrel als jou en zo geweldig is die wagen niet.

Het valt me alleen op dat jouw posts hier (en ook op HF) vrijwel alleen maar negatieve Honda ondertoon hebben en dat je je maar al te graag afzet tegen Type-R's.

Moet je nagaan als jouw barrel net slecht is als de mijne en de mijne komt in een vergelijk als gisteren zo naar voren, dan zegt dat toch genoeg, of niet?! :roll:

Kijk nou wat Honda presteerd in de F1 ook om te huilen zelfs de "echt Hardcore" Honda liefhebbers hoor ik morren op de Honda forums. En wat jij als negatief ervaart,bestempel ik liever als een "wake-up call" want Honda heeft de reputatie en en de capaciteiten om beter te kunnen/moeten, ze zijn altijd trendsettend geweest, maar ik blijf ervaren dat ze verder zitten te slapen.

Dus vernoegzaam achterover zitten brengt Honda en zijn trouwe liefhebbers niet verder. Ik zelf vind Honda in de basis een werkelijk prachtig product een juweeltje op zijn atmosferisch kunnen met kleine motoren, maar de concurentie ligt onderhand wel ze voor.

Wat ik nog een zeer onderschat unieke eigenschap van Honda vind, is de passie en betrokkenheid die je bij het rijden van Vtec motoren ervaart, dit in combinatie met een wegligging die 1 van de meest nauwkeurige terugmeldingen geeft qua auto's die ik ken, daar ligt het niet aan. Maar het vermogen is om te huilen tov van de hedendaagse auto's van dezelfde klasse.

Nu genoeg positieve punten benoemd?! (heb ik in het verleden al eerder benoemd hoor, remmerij van Honda is nu na jaren toch ook eindelijk goed!)

Genesis
RedSun

Post by RedSun »

Ik denk niet dat je op 1 sprintrace je conclusies kan trekken over de nieuwe CTR. Prestaties zijn 99% afhankelijk van de berijder. 1 keer misschakelen en je bent 1 a 2 sec kwijt. Als je 0-100 normaal in 6 sec doet doe je er in 1 keer 8 sec over.

Tevens vindt ik het niet reeel om Honda in het algemeen af te zeiken. Er speelt meer dan alleen de Type-R. Op Hybride techniek zijn ze samen met Toyota wereldleider en die markt heeft wereldwijd meer afzet dan de Type-R's.

Ik zou zelf een rondje in de nieuw R gaan sturen alvorens conclusies te trekken.
Nana korobi ya oki
CWATR

Post by CWATR »

Mwoh, honda is idd aan het lamballen qua snelle auto's: geen CRX meer, geen NSX meer en geen fatsoenlijke Type R's meer....dat ben ik helemaal met genesis eens.

Kijk nou voor de gein eens naar een seat leon: chippie erin en fatsoenlijke vering en gaan met die banaan. Kost dat? 35k ! Niet dat ik er een zou willen maar het gaat om de feiten....een nieuwe CTR rijdt zo'n ding echt niet de snot voor de ogen (eerder andersom).

Da's de realiteit en daar moet je de ogen niet voor sluiten; ook niet als je honda liefhebber bent.

Ik krijg ook het gevoel dat honda teert op de vroegere successen van de ITR en de huidige CTR is puur sales en marketing strategie met het idee van "het verkoopt toch wel".

Waar is de tijd gebleven dat Honda nog produkten op de markt durfde te zetten waarmee ze niet perse veel geld verdiende maar waarmee ze wel echte fans hebben gekweekt? Pak een NSX: ik geloof niet dat Honda daar veel geld aan heeft verdiend (zal geld bij moeten vrees ik). Toch is de NSX voor Honda meer dan een decennia een prachtig (en krachtig) visitekaartje van hun technisch kunnen geweest.

Ondertussen staan andere fabrikanten niet stil en zeten prachtige auto's op de markt zoals de Audi RS4 en BMW M3CSL (om over de Porsches niet te spreken...)

Ik, als Honda liefhebber, vindt zeer jammer maar erken de feiten wel zoals ze zijn....: Honda is losing it (niet alleen in de F1)
:cry:
S.J.

Post by S.J. »

1985-2003 dat waren de jaren
RedSun

Post by RedSun »

Ik snap je bezwaar maar wie weet wat je met een CTR kan tunen.

Ok Leon, chippie erin en nog wat aanpassingen maar dan heb je het niet meer over een fabrieksauto.

En als je ff in de onderwerpenlijst kijkt, ik heb vandaag nog wat gepost over de nieuwe NSX, er komt er weer een. En wat voor een, met een V10.
Nana korobi ya oki
Blowie

Post by Blowie »

ik denk dat we deze discussie eeuwig kunnen voeren maar blijkbaar willen de mensen niet de feiten zien (op enkele na). de nieuwe CTR is niet echt vooruit gegaan op de oudere types en dat vindt ik wel een serieuze zaak om dat in te zien. er komen steeds minder honda fans en men kiest tegenwoordig allemaal turbo geblazen en/of RWD/AWD bakken. ik vindt persoonlijk de sportievere honda's zeer leuk (vooral oude modellen) maar zou het nooit zelf kiezen omdat de mogelijkheden te beperkt zijn... ik weet wel leukere atmospherische bakken te verzinnen binnen en buiten de prijsklasse van een honda.
http://www.az350.com
[url]my350z.com[/url]
Locked