Wanneer kan je tot 8000 toeren doorgaan?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

nou hulde voor bmw dan maar :lol:
maar voor een type r versie betaal je je ook bont en blauw, 31k euries is niet bepaald weinig, en omdat het een sportieve auto is mag er best van mij een olietemperatuur standaart erbij worden geleverd.
er is al wel vooruitgang, voor de oude vti´s heb je een vtec controller nodig, bij de nieuwe zit dat er ingebouwd 8)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ben het er helemaal met je eens.

KVS temp. is leuk, maar olie is net zo belangrijk. Moet een standaard uitrusting worden voor alle snelle auto's
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Sinan wrote:er is al wel vooruitgang, voor de oude vti´s heb je een vtec controller nodig, bij de nieuwe zit dat er ingebouwd 8)


Hoezo dat? Hoe zit dat met de nieuwe? Wist dat niet.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

:?: Vanaf welke jaar is de VTI nieuw dan...
Na de EK hebben ze een andere benaming gekregen dacht ik.
Mijn VTI 'had' een olietemperatuurmeter (zelf gestalleerd), maar na 1 (lees een) keer kwitfit gelijk naar de k l o t e. Mensen kunnen niet eens een schroefje vast maken :evil:
Kwitfit=kwikshit
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

slydawg wrote:
Sinan wrote:er is al wel vooruitgang, voor de oude vti´s heb je een vtec controller nodig, bij de nieuwe zit dat er ingebouwd 8)


Hoezo dat? Hoe zit dat met de nieuwe? Wist dat niet.


Image

Image

:-)
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Das een leuk cirkeltje om een onleesbare display heen. Nu de tekst dat er daadwerkelijk een VTEC controller in zit.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

http://www.autoweek.nl/rijimpressie.php?id=639

kijk bij het kopje 'Vandaag is rood''
en dan de laatste zin.

iig dit staat er: ''Het instrumentarium is rood verlicht en naast de snelheidsmeter zit een instrument dat aangeeft wanneer de tweelitermotor in het VTEC-gebied komt.''
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Dus geen VTEC controller maar een VTEC indicator. Dat is niet zo speciaal, dat deden we al toen ik nog in een EE8 reed.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Sinan wrote: ''Het instrumentarium is rood verlicht en naast de snelheidsmeter zit een instrument dat aangeeft wanneer de tweelitermotor in het VTEC-gebied komt.''


Precies, het geeft aan dat je in de vtec zit, niets meer niets minder.
Vtec controller is heel wat anders.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

slydawg wrote:
Sinan wrote:er is al wel vooruitgang, voor de oude vti´s heb je een vtec controller nodig, bij de nieuwe zit dat er ingebouwd 8)


Hoezo dat? Hoe zit dat met de nieuwe? Wist dat niet.

Dat zal eerder een VTEC indicator zijn. Een VTEC controller is zoiets als een Apexi waarmee je zelf het VTEC punt kan bepalen (en nog een hele hoop andere dingen). Zoiets als wat Sander al aangaf. Daarnaast hebben old-skool VTEC's ook een soort van VTEC-indicator. Trap de gas maar eens in tot aan het rood van de toerenteller, dan hoor je de hel vanzelf wel losbarsten :twisted:
Jordan
Posts: 328
Joined: Wed Mar 08, 2006 3:12 pm

Post by Jordan »

Vtec indicator? uhm... bij mij hoor je het al hahhahaha
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

ow oke dan weten we dat ook al weer
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Sinan wrote:zo zie je maar hoe belangrijk je olietemperatuur is.
en dan vraag ik me af waarom dat ze er standaart geen olietempmetertje bij een type r(amg,st,m line,gti,rs,opc) geleverd word? omdat dit tog de sportieve versie's zijn, kan er wel van verwacht worden dat ze flink op hun donder krijgen


NSX heeft het std
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Wat heb je daaraan....?

Hadden ze beter een "je olietemperatuur is 80graden" lampje kunnen plaatsen 8)
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

VTEC moet je horen en voelen, niet zien.... :D
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

ITR1689 wrote:VTEC moet je horen en voelen, niet zien.... :D


:thumbs:
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Idd en heb de indruk dat bij de nieuwe Type-R daar eerder minder van de horen is dan bij een Integra.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ze moeten wel.
Eerst was het pronken met de vtec die erin klapte, maar optimaal is het niet. Hoe soepeler de overgang hoe beter je de prestaties van de motor tot zijn volste kunt benutten.


Het is pure marketing geweest. Maar veel meer zal er niet uit een ongeblazen 2 liter te halen zijn (terwijl de dagelijkse driveability niet achteruit gaat), waardoor ze iets moeten.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Die VTEC die inkickte bij mijn EE9 was echt aan/uit, niks soepels maar tering geil. (pardon my french)
Nana korobi ya oki
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

VTEC in een teg is nog altijd het heerlijkste imo
Locked