Wanneer kan je tot 8000 toeren doorgaan?
nou hulde voor bmw dan maar :lol:
maar voor een type r versie betaal je je ook bont en blauw, 31k euries is niet bepaald weinig, en omdat het een sportieve auto is mag er best van mij een olietemperatuur standaart erbij worden geleverd.
er is al wel vooruitgang, voor de oude vti´s heb je een vtec controller nodig, bij de nieuwe zit dat er ingebouwd 8)
maar voor een type r versie betaal je je ook bont en blauw, 31k euries is niet bepaald weinig, en omdat het een sportieve auto is mag er best van mij een olietemperatuur standaart erbij worden geleverd.
er is al wel vooruitgang, voor de oude vti´s heb je een vtec controller nodig, bij de nieuwe zit dat er ingebouwd 8)
Das een leuk cirkeltje om een onleesbare display heen. Nu de tekst dat er daadwerkelijk een VTEC controller in zit.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
http://www.autoweek.nl/rijimpressie.php?id=639
kijk bij het kopje 'Vandaag is rood''
en dan de laatste zin.
iig dit staat er: ''Het instrumentarium is rood verlicht en naast de snelheidsmeter zit een instrument dat aangeeft wanneer de tweelitermotor in het VTEC-gebied komt.''
kijk bij het kopje 'Vandaag is rood''
en dan de laatste zin.
iig dit staat er: ''Het instrumentarium is rood verlicht en naast de snelheidsmeter zit een instrument dat aangeeft wanneer de tweelitermotor in het VTEC-gebied komt.''
Dus geen VTEC controller maar een VTEC indicator. Dat is niet zo speciaal, dat deden we al toen ik nog in een EE8 reed.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
slydawg wrote:Sinan wrote:er is al wel vooruitgang, voor de oude vti´s heb je een vtec controller nodig, bij de nieuwe zit dat er ingebouwd 8)
Hoezo dat? Hoe zit dat met de nieuwe? Wist dat niet.
Dat zal eerder een VTEC indicator zijn. Een VTEC controller is zoiets als een Apexi waarmee je zelf het VTEC punt kan bepalen (en nog een hele hoop andere dingen). Zoiets als wat Sander al aangaf. Daarnaast hebben old-skool VTEC's ook een soort van VTEC-indicator. Trap de gas maar eens in tot aan het rood van de toerenteller, dan hoor je de hel vanzelf wel losbarsten :twisted:
Sinan wrote:zo zie je maar hoe belangrijk je olietemperatuur is.
en dan vraag ik me af waarom dat ze er standaart geen olietempmetertje bij een type r(amg,st,m line,gti,rs,opc) geleverd word? omdat dit tog de sportieve versie's zijn, kan er wel van verwacht worden dat ze flink op hun donder krijgen
NSX heeft het std
Ze moeten wel.
Eerst was het pronken met de vtec die erin klapte, maar optimaal is het niet. Hoe soepeler de overgang hoe beter je de prestaties van de motor tot zijn volste kunt benutten.
Het is pure marketing geweest. Maar veel meer zal er niet uit een ongeblazen 2 liter te halen zijn (terwijl de dagelijkse driveability niet achteruit gaat), waardoor ze iets moeten.
Eerst was het pronken met de vtec die erin klapte, maar optimaal is het niet. Hoe soepeler de overgang hoe beter je de prestaties van de motor tot zijn volste kunt benutten.
Het is pure marketing geweest. Maar veel meer zal er niet uit een ongeblazen 2 liter te halen zijn (terwijl de dagelijkse driveability niet achteruit gaat), waardoor ze iets moeten.