Wanneer kan je tot 8000 toeren doorgaan?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
slydawg

Post by slydawg »

LOL. Je bent snel zeg!
becas©

Post by becas© »

ik ben zelf ook zo'n rustige rijder; eerste 5 minuten niet boven de 2500RPM, tot de 10 minuten niet boven de 3000rpm, na een kwartier pas boven de 3000rpm en dan verder rustig opbouwen. Zullen de vorige eigenaren heus niet allemaal zo hebben gedaan, maar ik ben graag zuinig op m'n spullen :o ops: Vtec ook niet echt vaak :o ops:
Katana

Post by Katana »

slydawg wrote:LOL. Je bent snel zeg!

Alleen als de olie warm is! :-)
eteuben

Post by eteuben »

slydawg wrote:Ik ga niet een omweg maken om de motor op te warmen.
Als je gewoon rustig de snelweg op rijd met ong. 100km/h in top gear is er niets aan de hand.

Weet niet of je reageert op mijn verhaal. :o ops:

Ik rij in feite ook niet om, tis de parallelweg onder de A7. Zelfs iets korter, maar wel 80 weg ipv 120. Ik kan het in verbruik echt merken...

Direct met koude motor de snelweg op, is een aanslag op je verbruik!
wilco

Post by wilco »

becas© wrote: Zullen de vorige eigenaren heus niet allemaal zo hebben gedaan, maar ik ben graag zuinig op m'n spullen :o ops: Vtec ook niet echt vaak :o ops:

Ik ben net zo maar als de olie warm is en ik zie een mooie weggetje dan word hij wel gebruikt waar hij voor gemaakt is en komt zeker wel in het Vtec gebied
HondArd

Post by HondArd »

Zeer interessant. :thumbs:
VTEClover

vtec

Post by VTEClover »

bij mij zo net ongeveer hetzelfde !!!!

in het beginetussen 3000 en 4000 rpm schakelen.
wel kort schakelen zo pf kut :-)
dan rijden er me veel tdi's voorbij en zie je ze denken wouw ben sneller dan een itr hehe

aan mn oliedrukmeter kan ik zien of mn olie warm is

staat hij echt warm dan staat hij statonair op een 26 psi
gebruik enkel vtec vanaf hij onder de 30 psi staat
greetz

ps
slydawg

Post by slydawg »

eteuben wrote:
slydawg wrote:Ik ga niet een omweg maken om de motor op te warmen.
Als je gewoon rustig de snelweg op rijd met ong. 100km/h in top gear is er niets aan de hand.

Weet niet of je reageert op mijn verhaal. :o ops:

Ik rij in feite ook niet om, tis de parallelweg onder de A7. Zelfs iets korter, maar wel 80 weg ipv 120. Ik kan het in verbruik echt merken...

Direct met koude motor de snelweg op, is een aanslag op je verbruik!

Afgeleid van jou verhaal ja :wink:
Maar al na 1.5km de snelweg op vanaf een koude start lijkt me idd niet zo best.
roblom

Post by roblom »

Een van de redenen dat Honda volgens mij de zogenaamde 'drijvende' cilinderbussen gebruikt is omdat deze dan door zoveel mogelijk koelvloeistof omringt worden. Water neemt heel snel en makkelijk warmte op. Hierdoor word de vrijgekomen warmte ten eerste snel weggevoerd en ten tweede warmt het blok dan dus geleidelijker op.

Ik persoonlijk rij hem ook altijd goed warm echter vind ik dat sommigen wel overdrijven. Echter kun je volgens mij over warmrijden en de beste manier om je blok op bedrijfstemperatuur te krijgen oneindige discussies voeren. Dit komt omdat het effect van goed of slecht warmrijden niet goed te meten is en er veel meer factoren meespelen bij de invloed op de levensduur van een motor.
autodre

Post by autodre »

Leuke en nuttige info.
mr. X

Post by mr. X »

nu we toch over allerlei dingen gaan beginnen. ik denk als hij altijd als een oud wijf word bereden, dat óók niet goed voor de motor zal zijn...
wilco

Post by wilco »

Ze zeggen toch wel eens dat als hij rustig bereden word dat de lagers anders ingesleten worden als hij harder bereden word.
mr. X

Post by mr. X »

dat heb ik nog nooit gehoord maar is misschien wel logisch...
Gangaran

Post by Gangaran »

JA, ik heb ook zoeits gehoord. Als iemand alleen maar langzaam rijdt, dan wordt de auto ook trager. Een auto moet wel af en toe uitgedaagd worden.

Doe ik ook af en toe bij mijn CTR.....
HondArd

Post by HondArd »

Gangaran wrote:Een auto moet wel af en toe uitgedaagd worden.

En daarom bedacht ik me gisteren: als we nou toch bij de ouders van Joyce langsgaan, gaan we de ATR weer eens uitlaten in Duitsland. Brandstofmeter liep ineens harder naar beneden dan normaal (bij 210 stond de dagteller al halverwege, normaal pas bij 310). Van tevoren nog even de wielbouten, bandenspanning en oliepeil gecontroleerd en GAAN!!!!! Heerlijk.
Gangaran

Post by Gangaran »

Hahahahahaha netjes. Moet ook binnenkort weer naar Duitsland toe om te kijken wat mijn CTR echt kan.
becas©

Post by becas© »

bij 180 is het HO! :(
Sinan

Post by Sinan »

zo zie je maar hoe belangrijk je olietemperatuur is.
en dan vraag ik me af waarom dat ze er standaart geen olietempmetertje bij een type r(amg,st,m line,gti,rs,opc) geleverd word? omdat dit tog de sportieve versie's zijn, kan er wel van verwacht worden dat ze flink op hun donder krijgen
mr. X

Post by mr. X »

Ho eens, M serie bmw's hebben ze (soms) wel
Dacht de M5 ga even voor je zoeken :-)
mr. X

Post by mr. X »

Wazige foto Maar als je goed kijkt zie je helemaal rechts het koelvloeistof temp. metertje. Onder de toerenteller zie je de olie temp. meter
hier al iets beter te zien dat er een olie kannetje staat

*edit
haha en kijk wat i kvind toen ik zocht op M5 speedo
Civic @ WOT :lol:
Locked