Wanneer kan je tot 8000 toeren doorgaan?
ik ben zelf ook zo'n rustige rijder; eerste 5 minuten niet boven de 2500RPM, tot de 10 minuten niet boven de 3000rpm, na een kwartier pas boven de 3000rpm en dan verder rustig opbouwen. Zullen de vorige eigenaren heus niet allemaal zo hebben gedaan, maar ik ben graag zuinig op m'n spullen
ops: Vtec ook niet echt vaak
ops:

slydawg wrote:Ik ga niet een omweg maken om de motor op te warmen.
Als je gewoon rustig de snelweg op rijd met ong. 100km/h in top gear is er niets aan de hand.
Weet niet of je reageert op mijn verhaal.

Ik rij in feite ook niet om, tis de parallelweg onder de A7. Zelfs iets korter, maar wel 80 weg ipv 120. Ik kan het in verbruik echt merken...
Direct met koude motor de snelweg op, is een aanslag op je verbruik!
becas© wrote: Zullen de vorige eigenaren heus niet allemaal zo hebben gedaan, maar ik ben graag zuinig op m'n spullenops: Vtec ook niet echt vaak
ops:
Ik ben net zo maar als de olie warm is en ik zie een mooie weggetje dan word hij wel gebruikt waar hij voor gemaakt is en komt zeker wel in het Vtec gebied
vtec
bij mij zo net ongeveer hetzelfde !!!!
in het beginetussen 3000 en 4000 rpm schakelen.
wel kort schakelen zo pf kut :-)
dan rijden er me veel tdi's voorbij en zie je ze denken wouw ben sneller dan een itr hehe
aan mn oliedrukmeter kan ik zien of mn olie warm is
staat hij echt warm dan staat hij statonair op een 26 psi
gebruik enkel vtec vanaf hij onder de 30 psi staat
greetz
ps
in het beginetussen 3000 en 4000 rpm schakelen.
wel kort schakelen zo pf kut :-)
dan rijden er me veel tdi's voorbij en zie je ze denken wouw ben sneller dan een itr hehe
aan mn oliedrukmeter kan ik zien of mn olie warm is
staat hij echt warm dan staat hij statonair op een 26 psi
gebruik enkel vtec vanaf hij onder de 30 psi staat
greetz
ps
eteuben wrote:slydawg wrote:Ik ga niet een omweg maken om de motor op te warmen.
Als je gewoon rustig de snelweg op rijd met ong. 100km/h in top gear is er niets aan de hand.
Weet niet of je reageert op mijn verhaal.ops:
Ik rij in feite ook niet om, tis de parallelweg onder de A7. Zelfs iets korter, maar wel 80 weg ipv 120. Ik kan het in verbruik echt merken...
Direct met koude motor de snelweg op, is een aanslag op je verbruik!
Afgeleid van jou verhaal ja :wink:
Maar al na 1.5km de snelweg op vanaf een koude start lijkt me idd niet zo best.
Een van de redenen dat Honda volgens mij de zogenaamde 'drijvende' cilinderbussen gebruikt is omdat deze dan door zoveel mogelijk koelvloeistof omringt worden. Water neemt heel snel en makkelijk warmte op. Hierdoor word de vrijgekomen warmte ten eerste snel weggevoerd en ten tweede warmt het blok dan dus geleidelijker op.
Ik persoonlijk rij hem ook altijd goed warm echter vind ik dat sommigen wel overdrijven. Echter kun je volgens mij over warmrijden en de beste manier om je blok op bedrijfstemperatuur te krijgen oneindige discussies voeren. Dit komt omdat het effect van goed of slecht warmrijden niet goed te meten is en er veel meer factoren meespelen bij de invloed op de levensduur van een motor.
Ik persoonlijk rij hem ook altijd goed warm echter vind ik dat sommigen wel overdrijven. Echter kun je volgens mij over warmrijden en de beste manier om je blok op bedrijfstemperatuur te krijgen oneindige discussies voeren. Dit komt omdat het effect van goed of slecht warmrijden niet goed te meten is en er veel meer factoren meespelen bij de invloed op de levensduur van een motor.
Gangaran wrote:Een auto moet wel af en toe uitgedaagd worden.
En daarom bedacht ik me gisteren: als we nou toch bij de ouders van Joyce langsgaan, gaan we de ATR weer eens uitlaten in Duitsland. Brandstofmeter liep ineens harder naar beneden dan normaal (bij 210 stond de dagteller al halverwege, normaal pas bij 310). Van tevoren nog even de wielbouten, bandenspanning en oliepeil gecontroleerd en GAAN!!!!! Heerlijk.
Wazige foto Maar als je goed kijkt zie je helemaal rechts het koelvloeistof temp. metertje. Onder de toerenteller zie je de olie temp. meter
hier al iets beter te zien dat er een olie kannetje staat
*edit
haha en kijk wat i kvind toen ik zocht op M5 speedo
Civic @ WOT :lol:
hier al iets beter te zien dat er een olie kannetje staat
*edit
haha en kijk wat i kvind toen ik zocht op M5 speedo
Civic @ WOT :lol: