Wat zouden jullie doen ?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
ITR1217

Wat zouden jullie doen ?

Post by ITR1217 »

Heb eens een vraag :
ik ben van plan om in korte tijd de ITR eens serieus onder handen te laten nemen daar er een aantal zaken mij serieus storen zoals o.a de afwerking van de carrosserie dus ben ik van plan om hem helemaal te laten herspuiten en aantal rubbers vervangen die helaas nu mee wit zien...

Ook zou ik hem graag terug een beetje lager zetten en daar komt m'n vraag over, ik heb een verlaging liggen maar die is dan weer veel te laag dus was m'n vraag indien ik een schroefkit zou kopen welke raden jullie me dan aan ?
Heeft iemand hier goede en slecht ervaringen mee ?

En ten tweede ben ik aant overwegen om een upgrade te doen van m'n remmen... wat zijn hier zoals de beste oplosingen voor ?

Een andere totaal andere vraag is over m'n super charger heb iets gehoord dat je best "iets" geregeld laat vervangen... nu die "iets" zou ik dan heel graag weten wat dat is... heeft iemand hier een verklaring over ? Heb het de vorige eigenaar gevraagd maar die wist van niets, het rare is dat hij het tegen iemand verteld had...????
Thx !!
slydawg

Post by slydawg »

Misschien de S/C belt? Zover ik weet zijn ze voor de rest onderhoudsvrij.
Olie zou misschien ook kunnen.
mr. X

Re: Wat zouden jullie doen ?

Post by mr. X »

ITR1217 wrote:En ten tweede ben ik aant overwegen om een upgrade te doen van m'n remmen... wat zijn hier zoals de beste oplosingen voor

Standaard schijven met Ferodo DS2500 blokken.
Niets anders.
Tenzij je voor show remmen wil hebben (lees te groot) dan maakt het niet uit wat je kiest :wink:
ITR1217

Post by ITR1217 »

mr. X wrote:
ITR1217 wrote:En ten tweede ben ik aant overwegen om een upgrade te doen van m'n remmen... wat zijn hier zoals de beste oplosingen voor

Niets anders.
Tenzij je voor show remmen wil hebben (lees te groot) dan maakt het niet uit wat je kiest :wink:

Nee voor de show zeker niet gewoon goede remcapaciteit willen hebben want vermits ik nu iets meer vermogen heb dan standaard zou ik ook graag op een goede manier stilstaan :roll:
Een vriend van mij heeft remmen van STOP-TECH , wel op een subaru maar ze zijn ook te krijgen voor een ITR , maar jij vind dus overbodig als ik het goed begrijp ! En die remblokken zijn bij de gewone Honda dealer te verkrijgen ?
DC2

Post by DC2 »

ITR1217 wrote:
mr. X wrote:

Niets anders.

Nee voor de show zeker niet gewoon goede remcapaciteit willen hebben want vermits ik nu iets meer vermogen heb dan standaard zou ik ook graag op een goede manier stilstaan :roll:
Een vriend van mij heeft remmen van STOP-TECH , wel op een subaru maar ze zijn ook te krijgen voor een ITR , maar jij vind dus overbodig als ik het goed begrijp ! En die remblokken zijn bij de gewone Honda dealer te verkrijgen ?

Stoptech schijven + blokken is ook een zeer goede combinatie voor de itr.
C1nder

Post by C1nder »

Als ge met uw schroefkit door de keuring wil geraken in België, dan zou ik KW nemen, anders is Tein ook een optie denk ik.
mr. X

Post by mr. X »

Standaard remt de ITR érg goed hoor.
Heb met de stock schijven en blokken op het circuit gereden. Enige waar ik last van kreeg was fading. Hier zijn de Ferodo blokken beter tegen bestand.

Volgens mij rijden alle fanatiekelingen hier onder ons alleen met deze combo en geen big brake kit.

De dealer kan misschien de DS2500 bestellen, maar je kunt ze ook gewoon halen bij een 'tunings' zaak. DBM engineering in Maarssen of TCC in Bleiswijk weet ik te zitten. Net wat dichter bij voor je is. Prijs verschil is er wel tussen de 2 zaken, maar je kunt er de afstand niet voor rijden.
VTECRob

Post by VTECRob »

Erwin,

OEM schijven werken al goed genoeg voor op het circuit...
Dat in combinatie met Ferrodo DS2500 blokken, moet op zich voldoende zijn...

Gr,

Robin
slydawg

Post by slydawg »

Ik weet niet hoeveel vermogen hij heeft met die S/C maar dan lijkt het me best mogelijk dat de standaard remmen het wel moeilijk krijgen.
Over StopTech hoor ik tot nu toe ook alleen maar positieve ervaringen.
ITR639

Post by ITR639 »

Ik denk eerder dat je remvermogen lijdt onder die 18inch wielen Erwin.
Ze zijn vrij licht maar is de omtrek niet veel groter dan standaard?
De wielen zijn natuurlijk te mooi om aan de kant te zetten en met de bodykit horen ze er gewoon bij.
Voor onze keuring neem je best KW of ander Europees spul met de nodige papieren. Anders moet je ze elk jaar verwisselen voor 1 dagje :-?
Big brake kit is ook niet toegelaten. Go figure...
ITR-Boy

Post by ITR-Boy »

Ik heb rotora remschijven, (originele grootte), axxis keramische remblokken en stalen remleidingen, remt super zeker geen big brake kit nodig.

Ohja en van de Tein verlaging ben ik ook super content van, alleen de keuring tja...
Image
ITR1217

Post by ITR1217 »

Anders moet je ze elk jaar verwisselen voor 1 dagje
Big brake kit is ook niet toegelaten. Go figure...

Net zoals al de rest aan de auto dat ik moet wisselen voor die stomme keuring zal dat het niet meer maken !

Maar vraag me gewoon af (waarschijnlijk omdat ik belg ben :roll: ) die Ferrodo blokken wat is der dan zoveel beter aan ? groter kunnen ze niet zijn , denk ik , dus alleen harder ok ... dan denk ik dat ze minder snel gevoelig zijn om te overhitten maar mij lijkt het zo dat als je grotere remschijven en blokken hebt uw remkracht toch veel groter word dus beter ...

of ben ik mis ?
ITR1689

Post by ITR1689 »

Ferodo blokken hebben een grotere wrijvingscoefficient. Dus ze bijten harder bij een gelijke pedaaldruk. Als je je originele 15" velgen wil gebruiken dan kan je geen grotere remmen nemen.

En grotere remmen heb je pas nodig bij slicks banden.
//TypeR//

Post by //TypeR// »

Ik had met mijn Integra goede ervaringen met een KW schroefset...
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

Ik heb ook goede ervaringen met KW, ik heb de variante 3, kun je regelen in hoogte en ook de ingaande en uitgaande slag..
Geen problemen bij de keuring met KW..
Katana

Post by Katana »

Een rem upgrade als je een smak extra vermogen hebt is geen overbodige luxe. :roll:

Ik heb zelf ook EOM schijven met Ferodo DS2500, ben nu bezig met Brembo. Voor mijn auto is flink zoeken naar JDM onderdelen/tuning parts.

Voor uw ITR is er een berg te krijgen in het land van de reizende zon. Alleen schijven en blokken of een big brake set. Stalen remleidingen kan ook geen kwaad. Mugen, Spoon, Trust, Project-Mu, Dixel, enz

Tein hebben er een paar bij de club en hier heeft men een verstelbare van. Mugen hetzelfde.

Als je wil kan ik even voor je in Japan kijken wat die rakkers kosten.

Als een wijs persoon ooit gezegd heeft; "je kan beter een auto hebben die niet start als een die niet remt "8)
Beekie

Post by Beekie »

Die Ferrodo blokken gaan ook langer mee ten opzichte van standaart en andere tuningsblokken :thumbs: (je bent overigens wel een paar honderd euro kwijt voor deze blokken voor en achter).

Jeroen.
Dimer

Post by Dimer »

Met een supercharger is het verstandig zo nu en dan de belt en poulies te vervangen.
ITR1217

Post by ITR1217 »

Dimer wrote:Met een supercharger is het verstandig zo nu en dan de belt en poulies te vervangen.

De tijdsmarge "zo nu en dan" hoelang is die ? :-)

Trouwens bedankt allen!!

KW was 1 van m'n favorieten sowieso en over de remmen ... tja ... Ferrodo of big brake kit ... misschien eerst beginnen met die Ferrodo blokken kijken wat resultaat me dat opbrengt en als het me geen voldoening oplevert kan ik nog steeds veranderen ...
mr. X

Post by mr. X »

ITR1217 wrote:misschien eerst beginnen met die Ferrodo blokken kijken wat resultaat me dat opbrengt en als het me geen voldoening oplevert kan ik nog steeds veranderen ...

:thumbs:
Locked