Wat zouden jullie doen ?
Wat zouden jullie doen ?
Heb eens een vraag :
ik ben van plan om in korte tijd de ITR eens serieus onder handen te laten nemen daar er een aantal zaken mij serieus storen zoals o.a de afwerking van de carrosserie dus ben ik van plan om hem helemaal te laten herspuiten en aantal rubbers vervangen die helaas nu mee wit zien...
Ook zou ik hem graag terug een beetje lager zetten en daar komt m'n vraag over, ik heb een verlaging liggen maar die is dan weer veel te laag dus was m'n vraag indien ik een schroefkit zou kopen welke raden jullie me dan aan ?
Heeft iemand hier goede en slecht ervaringen mee ?
En ten tweede ben ik aant overwegen om een upgrade te doen van m'n remmen... wat zijn hier zoals de beste oplosingen voor ?
Een andere totaal andere vraag is over m'n super charger heb iets gehoord dat je best "iets" geregeld laat vervangen... nu die "iets" zou ik dan heel graag weten wat dat is... heeft iemand hier een verklaring over ? Heb het de vorige eigenaar gevraagd maar die wist van niets, het rare is dat hij het tegen iemand verteld had...????
Thx !!
ik ben van plan om in korte tijd de ITR eens serieus onder handen te laten nemen daar er een aantal zaken mij serieus storen zoals o.a de afwerking van de carrosserie dus ben ik van plan om hem helemaal te laten herspuiten en aantal rubbers vervangen die helaas nu mee wit zien...
Ook zou ik hem graag terug een beetje lager zetten en daar komt m'n vraag over, ik heb een verlaging liggen maar die is dan weer veel te laag dus was m'n vraag indien ik een schroefkit zou kopen welke raden jullie me dan aan ?
Heeft iemand hier goede en slecht ervaringen mee ?
En ten tweede ben ik aant overwegen om een upgrade te doen van m'n remmen... wat zijn hier zoals de beste oplosingen voor ?
Een andere totaal andere vraag is over m'n super charger heb iets gehoord dat je best "iets" geregeld laat vervangen... nu die "iets" zou ik dan heel graag weten wat dat is... heeft iemand hier een verklaring over ? Heb het de vorige eigenaar gevraagd maar die wist van niets, het rare is dat hij het tegen iemand verteld had...????
Thx !!
Re: Wat zouden jullie doen ?
ITR1217 wrote:En ten tweede ben ik aant overwegen om een upgrade te doen van m'n remmen... wat zijn hier zoals de beste oplosingen voor
Standaard schijven met Ferodo DS2500 blokken.
Niets anders.
Tenzij je voor show remmen wil hebben (lees te groot) dan maakt het niet uit wat je kiest :wink:
Re: Wat zouden jullie doen ?
mr. X wrote:ITR1217 wrote:En ten tweede ben ik aant overwegen om een upgrade te doen van m'n remmen... wat zijn hier zoals de beste oplosingen voor
Standaard schijven met Ferodo DS2500 blokken.
Niets anders.
Tenzij je voor show remmen wil hebben (lees te groot) dan maakt het niet uit wat je kiest :wink:
Nee voor de show zeker niet gewoon goede remcapaciteit willen hebben want vermits ik nu iets meer vermogen heb dan standaard zou ik ook graag op een goede manier stilstaan :roll:
Een vriend van mij heeft remmen van STOP-TECH , wel op een subaru maar ze zijn ook te krijgen voor een ITR , maar jij vind dus overbodig als ik het goed begrijp ! En die remblokken zijn bij de gewone Honda dealer te verkrijgen ?
Re: Wat zouden jullie doen ?
ITR1217 wrote:mr. X wrote:ITR1217 wrote:En ten tweede ben ik aant overwegen om een upgrade te doen van m'n remmen... wat zijn hier zoals de beste oplosingen voor
Standaard schijven met Ferodo DS2500 blokken.
Niets anders.
Tenzij je voor show remmen wil hebben (lees te groot) dan maakt het niet uit wat je kiest :wink:
Nee voor de show zeker niet gewoon goede remcapaciteit willen hebben want vermits ik nu iets meer vermogen heb dan standaard zou ik ook graag op een goede manier stilstaan :roll:
Een vriend van mij heeft remmen van STOP-TECH , wel op een subaru maar ze zijn ook te krijgen voor een ITR , maar jij vind dus overbodig als ik het goed begrijp ! En die remblokken zijn bij de gewone Honda dealer te verkrijgen ?
Stoptech schijven + blokken is ook een zeer goede combinatie voor de itr.
Standaard remt de ITR érg goed hoor.
Heb met de stock schijven en blokken op het circuit gereden. Enige waar ik last van kreeg was fading. Hier zijn de Ferodo blokken beter tegen bestand.
Volgens mij rijden alle fanatiekelingen hier onder ons alleen met deze combo en geen big brake kit.
De dealer kan misschien de DS2500 bestellen, maar je kunt ze ook gewoon halen bij een 'tunings' zaak. DBM engineering in Maarssen of TCC in Bleiswijk weet ik te zitten. Net wat dichter bij voor je is. Prijs verschil is er wel tussen de 2 zaken, maar je kunt er de afstand niet voor rijden.
Heb met de stock schijven en blokken op het circuit gereden. Enige waar ik last van kreeg was fading. Hier zijn de Ferodo blokken beter tegen bestand.
Volgens mij rijden alle fanatiekelingen hier onder ons alleen met deze combo en geen big brake kit.
De dealer kan misschien de DS2500 bestellen, maar je kunt ze ook gewoon halen bij een 'tunings' zaak. DBM engineering in Maarssen of TCC in Bleiswijk weet ik te zitten. Net wat dichter bij voor je is. Prijs verschil is er wel tussen de 2 zaken, maar je kunt er de afstand niet voor rijden.
Ik denk eerder dat je remvermogen lijdt onder die 18inch wielen Erwin.
Ze zijn vrij licht maar is de omtrek niet veel groter dan standaard?
De wielen zijn natuurlijk te mooi om aan de kant te zetten en met de bodykit horen ze er gewoon bij.
Voor onze keuring neem je best KW of ander Europees spul met de nodige papieren. Anders moet je ze elk jaar verwisselen voor 1 dagje :-?
Big brake kit is ook niet toegelaten. Go figure...
Ze zijn vrij licht maar is de omtrek niet veel groter dan standaard?
De wielen zijn natuurlijk te mooi om aan de kant te zetten en met de bodykit horen ze er gewoon bij.
Voor onze keuring neem je best KW of ander Europees spul met de nodige papieren. Anders moet je ze elk jaar verwisselen voor 1 dagje :-?
Big brake kit is ook niet toegelaten. Go figure...
Anders moet je ze elk jaar verwisselen voor 1 dagje
Big brake kit is ook niet toegelaten. Go figure...
Net zoals al de rest aan de auto dat ik moet wisselen voor die stomme keuring zal dat het niet meer maken !
Maar vraag me gewoon af (waarschijnlijk omdat ik belg ben :roll: ) die Ferrodo blokken wat is der dan zoveel beter aan ? groter kunnen ze niet zijn , denk ik , dus alleen harder ok ... dan denk ik dat ze minder snel gevoelig zijn om te overhitten maar mij lijkt het zo dat als je grotere remschijven en blokken hebt uw remkracht toch veel groter word dus beter ...
of ben ik mis ?
Een rem upgrade als je een smak extra vermogen hebt is geen overbodige luxe. :roll:
Ik heb zelf ook EOM schijven met Ferodo DS2500, ben nu bezig met Brembo. Voor mijn auto is flink zoeken naar JDM onderdelen/tuning parts.
Voor uw ITR is er een berg te krijgen in het land van de reizende zon. Alleen schijven en blokken of een big brake set. Stalen remleidingen kan ook geen kwaad. Mugen, Spoon, Trust, Project-Mu, Dixel, enz
Tein hebben er een paar bij de club en hier heeft men een verstelbare van. Mugen hetzelfde.
Als je wil kan ik even voor je in Japan kijken wat die rakkers kosten.
Als een wijs persoon ooit gezegd heeft; "je kan beter een auto hebben die niet start als een die niet remt "8)
Ik heb zelf ook EOM schijven met Ferodo DS2500, ben nu bezig met Brembo. Voor mijn auto is flink zoeken naar JDM onderdelen/tuning parts.
Voor uw ITR is er een berg te krijgen in het land van de reizende zon. Alleen schijven en blokken of een big brake set. Stalen remleidingen kan ook geen kwaad. Mugen, Spoon, Trust, Project-Mu, Dixel, enz
Tein hebben er een paar bij de club en hier heeft men een verstelbare van. Mugen hetzelfde.
Als je wil kan ik even voor je in Japan kijken wat die rakkers kosten.
Als een wijs persoon ooit gezegd heeft; "je kan beter een auto hebben die niet start als een die niet remt "8)
Dimer wrote:Met een supercharger is het verstandig zo nu en dan de belt en poulies te vervangen.
De tijdsmarge "zo nu en dan" hoelang is die ? :-)
Trouwens bedankt allen!!
KW was 1 van m'n favorieten sowieso en over de remmen ... tja ... Ferrodo of big brake kit ... misschien eerst beginnen met die Ferrodo blokken kijken wat resultaat me dat opbrengt en als het me geen voldoening oplevert kan ik nog steeds veranderen ...