Wilco ITR #1150

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

ITR1689 wrote:Ik heb het helemaal niet over vermogen. Gewoon de volgorde van je mods.
Voor je Moroso carterpan moet je straks je uitlaatspruitstuk onderuit halen. En straks met een nieuw spruitstuk weer opnieuw. Je hebt nu een katvervanger voor een EDM spruitstuk. Straks heb je weer een nieuwe nodig voor een JDM spruitstuk.

Nou dat is moeilijk, een spruitje verwijderen..pffff wat een werk

Op dit moment zie ik geen nut in de Mugen thermostaat. Met een stock motor zal je echt geen koelingsproblemen (water) hebben. Straks loopt je motor alleen maar te koud op straat, want je die Mugen thermostaat opent eerder dan normaal. Ik zou eerder voor een oliekoeler gaan.

Ik gebruik ook alleen maar de thermostaat voor trackdays, en waar koelt je motor de olie mee???Juist met koelwater van je 3de cilinder , dus hoe koeler het water op circuit hoe koeler de olie zal zijn.
Voor straat gebruik , komen de OEM's er weer in.etc...etc...etc...


En Spoon bougieskabels vind ik ook nutteloos bij een stock motor. Ik vraag me af of ze uberhaupt nut hebben, afgezien van wat afscherming tegen straling naar buiten toe.

Ook het oog wil wat , en laat ik nou net nieuwe nodig hebben...

En die banden zorgen ervoor dat je auto meer gaat overhellen, dus heb je weer nog stuggere veren nodig, of dikkere stabilisatorstangen. Maar je hebt al Spoon veren die niet veel stugger zijn dan stock. Dus moet je straks misschien weer op zoek naar een coilover set.

Hmmm waarschijnlijk nooit geen BMI gekeken , daar rijden ze ook volop met semi-slicks en stock ITR op circuits ...gaat nooit goed of wel.....??
Dus de overstap van de RE010 naar bijv. betere performance banden zoals de RE050A XL (waar ik nu mee rij) , moet ik ook dikkere swaybars kopen en andere veren , dus met elke verbetering van de bandcompound moet ik het onderstel aanpassen.
Hmm je leest teveel boekjes.
En met een hobby mag en ga je dingen verbeteren aan je auto dan waar je nu mee rijdt, van het één komt het ander


Zorg eerst maar dat jezelf rijdt in plaats van dingen afzeiken, in het gehele topic van mij is er geen één positief woordje uitgekomen , volgens mij heb je het jaloers syndroom ...zielig mannetje ben je.
En je rijdt lekker snel nu met je ITR waar je continue herhaalt dat je stuurbekrachtiing van verwijderd is , nutteloze upgrade als je niet rijdt
. ImageImage ImageImageImage
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Kijk....dit bedoel ik nou. Ben je nu tevreden Ken?
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

oeps wilco is boos en 2 meter groot
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Ik ben wel tevreden met zijn antwoord.
Behalve dan de opmerking over de Spoon bougiekabels. En een laatste opmerking: Een JDM ITR heeft dikkere swaybars.

Ik reed vroeger al vaak genoeg op het circuit. Een aantal mensen hier weten dat....
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

wilco wrote:[b]Vision Technica Sport , lowering seatrails 50mm]
Image


Dit vind ik nog eens interessant. Verlagen van het zwaartepunt en meer beenruimte.
Ze zijn toch voor de Recaro's?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

ITR1689 wrote:Ik ben wel tevreden met zijn antwoord.
Behalve dan de opmerking over de Spoon bougiekabels. En een laatste opmerking: Een JDM ITR heeft dikkere swaybars.

Ik reed vroeger al vaak genoeg op het circuit. Een aantal mensen hier weten dat....


Je weet echt van geen ophouden, he?

Vragen zijn ok, maar niet op de manier van afzeiken Ken.

En nu kappen met dit gelul en houd Wilco z'n topic schoon.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

ITR897 wrote:
wilco wrote:[b]Vision Technica Sport , lowering seatrails 50mm]
Image


Dit vind ik nog eens interessant. Verlagen van het zwaartepunt en meer beenruimte.
Ze zijn toch voor de Recaro's?



Klopt ze zijn voor je OEM Recaro's , gisteravond heb ik 1 stoel gedaan , en ik moet zeggen je zit met je stoel letterlijk op de bodem.
Aan de voorkant van je stoel verlaagt hij zeker wel die 50 mm maar omdat je stoel naar voren schuin oploopt en dus naar achteren naar beneden loopt , verlaagt hij aan de achterkant wat minder , net niet de 50 mm.

Nadeel , de OEM afdekkapjes die over de stoelbouten komen passen niet meer en de hendel waarmee je de stoelrails bedient zit nu als je de stoel in de achterste positie hebt in de weg bij het uitstappen, maar ondanks deze 2 feiten , is het super
LUCITR
Posts: 65
Joined: Sat Jun 04, 2005 7:01 am
Contact:

Post by LUCITR »

hey Wilco nice mods man, ziet er allemaal goed uit hoor (ondanks je volgorde :lol: )
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

IVM met dit verhaal heb ik gisteren de carterpan er weer onder uit gehaald en de OEM tijdelijk weer terug gezet, als het goed is is de nieuwe alweer onderweg , nog bedankt voor de service , Frans!!!!!

Ik heb ook direct foto's gemaakt als bewijs dat de pan licht krom , foto's zie hieronder>>>>

wilco wrote: :( :( :( .....Meer doe ik op dit moment niet....ik baal als een stekker....

Ik had allemaal spulletjes gekocht om de de auto te upgraden maar de Carterpan is blijkbaar licht krom en we krijgen hem niet dicht.
Geen probleem zul je zeggen dan zet je de OEM er weer onder...

Tja was mijn planning ook maar omdat ik de carterpan en nog wat spullen bij mijn eigen Honda dealer liet monteren is de rekening door dit euvel zo extreem opgelopen dat ik het geld van de circuitdag wel weer kan gebruiken ,en mede ik heb net voor Helga een andere auto gekocht & de spulletjes voor de ITR waardoor de portomonnee leeg is want dit alles heeft me een boel geld gekost en ik ben er niks nada mee opgeschoten......

Normaal had ik de auto wel opgehaald maar omdat alles zo lekte en ik gewoon zo met de auto niet de weg op ga, heb ik de dealer het probleem proberen te laten oplossen , en tot nu lekt hij nog.Zelfs met special Honda CRV pakking .... :(

Het heeft me nu al 3 carterpan pakkingen gekost en als ik de OEM pan weer ga monteren na dit euvel dan komt er weer 1 pakking bij en dan na een paar weken als ik weer een geupgrade pan monteer weer 1 pakking, nou dat vind ik te gek voor woorden , binnen 1½ maand 5 carterpanpakkingen vervangen van ruim 45 Euro p. stuk......

Daarom heb ik besloten niet te racen ,mits ik het geld terug krijg van de Vijverberg Troffe of ik de aanmelding met iemand kan ruilen die nog niet betaald heeft maar wel de hele dag wil rijden.
Dan hoef je hun niet te betalen maar dan ruilen we gewoon onderling.

Er komen nog meer van zulke dagen , maar ik had me met alle spullen zo op verheugd en door dit euvel alles in de soep loopt.


Hier de foto's >>

Moroso pan, op foto moeilijk te zien maar het gaat om ruim 2mm]
Image
Image
Image

[b]OEM pan , 100% recht!!!!

Image
Image
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Dat is duidelijk een groot verschil. Kan je die moroso niet terug sturen? Moeten ze je toch een andere voor kunnen geven.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Nieuwe pan is al onderweg ,oude gaat retour , door de goede service van Frans!!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Frans gaat zijn eigen standbeeld krijgen :D
hardcorehonda
Posts: 294
Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
Contact:

Post by hardcorehonda »

hardcorehonda wrote:Morosso is er ook op vooruit gegaan!!!! mooi hooor!!


Ik zat er dus naast... nogsteeds problemen met morosso.. das heel naar
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Zo sinds dit weekend is het nu echt een happy Honda familie , de Toyota is de deur uit en er is een Civic EJ9 Sedan voor in de plek gekomen.
Met het oog op een echte familie auto :-D

Foto's zijn nog van de Honda dealer , zal met beter weer voor ook voor betere foto's zorgen.

Image
Image
Image
HondaFan
Posts: 77
Joined: Mon Jan 23, 2006 9:28 pm

Post by HondaFan »

leuke aanwinst. lekker zuinig zo'n autootje erbij :D
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Aanwinst is super , maar de Starlet was toch zuiniger met zijn 1.0 12V motortje , en het gewicht van de Starlet was ruim 680KG en de Civic 960KG.
Verzekering Starlet 18 Euro p. Maand en de Civic 53 Euro p. Maand.

Maar daar hoor je niemand over klagen, want je hebt er ook iets moois voor :wink:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Mooie auto voor erbij, veilig voor je vrouw en makkelijk met de vier deuren en kofferbak.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ziet er goed uit Wilco, Netjes :thumbs:
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Verjaardagscadeautje :wink: , gisteren gemonteerd>>
Nu eindelijk een goede zitpositie , omdat de stoelen 50mm omlaag zijn gegaan, ben eigenlijk geen voorstander van een aftermarket stuur ..maar ja :-D

Met een verstelbare naaf , waar je zelf kunt weten of je het stuur dichterbij je wil hebben , of gewoon richting de OEM maat.
Verstelbaar op 24mm/34mm/44mm of 54mm.

Bijrijders Airbag werkend gehouden met een OEM HONDA SRS stekker , kosten 65 Euro, maar geen foutcodes en de bijrijders airbag blijft gewoon intact!!Ook de claxon is werkend gemaakt met OEM Honda onderdeeltjes :wink:

Image
Image
Image
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Hadden ze hem niet met een schapenvacht?
Nana korobi ya oki
Locked