Welke Remschijven & Blokken ?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
//TypeR//
Posts: 108
Joined: Sun Sep 03, 2006 9:47 pm

Welke Remschijven & Blokken ?

Post by //TypeR// »

Ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen voor nieuwe remschijven.

Voor mijn Honda Accord 2.4 Type S ben ik op zoek naar remschijven en de bijbehorende blokken.

Ik heb al enkele opties zoals:

- Powerstop
- Powerslot
- AEM (prijs vind ik alleen minder.... :-? )


Verder wordt wel aangeraden om als remblokken te kiezen voor AEM of..... Originele Honda remblokken.

Ik lees graag jullie tips/opmerkingen.....
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ik weet niet wat voor rijder je bent maar Ferodo DS2500 i.c.m. de oem schijven werkt prima voor straat/circuit gebruik.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

slydawg wrote:Ik weet niet wat voor rijder je bent maar Ferodo DS2500 i.c.m. de oem schijven werkt prima voor straat/circuit gebruik.

Helemaal mee eens.

Trouwens, heeft iemand nog 2 OEM ITR schijven over?
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

ik
User avatar
//TypeR//
Posts: 108
Joined: Sun Sep 03, 2006 9:47 pm

Post by //TypeR// »

Nou ik ben er al achter dat de schijven echt uit Amerika moeten komen want Brembo, Oem etc heeft niets voor mijn auto.

Verder heb ik geinformeerd bij Honda voor nieuwe schijven en blokken rondom.....
Wat denk je?


830,- euro excl montage (incl. BTW) Dan ga ik toch voor powerslot!

Ik hoorde trouwens ook van de Hondadealer dat er verschil zit in remblokken voor een automaat en handgeschakeld. :-?

Zouden de remschijven van Powerstop voor een Acura TSX (= in Europa de Accord) hetzelfde zijn?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

OEM.....

Dat zit std onder je barrel, gewoon DS2500 blokken kopen, op de straat rijdt het volgens vele hier goed en op het circuit (Gaskleppie) staat het ook zijn mannetje....
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

// Type S // wil toch aftermarket denk ik. Maar ik vraag me af, wat wil je ermee doen? Op het circuit rijden, gewoon betere remmen op straat of show?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

//TypeS// wrote:Nou ik ben er al achter dat de schijven echt uit Amerika moeten komen want Brembo, Oem etc heeft niets voor mijn auto.
OEM = Honda!!!
Dat heb je dus al...
User avatar
//TypeR//
Posts: 108
Joined: Sun Sep 03, 2006 9:47 pm

Post by //TypeR// »

ITR1689 wrote:// Type S // wil toch aftermarket denk ik. Maar ik vraag me af, wat wil je ermee doen? Op het circuit rijden, gewoon betere remmen op straat of show?


Beter remmen :wink: en het oog wil ook wat :razz:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dat gaat niet altijd samen. Ga maar een zoeken op Honda-tech staat héél veel informatie. Wist niet dat er zó veel bij kwam kijken om te stoppen.

Niet verkeerd bedoelt, maar gebruik je de remmen wel volledig?. Was ooit een onderzoek geweest (tsja alles word onderzocht tegenwoordig) en daar kwam naar voren dat erg weinig mensen hun rem cappaciteit te benutten.
En als je niet op het circuit rijdt zou ik gewoon je klauwen laten verven. Dat geeft ook 'looks'
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

//TypeS// wrote:
ITR1689 wrote:// Type S // wil toch aftermarket denk ik. Maar ik vraag me af, wat wil je ermee doen? Op het circuit rijden, gewoon betere remmen op straat of show?


Beter remmen :wink: en het oog wil ook wat :razz:

Dan moet je gewoon de mooiste schijven uitkiezen.
User avatar
//TypeR//
Posts: 108
Joined: Sun Sep 03, 2006 9:47 pm

Post by //TypeR// »

Nou ik heb een Accord Type S. Racen doe ik dus niet. Ik vind het gewoon belangrijk dat ik beter kan remmen als nu het geval is. (kan te maken hebben met het feit dat ze ook daadwerkelijk vervangen moeten worden)

Veel van jullie zweren dus bij de originele Honda (OEM) schijven met die Ferodo ds2500 remblokken???
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

ja daar rijdt frank al jaren mee
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Martin.O wrote:ja daar rijdt frank al jaren mee

Ik ook. Sinds 2001. Eerst met Ferodo DS3000, maar dat is te gevaarlijk voor straatgebruik. En je lak gaat eraan. En nog steeds met de eerste originele schijven van Honda. Die schijven zijn roodgloeiend, paars/blauw geweest en ze trekken nooit krom!!!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

En heel fanatiek op het circuit wel toe te voegen.

Beter dan standaard, maar geen belachelijk geld, is dit gewoon de beste optie.
User avatar
//TypeR//
Posts: 108
Joined: Sun Sep 03, 2006 9:47 pm

Post by //TypeR// »

mr. X wrote:En heel fanatiek op het circuit wel toe te voegen.

Beter dan standaard, maar geen belachelijk geld, is dit gewoon de beste optie.


Beter dan Standaard zeg je. Maar die OEM schijven zijn toch standaard. Dus de enigste aanpassing is andere blokken die je hierboven beschrijft?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

//TypeS// wrote:
"mr. X":tu5wmta1 wrote:En heel fanatiek op het circuit wel toe te voegen.

Beter dan standaard, maar geen belachelijk geld, is dit gewoon de beste optie.


Beter dan Standaard zeg je. Maar die OEM schijven zijn toch standaard. Dus de enigste aanpassing is andere blokken die je hierboven beschrijft?[/quote:tu5wmta1]
Hij bedoelt beter dan standaard blokken.
User avatar
//TypeR//
Posts: 108
Joined: Sun Sep 03, 2006 9:47 pm

Post by //TypeR// »

dinitial
Posts: 25
Joined: Fri Mar 19, 2004 11:58 am

Post by dinitial »

Ik heb twee maanden geleden ook gezocht naar aftermarkt remschijven en blokken voor de Accord Type-S, zonder resultaat. De Accord is gewoon te nieuw. Er zijn wel diverse bedrijven, die bezig zijn met het ontwikkelen daarvan, zoals EBC.

Dus toen toch maar OEM Honda genomen. Bleek trouwens achteraf dat de remcilinder achter vast zat en niet dat de blokken of schijven versleten waren. Ik zou zeggen, check het even.

TCC was bereid Powerslot en Ferodo blokken te leveren, maar dat moet je wel met de auto langskomen. Omdat de producenten officieel nog niks hebben voor de Accord. Dus dan was het passen en meten.
Locked