Welke Remschijven & Blokken ?
Welke Remschijven & Blokken ?
Ik hoop dat ik hier wat tips kan krijgen voor nieuwe remschijven.
Voor mijn Honda Accord 2.4 Type S ben ik op zoek naar remschijven en de bijbehorende blokken.
Ik heb al enkele opties zoals:
- Powerstop
- Powerslot
- AEM (prijs vind ik alleen minder.... :-? )
Verder wordt wel aangeraden om als remblokken te kiezen voor AEM of..... Originele Honda remblokken.
Ik lees graag jullie tips/opmerkingen.....
Voor mijn Honda Accord 2.4 Type S ben ik op zoek naar remschijven en de bijbehorende blokken.
Ik heb al enkele opties zoals:
- Powerstop
- Powerslot
- AEM (prijs vind ik alleen minder.... :-? )
Verder wordt wel aangeraden om als remblokken te kiezen voor AEM of..... Originele Honda remblokken.
Ik lees graag jullie tips/opmerkingen.....
Hier heb je alvast wat leesvoer:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=1953
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=778
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=1953
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=778
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Nou ik ben er al achter dat de schijven echt uit Amerika moeten komen want Brembo, Oem etc heeft niets voor mijn auto.
Verder heb ik geinformeerd bij Honda voor nieuwe schijven en blokken rondom.....
Wat denk je?
830,- euro excl montage (incl. BTW) Dan ga ik toch voor powerslot!
Ik hoorde trouwens ook van de Hondadealer dat er verschil zit in remblokken voor een automaat en handgeschakeld. :-?
Zouden de remschijven van Powerstop voor een Acura TSX (= in Europa de Accord) hetzelfde zijn?
Verder heb ik geinformeerd bij Honda voor nieuwe schijven en blokken rondom.....
Wat denk je?
830,- euro excl montage (incl. BTW) Dan ga ik toch voor powerslot!
Ik hoorde trouwens ook van de Hondadealer dat er verschil zit in remblokken voor een automaat en handgeschakeld. :-?
Zouden de remschijven van Powerstop voor een Acura TSX (= in Europa de Accord) hetzelfde zijn?
Dat gaat niet altijd samen. Ga maar een zoeken op Honda-tech staat héél veel informatie. Wist niet dat er zó veel bij kwam kijken om te stoppen.
Niet verkeerd bedoelt, maar gebruik je de remmen wel volledig?. Was ooit een onderzoek geweest (tsja alles word onderzocht tegenwoordig) en daar kwam naar voren dat erg weinig mensen hun rem cappaciteit te benutten.
En als je niet op het circuit rijdt zou ik gewoon je klauwen laten verven. Dat geeft ook 'looks'
Niet verkeerd bedoelt, maar gebruik je de remmen wel volledig?. Was ooit een onderzoek geweest (tsja alles word onderzocht tegenwoordig) en daar kwam naar voren dat erg weinig mensen hun rem cappaciteit te benutten.
En als je niet op het circuit rijdt zou ik gewoon je klauwen laten verven. Dat geeft ook 'looks'
Nou ik heb een Accord Type S. Racen doe ik dus niet. Ik vind het gewoon belangrijk dat ik beter kan remmen als nu het geval is. (kan te maken hebben met het feit dat ze ook daadwerkelijk vervangen moeten worden)
Veel van jullie zweren dus bij de originele Honda (OEM) schijven met die Ferodo ds2500 remblokken???
Veel van jullie zweren dus bij de originele Honda (OEM) schijven met die Ferodo ds2500 remblokken???
//TypeS// wrote:"mr. X":tu5wmta1 wrote:En heel fanatiek op het circuit wel toe te voegen.
Beter dan standaard, maar geen belachelijk geld, is dit gewoon de beste optie.
Beter dan Standaard zeg je. Maar die OEM schijven zijn toch standaard. Dus de enigste aanpassing is andere blokken die je hierboven beschrijft?[/quote:tu5wmta1]
Hij bedoelt beter dan standaard blokken.
oke thanks! Iemand nog ervaring met BrakeMax.
http://www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=artikelen&id=44&width=1024&height=768
http://www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=artikelen&id=44&width=1024&height=768
Ik heb twee maanden geleden ook gezocht naar aftermarkt remschijven en blokken voor de Accord Type-S, zonder resultaat. De Accord is gewoon te nieuw. Er zijn wel diverse bedrijven, die bezig zijn met het ontwikkelen daarvan, zoals EBC.
Dus toen toch maar OEM Honda genomen. Bleek trouwens achteraf dat de remcilinder achter vast zat en niet dat de blokken of schijven versleten waren. Ik zou zeggen, check het even.
TCC was bereid Powerslot en Ferodo blokken te leveren, maar dat moet je wel met de auto langskomen. Omdat de producenten officieel nog niks hebben voor de Accord. Dus dan was het passen en meten.
Dus toen toch maar OEM Honda genomen. Bleek trouwens achteraf dat de remcilinder achter vast zat en niet dat de blokken of schijven versleten waren. Ik zou zeggen, check het even.
TCC was bereid Powerslot en Ferodo blokken te leveren, maar dat moet je wel met de auto langskomen. Omdat de producenten officieel nog niks hebben voor de Accord. Dus dan was het passen en meten.