ITR292

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
ITR292
Posts: 34
Joined: Tue Feb 13, 2007 9:28 pm

Post by ITR292 »

Enkele pics:

Image

Image

Image

Image

Image

Ondertussen ook 340cc injectoren gemonteerd wegens originele te klein
:o ops:

Binnenkort Hondata afstellen en vermogen meten.
Bolt nu op standaard programma en gaat al serieus vlot :twisted: :o
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

Ziet er goed uit.
Welk merk is de header?
White-ITR
Posts: 60
Joined: Fri Feb 10, 2006 7:31 am
Contact:

Post by White-ITR »

ITR639 wrote:Ziet er goed uit.
Welk merk is de header?


ziet er inderdaad goed uit :shock: en gaat al lekker 8)

header is handmade by TBM :wink:
Beekie
Posts: 125
Joined: Wed Feb 14, 2007 7:39 pm

Post by Beekie »

Mooie Bak man :thumbs:.

Jeroen.
the_smoker
Posts: 203
Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am

i

Post by the_smoker »

Ferm dinges he Bér maar daar wist ik wel meer van. 8)

Ik reserveer alvast een ticketje als alles erop en eraan zit :twisted:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

NH-0 velgen op een zwarte ITR. Staat niet verkeerd. Uitlaatspruitstuk ziet er erg creatief uit.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

ITR292 wrote:
Image



:shock: Wat een gruwelijke header!

Kun je wat meer vertellen van de wetenschap achter het ontwerp?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

De achtergrond zal wel zijn dat dit zo gemaakt is om de primairies zo lang mogenlijk te houden voor ze bij elkaar komen.
Lange prmairies geeft namelijk een hoger vermogen door een betere flow.
Omdat deze primairies vrij dik zijn zou dat erg laag boven de weg komen te hangen. Dit in het geval dat je alles onder het blok door zou halen. Op deze spagettie manier staat het erg kinky en je houd een hoop bodemvrijheid onder de auto.

Hytech en SMSP doen het weer net even anders. Die maken de primairies ook erg lang maar gaan toch onder het blok door. Die headers zijn echter zo'n 20cm langer dan je gewend bent en dat heeft dus aanpassingen nodig aan de rest van de uitlaat.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Als ik het goed zie zit je radiateur ook niet helemaal op zijn originele plaats?

Header ziet er super dik uit, ben benieuwd wat je dat nou aan vermogen oplevert!
Waarom, als hij toch hand made is en je je rad hebt verplaatst, heb je/hebben ze er niet voor gekozen hem helemaal straight te laten lopen tot vlak voor je rad. Hoe langer en rechter de uitlaat vanaf het blok loopt, hoe meer vermogen hij zal maken doordat hij zijn exhaust velocity houdt. Deze loopt al redelijk gekronkeld vind ik terwijl je daar nu alle ruimte hebt
the_smoker
Posts: 203
Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am

k

Post by the_smoker »

De uiteindelijke resulaten zullen wel komen als alles erop steekt he Bér.
Ik heb alvast het volste vertrouwen in Tbm :wink:
Jawadde den Tim en zen home made collectors. Da is de moeite 8)
ITR292
Posts: 34
Joined: Tue Feb 13, 2007 9:28 pm

Post by ITR292 »

Voor meer info ivm de header moet je beter den Tim contacteren (www.tbmtuning.com) :wink:
Ken er zelf niet zo veel van.

Ivm de radiator, voor zover ik weet staat hij op de juiste plaats enkel staat hij nogal los (wordt nog vastgezet) :o ops:

@The Smoker

Uw ticket is alvast gefikst :wink:
En idd, heb het volste vertrouwen in den Tim :thumbs:
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Yo Bèr heb vandaag uw vader bij TBM gezien, ze waren net uw integra aan het testen, 220 pk :o beestig wel :) Heb net een cold air laten steken, een voorlopige donderdag komt de final van simota binnen. Hoeveel km rijdt uw integra nu met ne volle naftbak? Enig idee van het verbruik? Hoeveel heeft da lijstje u gekost en hoe lang heeft em er aan gewerkt?
the_smoker
Posts: 203
Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am

k

Post by the_smoker »

220 8) 8)

:clap :clap :clap :clap :clap :clap :clap

Op naar de 2........ 8)
ITR292
Posts: 34
Joined: Tue Feb 13, 2007 9:28 pm

Post by ITR292 »

Zoals jullie al weten is vandaag de Hondata afgesteld geworden :D

Stock vermogen was 187,4pk en 170nm koppel

Image

Nu 221,9pk en 211,8nm koppel :twisted: :razz:

Image

Morgen hopelijk droog weer, kan ik hem eens effe testen :twisted:
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

zozo...zeker goed bezig!
the_smoker
Posts: 203
Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am

Post by the_smoker »

Go tim.....Go Timmmmm

TBM tuning roeleert :-)
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Nette waardes.
Alleen een ding valt me op, stock zat je op 187,4 eng. pwr en 159,3 whl.pwr. dus 28.1 pk verlies.
Volgens de nieuwe situatie heb je 55.5 pk verlies.
166,4 pk op de wielen, 7,1 pk winst op de wielen.
Dat snap ik niet helemaal
Ook had ik gedacht dat na afstellen de vermogens en koppel curve veel vloeiender zou zijn, die vtec dip is nog aanwezig.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

:thumbs: Dat zijn nog eens mods
the_smoker
Posts: 203
Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am

k

Post by the_smoker »

slydawg wrote:Nette waardes.
Alleen een ding valt me op, stock zat je op 187,4 eng. pwr en 159,3 whl.pwr. dus 28.1 pk verlies.
Volgens de nieuwe situatie heb je 55.5 pk verlies.
166,4 pk op de wielen, 7,1 pk winst op de wielen.
Dat snap ik niet helemaal
Ook had ik gedacht dat na afstellen de vermogens en koppel curve veel vloeiender zou zijn, die vtec dip is nog aanwezig.


Ik dacht dat Jef ongeveer ook die mods heeft. Vergelijk zijn grafiek even. Hier is de link. Ik weet niet of hij dat ook heeft ze. Want ken er niks van :o ops:

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... &&start=20
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Als je naar Jef zijn after run kijkt zie je duidelijk dat de vermogens en koppel curve veel vloeiender zijn.
Ook z'n verliezen voor en na zijn nagenoeg hetzelfde.
Locked