ITR292
-
- Posts: 203
- Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am
i
Ferm dinges he Bér maar daar wist ik wel meer van. 8)
Ik reserveer alvast een ticketje als alles erop en eraan zit :twisted:
Ik reserveer alvast een ticketje als alles erop en eraan zit :twisted:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
De achtergrond zal wel zijn dat dit zo gemaakt is om de primairies zo lang mogenlijk te houden voor ze bij elkaar komen.
Lange prmairies geeft namelijk een hoger vermogen door een betere flow.
Omdat deze primairies vrij dik zijn zou dat erg laag boven de weg komen te hangen. Dit in het geval dat je alles onder het blok door zou halen. Op deze spagettie manier staat het erg kinky en je houd een hoop bodemvrijheid onder de auto.
Hytech en SMSP doen het weer net even anders. Die maken de primairies ook erg lang maar gaan toch onder het blok door. Die headers zijn echter zo'n 20cm langer dan je gewend bent en dat heeft dus aanpassingen nodig aan de rest van de uitlaat.
Lange prmairies geeft namelijk een hoger vermogen door een betere flow.
Omdat deze primairies vrij dik zijn zou dat erg laag boven de weg komen te hangen. Dit in het geval dat je alles onder het blok door zou halen. Op deze spagettie manier staat het erg kinky en je houd een hoop bodemvrijheid onder de auto.
Hytech en SMSP doen het weer net even anders. Die maken de primairies ook erg lang maar gaan toch onder het blok door. Die headers zijn echter zo'n 20cm langer dan je gewend bent en dat heeft dus aanpassingen nodig aan de rest van de uitlaat.
Als ik het goed zie zit je radiateur ook niet helemaal op zijn originele plaats?
Header ziet er super dik uit, ben benieuwd wat je dat nou aan vermogen oplevert!
Waarom, als hij toch hand made is en je je rad hebt verplaatst, heb je/hebben ze er niet voor gekozen hem helemaal straight te laten lopen tot vlak voor je rad. Hoe langer en rechter de uitlaat vanaf het blok loopt, hoe meer vermogen hij zal maken doordat hij zijn exhaust velocity houdt. Deze loopt al redelijk gekronkeld vind ik terwijl je daar nu alle ruimte hebt
Header ziet er super dik uit, ben benieuwd wat je dat nou aan vermogen oplevert!
Waarom, als hij toch hand made is en je je rad hebt verplaatst, heb je/hebben ze er niet voor gekozen hem helemaal straight te laten lopen tot vlak voor je rad. Hoe langer en rechter de uitlaat vanaf het blok loopt, hoe meer vermogen hij zal maken doordat hij zijn exhaust velocity houdt. Deze loopt al redelijk gekronkeld vind ik terwijl je daar nu alle ruimte hebt
-
- Posts: 203
- Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am
k
De uiteindelijke resulaten zullen wel komen als alles erop steekt he Bér.
Ik heb alvast het volste vertrouwen in Tbm :wink:
Jawadde den Tim en zen home made collectors. Da is de moeite 8)
Ik heb alvast het volste vertrouwen in Tbm :wink:
Jawadde den Tim en zen home made collectors. Da is de moeite 8)
Voor meer info ivm de header moet je beter den Tim contacteren (www.tbmtuning.com) :wink:
Ken er zelf niet zo veel van.
Ivm de radiator, voor zover ik weet staat hij op de juiste plaats enkel staat hij nogal los (wordt nog vastgezet) ops:
@The Smoker
Uw ticket is alvast gefikst :wink:
En idd, heb het volste vertrouwen in den Tim :thumbs:
Ken er zelf niet zo veel van.
Ivm de radiator, voor zover ik weet staat hij op de juiste plaats enkel staat hij nogal los (wordt nog vastgezet) ops:
@The Smoker
Uw ticket is alvast gefikst :wink:
En idd, heb het volste vertrouwen in den Tim :thumbs:
Yo Bèr heb vandaag uw vader bij TBM gezien, ze waren net uw integra aan het testen, 220 pk beestig wel Heb net een cold air laten steken, een voorlopige donderdag komt de final van simota binnen. Hoeveel km rijdt uw integra nu met ne volle naftbak? Enig idee van het verbruik? Hoeveel heeft da lijstje u gekost en hoe lang heeft em er aan gewerkt?
-
- Posts: 203
- Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am
k
220 8) 8)
:clap :clap :clap :clap :clap :clap :clap
Op naar de 2........ 8)
:clap :clap :clap :clap :clap :clap :clap
Op naar de 2........ 8)
-
- Posts: 203
- Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am
Nette waardes.
Alleen een ding valt me op, stock zat je op 187,4 eng. pwr en 159,3 whl.pwr. dus 28.1 pk verlies.
Volgens de nieuwe situatie heb je 55.5 pk verlies.
166,4 pk op de wielen, 7,1 pk winst op de wielen.
Dat snap ik niet helemaal
Ook had ik gedacht dat na afstellen de vermogens en koppel curve veel vloeiender zou zijn, die vtec dip is nog aanwezig.
Alleen een ding valt me op, stock zat je op 187,4 eng. pwr en 159,3 whl.pwr. dus 28.1 pk verlies.
Volgens de nieuwe situatie heb je 55.5 pk verlies.
166,4 pk op de wielen, 7,1 pk winst op de wielen.
Dat snap ik niet helemaal
Ook had ik gedacht dat na afstellen de vermogens en koppel curve veel vloeiender zou zijn, die vtec dip is nog aanwezig.
-
- Posts: 203
- Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am
k
slydawg wrote:Nette waardes.
Alleen een ding valt me op, stock zat je op 187,4 eng. pwr en 159,3 whl.pwr. dus 28.1 pk verlies.
Volgens de nieuwe situatie heb je 55.5 pk verlies.
166,4 pk op de wielen, 7,1 pk winst op de wielen.
Dat snap ik niet helemaal
Ook had ik gedacht dat na afstellen de vermogens en koppel curve veel vloeiender zou zijn, die vtec dip is nog aanwezig.
Ik dacht dat Jef ongeveer ook die mods heeft. Vergelijk zijn grafiek even. Hier is de link. Ik weet niet of hij dat ook heeft ze. Want ken er niks van ops:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... &&start=20