Dynorun Rica Tuning

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Sjakiera
Posts: 82
Joined: Sat Apr 08, 2006 2:51 pm

Post by Sjakiera »

Klopt...de software en zo hebben ze bij tcc gedaan, de rest heb ik laten doen bij de honda dealer, ik mag aan nemen dat ze daar toch wel kennis van zaken hebben.
Sjakiera
Posts: 82
Joined: Sat Apr 08, 2006 2:51 pm

Post by Sjakiera »

Wat ik ook raar vond was omdat ie vroeg waarom ik een JDM spruitstuk er op had zitten in plaats van een DC spruitstuk, die laatst genoemde zou namelijk meer vermogen opleveren :-?
Sjakiera
Posts: 82
Joined: Sat Apr 08, 2006 2:51 pm

Post by Sjakiera »

Gaskleppie wrote:Sorry, ik zeg ook niet dat je hun de schuld geeft. No hard feelings....

Ik zie dat de motor/kop niet bij TCC in elkaar is gezet. Je hebt alleen de software via TCC gedaan?
Had de motor bouwer echt Honda ervaring? Stel dat er iets niet goed gegaan is tijdens de bouw is dit resultaat misschien nog voor verbetering vatbaar.
Een keer alles goed nalopen is misschien aan te bevelen.


Nee hoor...no hard feelings :wink:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Sjakiera wrote:Wat ik ook raar vond was omdat ie vroeg waarom ik een JDM spruitstuk er op had zitten in plaats van een DC spruitstuk, die laatst genoemde zou namelijk meer vermogen opleveren :-?

Laat me raden, je hebt dat JDM spruitstuk niet bij hun gekocht?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Spruit is mijn ex-spruit.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Sjakiera
Posts: 82
Joined: Sat Apr 08, 2006 2:51 pm

Post by Sjakiera »

VTECCIE wrote:Spruit is mijn ex-spruit.


klopt helemaal
Sjakiera
Posts: 82
Joined: Sat Apr 08, 2006 2:51 pm

Post by Sjakiera »

Zo!...heb net contact gehad met Robbert-Jan en volgens hem klopt de testbank en de software die ze er in zetten bij rica niet, ook vertelde hij dat er de laatste maanden veel klachten binnenkomen over rica, als advies raade hij mij aan om bij een andere testbank het vermogen opnieuw te laten meten.
Indien die daar een andere uitslag geeft dan moet ik de ecu opnieuw laten prgrammeren bij TCC want (zo vertelde hij) programmeren doen ze zelf bij TCC de bank rica lenen ze alleen om het vermogen te meten.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ohoh.... nou Frank... FIGHT!

Image

:D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

hahhaa, zo erg ie het ok weer niet.
Ik denk dat RJ nog een beetje achterloopt. Toen ze die niewe bank net hadden heeft hij er idd een stuk naast gezeten en gaf hij toen vrij lage waarden aan. (dan klagen mensen het hardste)

Na herhaaldelijk op nieuw ijken en afstellen door Maha zelf zijn ze er achter gekomen dat een frequentie regelaar van de ventilator de schuldige was en de boel stond te verstoren.
Dat is al weer een tijdje over en de waarden die er nu uitkomen zijn zeker acceptabel en geloofwaardig.

Ik haalde de laatste keer 242pk terwijl ik op de oude bank 251 haalde. De eerste keer was het blok splinternieuw. De 2e keer niet zonder problemen en met Catalysator er tussen. Dat ik dan 9 pk minder heb is niet meer dan logisch.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Vaak zijn degenen die klagen degenen die nooit een baseline run hebben gedaan maar alleen maar aan het 'tunen' zijn geslagen. :idea:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

IvoG wrote:Vaak zijn degenen die klagen degenen die nooit een baseline run hebben gedaan maar alleen maar aan het 'tunen' zijn geslagen. :idea:

Mensen die wel een baseline run doen, en een lagere waarde halen dan de specs, klagen ook..... :-)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Roblom haalde toch met zn standaard ITR op een pk of 3 na de fabrieks opgave?
Dan valt het toch allemaal wel mee?

Ik heb ook ooit eens een base run gedaan met mn toen nog volledig standaard ITR. Toen haalde ik 192pk. Ook binnen 3 pk van fabrieks opgave.

En dat was toen nog met de oude bank.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

ITR1689 wrote:
IvoG wrote:Vaak zijn degenen die klagen degenen die nooit een baseline run hebben gedaan maar alleen maar aan het 'tunen' zijn geslagen. :idea:

Mensen die wel een baseline run doen, en een lagere waarde halen dan de specs, klagen ook..... :-)

Ho... ik klaagde niet, ik wil alleen altijd weten waarom iets is (net als jij :D ) daar leer ik nl meer van dan iets klakkeloos aannemen.

Mijn ITR had volgens de bank van Rica
1e meting 181,9 (1e dynodag)
2e meting 182,8 (2e dynodag run 1)
3e meting 184,9 (2e dynodag run 2)
gemiddeld dus 183,2 (6,8 pk minder dan fabrieks, maar daar mocht ik niet meer mee vergelijken :D )
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

o, sorry. Ik dacht te herinneren dat je een tikkie meer had.

Je klaagde idd niet. Ik vond het juist wel erg interesant om te zien wat een volledig standaard ITR op de nieuwe bank deed.

De 1e dynodag was volgens mij nog met de oude bank en de 2e met de nieuwe. (toch?)
Als dat zo is is er dus maar weinig verschil tussen beide banken.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Hmmm, 182 pk is mischien wel een reden om te klagen. Of bij Rica of bij Honda.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

ITR1689 wrote:Hmmm, 182 pk is mischien wel een reden om te klagen. Of bij Rica of bij Honda.


Ik had mijn ITR ook stock en kwam uit met de zware tractorwielen op 183,...PK
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ik doelde niet op jou Rob. Mijn opmerking was algemener van aard.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Ik was diegene met een tikkie meer....

Met een winst van 8pk na het aftellen van de brandstofdruk en de apexi uiteindelijk geindigd op 190pk.

Dus fabrieks-uit dus 8pk minder dan in de brochure staat...
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Gaskleppie wrote:o, sorry. Ik dacht te herinneren dat je een tikkie meer had.

Je klaagde idd niet. Ik vond het juist wel erg interesant om te zien wat een volledig standaard ITR op de nieuwe bank deed.

De 1e dynodag was volgens mij nog met de oude bank en de 2e met de nieuwe. (toch?)
Als dat zo is is er dus maar weinig verschil tussen beide banken.

Nee beide runs waren op dezelfde bank.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Met een winst van 8pk na het aftellen van de brandstofdruk en de apexi uiteindelijk geindigd op 190pk.

Dus fabrieks-uit dus 8pk minder dan in de brochure staat...


Met de juiste brandstofdruk zou hij dus presies de fabrieksopgave halen! Honda heeft dus misschien een serie slechte regelaars geplaatst op de euro ITR's
De mijne haalde destijds wel de geclaimde 190pk. Misschien dat de mijne wel de juiste brandstofdruk had.
Locked