Dynorun Rica Tuning
Gaskleppie wrote:Sorry, ik zeg ook niet dat je hun de schuld geeft. No hard feelings....
Ik zie dat de motor/kop niet bij TCC in elkaar is gezet. Je hebt alleen de software via TCC gedaan?
Had de motor bouwer echt Honda ervaring? Stel dat er iets niet goed gegaan is tijdens de bouw is dit resultaat misschien nog voor verbetering vatbaar.
Een keer alles goed nalopen is misschien aan te bevelen.
Nee hoor...no hard feelings :wink:
Zo!...heb net contact gehad met Robbert-Jan en volgens hem klopt de testbank en de software die ze er in zetten bij rica niet, ook vertelde hij dat er de laatste maanden veel klachten binnenkomen over rica, als advies raade hij mij aan om bij een andere testbank het vermogen opnieuw te laten meten.
Indien die daar een andere uitslag geeft dan moet ik de ecu opnieuw laten prgrammeren bij TCC want (zo vertelde hij) programmeren doen ze zelf bij TCC de bank rica lenen ze alleen om het vermogen te meten.
Indien die daar een andere uitslag geeft dan moet ik de ecu opnieuw laten prgrammeren bij TCC want (zo vertelde hij) programmeren doen ze zelf bij TCC de bank rica lenen ze alleen om het vermogen te meten.
- Gaskleppie
hahhaa, zo erg ie het ok weer niet.
Ik denk dat RJ nog een beetje achterloopt. Toen ze die niewe bank net hadden heeft hij er idd een stuk naast gezeten en gaf hij toen vrij lage waarden aan. (dan klagen mensen het hardste)
Na herhaaldelijk op nieuw ijken en afstellen door Maha zelf zijn ze er achter gekomen dat een frequentie regelaar van de ventilator de schuldige was en de boel stond te verstoren.
Dat is al weer een tijdje over en de waarden die er nu uitkomen zijn zeker acceptabel en geloofwaardig.
Ik haalde de laatste keer 242pk terwijl ik op de oude bank 251 haalde. De eerste keer was het blok splinternieuw. De 2e keer niet zonder problemen en met Catalysator er tussen. Dat ik dan 9 pk minder heb is niet meer dan logisch.
Ik denk dat RJ nog een beetje achterloopt. Toen ze die niewe bank net hadden heeft hij er idd een stuk naast gezeten en gaf hij toen vrij lage waarden aan. (dan klagen mensen het hardste)
Na herhaaldelijk op nieuw ijken en afstellen door Maha zelf zijn ze er achter gekomen dat een frequentie regelaar van de ventilator de schuldige was en de boel stond te verstoren.
Dat is al weer een tijdje over en de waarden die er nu uitkomen zijn zeker acceptabel en geloofwaardig.
Ik haalde de laatste keer 242pk terwijl ik op de oude bank 251 haalde. De eerste keer was het blok splinternieuw. De 2e keer niet zonder problemen en met Catalysator er tussen. Dat ik dan 9 pk minder heb is niet meer dan logisch.
- Gaskleppie
ITR1689 wrote:IvoG wrote:Vaak zijn degenen die klagen degenen die nooit een baseline run hebben gedaan maar alleen maar aan het 'tunen' zijn geslagen. :idea:
Mensen die wel een baseline run doen, en een lagere waarde halen dan de specs, klagen ook..... :-)
Ho... ik klaagde niet, ik wil alleen altijd weten waarom iets is (net als jij

Mijn ITR had volgens de bank van Rica
1e meting 181,9 (1e dynodag)
2e meting 182,8 (2e dynodag run 1)
3e meting 184,9 (2e dynodag run 2)
gemiddeld dus 183,2 (6,8 pk minder dan fabrieks, maar daar mocht ik niet meer mee vergelijken

- Gaskleppie
o, sorry. Ik dacht te herinneren dat je een tikkie meer had.
Je klaagde idd niet. Ik vond het juist wel erg interesant om te zien wat een volledig standaard ITR op de nieuwe bank deed.
De 1e dynodag was volgens mij nog met de oude bank en de 2e met de nieuwe. (toch?)
Als dat zo is is er dus maar weinig verschil tussen beide banken.
Je klaagde idd niet. Ik vond het juist wel erg interesant om te zien wat een volledig standaard ITR op de nieuwe bank deed.
De 1e dynodag was volgens mij nog met de oude bank en de 2e met de nieuwe. (toch?)
Gaskleppie wrote:o, sorry. Ik dacht te herinneren dat je een tikkie meer had.
Nee beide runs waren op dezelfde bank.
- Gaskleppie
Met een winst van 8pk na het aftellen van de brandstofdruk en de apexi uiteindelijk geindigd op 190pk.
Dus fabrieks-uit dus 8pk minder dan in de brochure staat...
Met de juiste brandstofdruk zou hij dus presies de fabrieksopgave halen! Honda heeft dus misschien een serie slechte regelaars geplaatst op de euro ITR's
De mijne haalde destijds wel de geclaimde 190pk. Misschien dat de mijne wel de juiste brandstofdruk had.