Inhouden CTR 2004
Inhouden CTR 2004
Enige tijd geleden heb ik een AEM Cai gemonteerd op mijn EP3, aangezien hier bij aanschaf van de auto nog een WAI van Autostyle op zat gemonteerd.
Dit filter zit er inmiddels een aantal weken in.
Nu rijdt mijn vriendin er dagelijks kleine afstanden in en komt ze niet boven de 4000 rpm.
Vandaag heb ik er op de snelweg mee gereden, waarbij ik even het beestje op z'n staart heb getrapt. Echter na inkomen van de VTEC hoor en voel je de motor sputteren.
Even weer doorgeschakeld en daarna nog een aantal maal geprobeerd.
Na een keer of 3 dit herhaald te hebben, bleef de motor wel lekker doortrekken.
Zou het kunnen zijn dat het programma nog enigzins rekening houdt met het oude filter (dus minder lucht/minder brandstof) of zou er iets anders aan de hand zijn.
Heb verder geen foutcodes of andere klachten.
Heren techneuten, laat u horen !!!
Alvast bedankt.
Dit filter zit er inmiddels een aantal weken in.
Nu rijdt mijn vriendin er dagelijks kleine afstanden in en komt ze niet boven de 4000 rpm.
Vandaag heb ik er op de snelweg mee gereden, waarbij ik even het beestje op z'n staart heb getrapt. Echter na inkomen van de VTEC hoor en voel je de motor sputteren.
Even weer doorgeschakeld en daarna nog een aantal maal geprobeerd.
Na een keer of 3 dit herhaald te hebben, bleef de motor wel lekker doortrekken.
Zou het kunnen zijn dat het programma nog enigzins rekening houdt met het oude filter (dus minder lucht/minder brandstof) of zou er iets anders aan de hand zijn.
Heb verder geen foutcodes of andere klachten.
Heren techneuten, laat u horen !!!
Alvast bedankt.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Gangaran wrote:Ik vandaag ongeveer dezelfde probleem gehad. Ik wilde in de 2de versnelling in de vtec en hield de motor in. Dit is 2 keer gebeurt, eerste keer was wel een tijdje geleden. Ik zou ook niet weten wat er aan de hand kan zijn, heb verse olie in. Ook help aub.
Aan olie zal het niet liggen. Volgens mij krijgt de ECU een verkeerde signaal, waardoor dit doet. Alleen de vraag is waardoor. :?:
Ik heb nu al 2 wagens die bagger lopen op 95 terwijl ze het wel 95 wagens zijn. Bagger lopen is happerend draaien, stotteren en zelfs uitvallen. En gooi ik er 98 Ultimate in dan zijn de problemen weg.
Toeval? Tja, twee wagens van twee verschillende merken en bij beide is het probleem weg met Ultimate.
Toeval? Tja, twee wagens van twee verschillende merken en bij beide is het probleem weg met Ultimate.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
En een stock motor is iets heel anders dan eentje die wat mild is aangepast.
Ookal is de auto gemaakt voor de minimale 95 benzine te slikken, is het korten op de benzine nogal raar als je met motorisch tunen begint, vind je zelf ook niet?
Ik heb om precies te zijn één keer 95 getankt en dat was v-power. Dit was de dag dat ik hem had gekocht omdat ik terug naar huis niet zou halen, en eigenwijs alleen bij een BP pomp wou tanken en een texaco voorbij reed :razz:. Ook was het maar voor 15 euro en ben ik doorgereden naar een andere pomp.
Benzine kost je geld, maakt jou die 3 centen dan wat uit? Zo ja is een CTR toch écht niet de goede keus geweest voor je
Ookal is de auto gemaakt voor de minimale 95 benzine te slikken, is het korten op de benzine nogal raar als je met motorisch tunen begint, vind je zelf ook niet?
Ik heb om precies te zijn één keer 95 getankt en dat was v-power. Dit was de dag dat ik hem had gekocht omdat ik terug naar huis niet zou halen, en eigenwijs alleen bij een BP pomp wou tanken en een texaco voorbij reed :razz:. Ook was het maar voor 15 euro en ben ik doorgereden naar een andere pomp.
Benzine kost je geld, maakt jou die 3 centen dan wat uit? Zo ja is een CTR toch écht niet de goede keus geweest voor je

Probleem is nog niet (helemaal) weg.
Vooral in 3de versnelling merk je dit goed.
Vanaf zo'n 4000 rpm vol gas ingetrapt, waarna rond de 6000 rpm de motor begint te sputteren en in toeren niet verder lijkt te komen.
Even doorschakelen, weer terugschakelen en nog eens diep het gaspedaal intrappen en....voila probleem is weer als sneeuw voor de zon verdwenen.
Inmiddels rijd ik ook al een week of twee op BP Ultimate 98.
Mannen waar zou ik dit in kunnen zoeken ?
Lijkt wel of "VTEC" niet goed lijkt in te komen vanuit laag- naar hooglast in hogere versnelling. In 1e en 2e versnelling geen problemen.
Groeten,
Tommy
Vooral in 3de versnelling merk je dit goed.
Vanaf zo'n 4000 rpm vol gas ingetrapt, waarna rond de 6000 rpm de motor begint te sputteren en in toeren niet verder lijkt te komen.
Even doorschakelen, weer terugschakelen en nog eens diep het gaspedaal intrappen en....voila probleem is weer als sneeuw voor de zon verdwenen.
Inmiddels rijd ik ook al een week of twee op BP Ultimate 98.
Mannen waar zou ik dit in kunnen zoeken ?
Lijkt wel of "VTEC" niet goed lijkt in te komen vanuit laag- naar hooglast in hogere versnelling. In 1e en 2e versnelling geen problemen.
Groeten,
Tommy