Inhouden CTR 2004

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Inhouden CTR 2004

Post by ToyZ »

Enige tijd geleden heb ik een AEM Cai gemonteerd op mijn EP3, aangezien hier bij aanschaf van de auto nog een WAI van Autostyle op zat gemonteerd.
Dit filter zit er inmiddels een aantal weken in.
Nu rijdt mijn vriendin er dagelijks kleine afstanden in en komt ze niet boven de 4000 rpm.
Vandaag heb ik er op de snelweg mee gereden, waarbij ik even het beestje op z'n staart heb getrapt. Echter na inkomen van de VTEC hoor en voel je de motor sputteren.
Even weer doorgeschakeld en daarna nog een aantal maal geprobeerd.
Na een keer of 3 dit herhaald te hebben, bleef de motor wel lekker doortrekken.
Zou het kunnen zijn dat het programma nog enigzins rekening houdt met het oude filter (dus minder lucht/minder brandstof) of zou er iets anders aan de hand zijn.
Heb verder geen foutcodes of andere klachten.

Heren techneuten, laat u horen !!!

Alvast bedankt.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Doet ie dit vaker of was het eenmalig?
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ik vandaag ongeveer dezelfde probleem gehad. Ik wilde in de 2de versnelling in de vtec en hield de motor in. Dit is 2 keer gebeurt, eerste keer was wel een tijdje geleden. Ik zou ook niet weten wat er aan de hand kan zijn, heb verse olie in. Ook help aub.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

kan heel goed!
Door de andere verhouding lucht/vacuum kan de ecu even de weg kwijt zijn.
Als dat het is zou het niet meer terug moeten komen.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Gaskleppie wrote:kan heel goed!
Door de andere verhouding lucht/vacuum kan de ecu even de weg kwijt zijn.
Als dat het is zou het niet meer terug moeten komen.


Vandaar mijn vraag als het eenmalig was of vaker voorkomt.
Als het vaker gebeurt is er waarschijnlijk wat anders aan de hand.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Hmmm zou kunnen, want toen had ik ook mijn CAI gemonteerd en nu met hele uitlaatlijn. Trouwens ik rijd nu ook rond met een storing melding. Bij mij ieder geval is dit de 2de keer.
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

Gangaran wrote:Ik vandaag ongeveer dezelfde probleem gehad. Ik wilde in de 2de versnelling in de vtec en hield de motor in. Dit is 2 keer gebeurt, eerste keer was wel een tijdje geleden. Ik zou ook niet weten wat er aan de hand kan zijn, heb verse olie in. Ook help aub.


Aan olie zal het niet liggen. Volgens mij krijgt de ECU een verkeerde signaal, waardoor dit doet. Alleen de vraag is waardoor. :?:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Gooi er eens Ultimate 98 in...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

VTECCIE wrote:Gooi er eens Ultimate 98 in...


Kan best werken, ik tank ook U. 98 en heb geen last van bovengenoemde issues.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ja, sinds kort tank ik V-power. Moet ik dus overstappen naar 98??
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Gangaran wrote:Ja, sinds kort tank ik V-power. Moet ik dus overstappen naar 98??


JA! :shock:
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Voodoo wrote:
Gangaran wrote:Ja, sinds kort tank ik V-power. Moet ik dus overstappen naar 98??


JA! :shock:


Hahaha niets moet maar je kan proberen als dat helpt.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

CTR kan toch ook op 95 als enige? En kan benzine echt zo'n invloed hebben op inhouden van een motor? Dat zit toch meer in ontsteking en bijvoorbeeld heel vochtig weer...
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik heb nu al 2 wagens die bagger lopen op 95 terwijl ze het wel 95 wagens zijn. Bagger lopen is happerend draaien, stotteren en zelfs uitvallen. En gooi ik er 98 Ultimate in dan zijn de problemen weg.

Toeval? Tja, twee wagens van twee verschillende merken en bij beide is het probleem weg met Ultimate.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

En een stock motor is iets heel anders dan eentje die wat mild is aangepast.
Ookal is de auto gemaakt voor de minimale 95 benzine te slikken, is het korten op de benzine nogal raar als je met motorisch tunen begint, vind je zelf ook niet?

Ik heb om precies te zijn één keer 95 getankt en dat was v-power. Dit was de dag dat ik hem had gekocht omdat ik terug naar huis niet zou halen, en eigenwijs alleen bij een BP pomp wou tanken en een texaco voorbij reed :razz:. Ook was het maar voor 15 euro en ben ik doorgereden naar een andere pomp.

Benzine kost je geld, maakt jou die 3 centen dan wat uit? Zo ja is een CTR toch écht niet de goede keus geweest voor je :D
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Gisterenavond weer even geprobeerd en geen problemen meer ondervonden.
Motortje trok sterk door zonder een kik te geven.
Ik hou het even in de gaten.

Alast bedankt voor de reacties.
Ult 98 zal het zowieso worden. Reed met de EE9 ook niet anders dan met deze benzine.

Groeten !!
ToyZ
Posts: 299
Joined: Fri Dec 15, 2006 7:56 pm

Post by ToyZ »

Probleem is nog niet (helemaal) weg.
Vooral in 3de versnelling merk je dit goed.
Vanaf zo'n 4000 rpm vol gas ingetrapt, waarna rond de 6000 rpm de motor begint te sputteren en in toeren niet verder lijkt te komen.
Even doorschakelen, weer terugschakelen en nog eens diep het gaspedaal intrappen en....voila probleem is weer als sneeuw voor de zon verdwenen.

Inmiddels rijd ik ook al een week of twee op BP Ultimate 98.

Mannen waar zou ik dit in kunnen zoeken ?
Lijkt wel of "VTEC" niet goed lijkt in te komen vanuit laag- naar hooglast in hogere versnelling. In 1e en 2e versnelling geen problemen.

Groeten,

Tommy
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Motorolie goed op peil?
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

slydawg wrote:Motorolie goed op peil?

Zat ik ook al aan te denken. VTEC is nogal gevoelig voor oliedruk in combinatie met voldoende olie in het carter.
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ik heb vandaag ook weer dezelfde probleem gehad als Tommy. Vind het ook vreemd, heb gewoon netjes gewacht totdat auto op juiste temp was. Volgens mij was het bij mij in de 2de versnelling.....
??????? Ga straks Honda even bellen.
Locked