Uitschakelen ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
LCR

Uitschakelen ATR

Post by LCR »

Misschien een probleem of misschien hoort het zo.
Bij het uitschakelen van mijn ATR schokt deze even na, net als een diesel.
Tis voor het eerst dat ik dat merk onder een benzine auto. Wat kan het probleem zijn?
MeijerR

Post by MeijerR »

Weet niet wat het probleem zou kunnen zijn, maar ik heb er geen last van.
HondArd

Post by HondArd »

Bij mij doet/deed 'ie het af en toe. Deed, want ik heb pas geleden de kleppen laten stellen (tezamen met het vervangen van diverse distribitie-onderdelen) en sindsdien is het me niet echt meer opgevallen.
LCR

Post by LCR »

:shock: Bij mij is dat continu!
Net een beurt gehad bij Honda dealer!
Zal ff Welman morgen bellen
CWATR

Post by CWATR »

Ook eens gehad. Toen bleek dat het benzinefilter loszat en tegen de firewall bonkte als de motor werdt uitgeschakeld.

Maar echt helemaal mooi stilvallen doet ze nog steeds niet....lijkt inderdaad meer op een diesel die je uitzet :o ops:
LCR

Post by LCR »

Hmmmm,
Vind het niet echt Honda tech. Dealer zei dat ik ff moest wachten met uitschakelen ivm vtec motor :dunno: dat slaat nergens op vind ik.
Moet weer verder zoeken naar mogelijke losse onderdelen zoals bij CWATR
HondArd

Post by HondArd »

Ik heb het idee dat het probleem overgaat met het stellen van de kleppen. Een tijdje terug heb ik dit laten doen en alle kleppen stonden tegen de rand van de instellingsgrenzen. Nu staat alles weer mooi in het midden en de motor loop beter, maar ook dat het nadieselen lijkt verdwenen.

@CWATR: Bedoel je het benzinefilter van de ATR? Die zit vlak voor het linkerachterwiel, dus ik denk dat je een ander onderdeel bedoelt en dan is mijn eerste gedachte het "pruttelpotje". Oftwel datgene waar de benzine eerst naartoe gepompt word onder de motorkap. Dáárna gaat het pas naar de injectoren.
IvoG

Re: Uitschakelen ATR

Post by IvoG »

LCR wrote:Misschien een probleem of misschien hoort het zo.
Bij het uitschakelen van mijn ATR schokt deze even na, net als een diesel.
Tis voor het eerst dat ik dat merk onder een benzine auto. Wat kan het probleem zijn?

Kom anders een keer naar een meeting (onze ALV bijvoorbeeld, kan je meteen lid worden :wink: ), dan kunnen we meteen een uitschakel-vergelijking doen. Dan weet je of het zo hoort of niet.
LCR

Post by LCR »

Lijkt me leuk zo'n meeting
Alleen moet ik bergen verzetten om een dagje vrij in te plannen :evil: , maar MOET kunnen. Aub een beetje in het miden van het land :wink:

@ AccordTypeaRd
Hoeveel heeft dit gekost?
VTECRob

Post by VTECRob »

Luc,

Zondag 25 Februari hebben wij een algemene Ledenvergadering... (de ALV) welke afgesloten wordt met karten.

Dit vindt plaats in Huizen...
Wellicht een mogelijke meeting?

Robin
HondArd

Post by HondArd »

LCR wrote:@ AccordTypeaRd
Hoeveel heeft dit gekost?

Ik denk dat de monteur daar een half uur tot een uur aan bezig is geweest. Precieze kosten weet ik niet, wel dat ze het tezamen deden met de distributieriemen en de span-elementen vervangen (kleppendeksel moest er toch vanaf), en dat was alles bij elkaar een flinke rib uit m'n lijf.
LCR

Post by LCR »

@AccordTypeaRd
Tja ik ken dat. Heb er meerdere keren zoiets meegemaakt.Ik ben momenteel ribloos :cry:

@VTECRob
Thx voor de uitnodiging, maar weekend moet ik JUIST het hardst werken :cry: :cry: .Zou het wel erg leuk vinden zo'n meeting. Weten met wie je gesproken heb, even 'under the Hood'kijken 8) , etc
S.J.

Post by S.J. »

Heel ff een vraagje offtopic?....
Heeft een ATR niet hydraulische kleppen?
Goelette

Post by Goelette »

nee, ik heb ze laatst ook laten stellen. Was 40 euri kwijt bij een professionele beun.
Locked