Buddy club SPEC 3 Waar bestellen??

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
ITR-03670
Posts: 32
Joined: Tue Sep 12, 2006 7:37 pm

Buddy club SPEC 3 Waar bestellen??

Post by ITR-03670 »

Heb zo een 4 maanden geleden bij AVB-sports de BC spec 3 besteld, ik heb ze vandaag opgebeld en kreeg te horen dat die niet in voorraad was in japan! , Hij staat nu in backorder, en zegt dat het pas ten vroegste Maart April binnen komt!

Nu is mijn vraag of ik deze uitlaat nergens anders kan bestellen , dat deze sneller word geleverd?

Nog mensen hier die deze uitlaat hebben , waar hebben jullie hem besteld?

Graag website of tel; nummer ?

En hoelang hebben jullie moeten wachten?

Zou iemand deze op voorraad hebben liggen?? Per toeval meschien?

Alvast bedankt


Thomas
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Uhm..
In Ned. weet ik niet zo snel een shop die hem op voorraad heeft maar in de UK maak je grote kans bij Unit-8.
Check hun site maar.
http://www.unit-8.co.uk/acatalog/DC2_Cat_Back.html
the_smoker
Posts: 203
Joined: Sat Jul 08, 2006 11:50 am

Post by the_smoker »

Ik zou voor ebay gaan ;-)
ITR-03670
Posts: 32
Joined: Tue Sep 12, 2006 7:37 pm

Post by ITR-03670 »

Heel erg bedankt voor het adres , ze hebben hem op stock liggen, heb hem tussen 4- 7 dagen .

Laat het nog 2 weken zijn dan heb ik hem nog eerder dan hier.

Ze zeggen mij er wel bij dat als het een JDM of EURO integra is dan moet ik de uitlaat een beetje inkorten ?
Nog nooit gehoord , maar hij zegt dat het een SIMPLE JOB is dus zal wel lukken zeker :-)

Gr thomas
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

De kat van een JDM ITR is korter dan die van de EDM ITR. Als de catback dus gemaakt is voor een JDM ITR dan is hij dus langer dan wanneer hij voor een EDM ITR gemaakt is. Probleem is dat de meeste catback systemen voor de JDM gemaakt zijn en dus zul je deze iets in moeten korten om hem onder je EDM ITR passend te krijgen.
ITR-03670
Posts: 32
Joined: Tue Sep 12, 2006 7:37 pm

Post by ITR-03670 »

Zij raden mij aan om een DECAT te kopen , kost 70 euro en dan moet ik niet lassen en slijpen in mijn originele cat ?
Dan denk ik dat ik dat ga doen , aangezien ik elk jaar de hele boel eronderuit moet halen voor de keuring.

Dit schreven zij>
If the car is Japanese Spec then no cutting is needed. If the car is Euro/UK
Spec then you need to remove approx 40mm from the middle pipe. You remove
the material near to the flange for the catalytic converter and then using a
slightly larger diameter pipe you weld a sleeve over the two pieces to join
them together. If you have a fax number I can send a drawing. Alternatively,
you can buy a JDM Spec Decat pipe for £45.00 that is the right length and
saves you cutting but the original cat wont fit anymore unless you put the
old exhaust back on.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

De DECAT pijp is gewoon een katvervanger. Deze heeft dus de lengte van een JDM katalysator en maakt het dan dus weer pas.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

koop zo'n dubbel-length ding... wilco heeft hem ook... testpipe uit 3 stukken, waar je middelste deel uit kunt halen om de lengte van de JDM cat te krijgen...
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

baRt wrote:koop zo'n dubbel-length ding... wilco heeft hem ook... testpipe uit 3 stukken, waar je middelste deel uit kunt halen om de lengte van de JDM cat te krijgen...


Deze>>>

Image
Image
Image
Image

En trouwens mijn Buddy Club Spec III past zonder aanpassingen op mijn OEM kat , er was bij mijn Spec III niks gelast /gezaagd.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Ziet er goed uit, waar heb je die gekocht (merk?) ?

Gaat de ECU eigenlijk niet over de zeik als je je kat er onder vandaan haalt?
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

roblom wrote:Gaat de ECU eigenlijk niet over de zeik als je je kat er onder vandaan haalt?

Van een ITR niet, die heeft maar één Lambda sonde vóór de kat, dus registreert niks ná de kat. ATR en (ik dacht) CTR hebben zowel een sonde vóór en ná de kat, en die ná de kat moet je dus zien te omzeilen.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

roblom wrote:Ziet er goed uit, waar heb je die gekocht (merk?) ?


Ik heb hem uit de UK , maar is hier ook verkrijgbaar>> Hier Klikken
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

AccordTypeaRd wrote:
roblom wrote:Gaat de ECU eigenlijk niet over de zeik als je je kat er onder vandaan haalt?

Van een ITR niet, die heeft maar één Lambda sonde vóór de kat, dus registreert niks ná de kat. ATR en (ik dacht) CTR hebben zowel een sonder vóór en ná de kat, en die ná de kat moet je dus zien te omzeilen.


CTR's hebben idd ook eentje na de kat.
ITR-03670
Posts: 32
Joined: Tue Sep 12, 2006 7:37 pm

Post by ITR-03670 »

Als je de lengte hebt afgesteld , moet je de apparte stukken dan aan elkaar lassen? of sluiten ze gewoon vanzelf heel goed af?
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Hij kan maar op 2 lengtes.
Dat is met alle 3 de stukken aan elkaar,
Of met dat kleinste stukje er tussenuit gelaten,
Deze las je niet vast, maar zat je met een klembeugel vast.

Meestal ziet zo'n beugel er zo uit:
Image
Image
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Je hoeft niks vast te zetten , de schuifkoppelingen zijn zo gemaakt dat ze gasdicht zijn!!!
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Heb ergens nog zo een katvervanger van Supersprint liggen. Die kan je ook in lengte instellen.
Voor de geinteresseerden, mag gratis weg.
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Ik had hetzelfde probleem bij AVB. In januari besteld en in mei hadden ze de verkeerde geleverd en kwam die weer in backorder. Toen heb ik hem uiteindelijk bij CPL Racing in de UK gekocht. Als ik jou was zou ik even informeren bij unit8 en cpl waar hij op voorraad is bestellen zou ik zeggen.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Bij AVB beweren ze ook gewoon de EDM catback van Mugen te kunnen leveren, terwijl hij dus vrijwel niet geproduceerd word.
ITR-03670
Posts: 32
Joined: Tue Sep 12, 2006 7:37 pm

Post by ITR-03670 »

De uitlaat is besteld bij unit 8 , vandaag betaald, hij beweerd dat de uitlaat vijdag zou moeten aankomen.

Zou mij sterk lijken , maar als het is dan zou het heel snel zijn, en ik heel blij :D :D

Trouwens, zeer vriendelijke mensen daar bij unit 8 :-)
Locked