Oliedruk?
Oliedruk?
Heb zo een sandwich plaat tussen oliefilter en het blok gezet met daarin de olie-druk en de olie-temp sensor.
De olie-temp geeft ie wel goed aan, maar de olie-druk wijzer staat constant te bewegen?? bij constant rijden op bijv; 3000 toeren gaat de wijzer van 3 naar Ineens 5 bar, bij optrekken soms naar 6 en valt dan weer terug naar 4, bij stationair draaien staat hij op 2 bar en valt terug naar 1 bar??
Is dit normaal , denk van niet ??
Heb ik iets verkerd aangesloten?
Ps ; als dit al ergens besproken is zeg het maar , heb gezocht maar ni gevonden.
De olie-temp geeft ie wel goed aan, maar de olie-druk wijzer staat constant te bewegen?? bij constant rijden op bijv; 3000 toeren gaat de wijzer van 3 naar Ineens 5 bar, bij optrekken soms naar 6 en valt dan weer terug naar 4, bij stationair draaien staat hij op 2 bar en valt terug naar 1 bar??
Is dit normaal , denk van niet ??
Heb ik iets verkerd aangesloten?
Ps ; als dit al ergens besproken is zeg het maar , heb gezocht maar ni gevonden.
- Gaskleppie
Gasklep heeft gelijk. Ik heb ook zo'n cheapo meter/sensor die af en toe heen en weer zwieberd en dan weer een hele tijd stabiel is zoals het hoort.
Ik heb geprobeerd de sensor ring te draaien zodat de druk sensor anders komt te liggen maar dat heeft dus ook nie geholpen.
Moet wel zeggen dat de laatste tijd hij gewoon stabiel blijft.
Ik heb geprobeerd de sensor ring te draaien zodat de druk sensor anders komt te liggen maar dat heeft dus ook nie geholpen.
Moet wel zeggen dat de laatste tijd hij gewoon stabiel blijft.
De meters zijn van vivid,het zijn de SLM black meters.Weet niet of ze goed werken of gewoon show en shine zijn?
Ik moet wel zeggen dat er aan de (redelijk grote) oliedruk-sensor een aansluiting zat voor massa, dat heb ik niet aan de aarding gelegd ,
kan dat het probleem zijn????
Want dan is het met een stekkertje en een kabeltje opgelost!!
Alvast bedankt.
Ik moet wel zeggen dat er aan de (redelijk grote) oliedruk-sensor een aansluiting zat voor massa, dat heb ik niet aan de aarding gelegd ,
kan dat het probleem zijn????
Want dan is het met een stekkertje en een kabeltje opgelost!!
Alvast bedankt.
Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde meter van Vivid, mij is inderdaad ook aangeraden om de massa te verleggen maar ja... lees net dat dat bij jullie al gedaan is zonder resultaat.
Bij mij is het zo als mijn auto warm stationair draait de meter de ene keer varieert tussen de 0 en 0.5 bar en de andere keer blijft hij met stationair op de 1 bar staan, verders geeft hij tijdens het rijden hetzelfde probleem als bij jou :-? . Ik weet het nu niet meer in ieder geval.
Ben benieuwd of het jou wel lukt, dus lees graag meer hierover.
Greetzz,
Jeroen.
Bij mij is het zo als mijn auto warm stationair draait de meter de ene keer varieert tussen de 0 en 0.5 bar en de andere keer blijft hij met stationair op de 1 bar staan, verders geeft hij tijdens het rijden hetzelfde probleem als bij jou :-? . Ik weet het nu niet meer in ieder geval.
Ben benieuwd of het jou wel lukt, dus lees graag meer hierover.
Greetzz,
Jeroen.
- Gaskleppie
slydawg wrote:Ik ben van plan naar betere kwaliteit meters over te stappen, denk dat het daaraan ligt.
Nou betere kwaliteit :-? , vond deze meters destijds aardig aan de prijs, en begreep van TCC dat deze ook bij de ''betere meters'' hoorde maar goed..
Ik ga sparen voor of die lazer-meters van MSD of die van autometer, die zullen dan wel beter zijn.
Ik weet voldoende, en hoop dat ik het topic niet onnodig vervuild heb.
Greetzz,
Jeroen.
Ik gebruik zelf ook Autometer , vrij nette prijs en kwalitatief erg goed .
Ik heb sommige ook wel ens lopen klagen over de mechanische Autometer meters , daarom zelf alleen de electrische meters aangeschaft.
Ik zou bij elke merk de daar bijbehorende sensoren gebruiken en niet die van een andere merk , straks zit je weer met hetzelfde probleem of hij geeft de verkeerde waarde aan.
Ik heb sommige ook wel ens lopen klagen over de mechanische Autometer meters , daarom zelf alleen de electrische meters aangeschaft.
Ik zou bij elke merk de daar bijbehorende sensoren gebruiken en niet die van een andere merk , straks zit je weer met hetzelfde probleem of hij geeft de verkeerde waarde aan.