Oliedruk?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
ITR-03670

Oliedruk?

Post by ITR-03670 »

Heb zo een sandwich plaat tussen oliefilter en het blok gezet met daarin de olie-druk en de olie-temp sensor.
De olie-temp geeft ie wel goed aan, maar de olie-druk wijzer staat constant te bewegen?? bij constant rijden op bijv; 3000 toeren gaat de wijzer van 3 naar Ineens 5 bar, bij optrekken soms naar 6 en valt dan weer terug naar 4, bij stationair draaien staat hij op 2 bar en valt terug naar 1 bar??

Is dit normaal , denk van niet ??

Heb ik iets verkerd aangesloten?

Ps ; als dit al ergens besproken is zeg het maar , heb gezocht maar ni gevonden.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Je oliepeil is ok neem ik aan?
ITR-03670

Post by ITR-03670 »

Ja tuurlijk , altijd op pijl.

Is er meschien veel drukverval in de buurt van de oliefilter?

Ik zou het echt ni weten.
wilco

Post by wilco »

Heb je een goede aarde aangebracht?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

wat voor merk sensor en meter is het? Ik heb al genoeg lui gehoord die ook problemen hadden met die el cheapo metertjes.
Leuk voor de show, werken, ho maar.
slydawg

Post by slydawg »

Gasklep heeft gelijk. Ik heb ook zo'n cheapo meter/sensor die af en toe heen en weer zwieberd en dan weer een hele tijd stabiel is zoals het hoort.
Ik heb geprobeerd de sensor ring te draaien zodat de druk sensor anders komt te liggen maar dat heeft dus ook nie geholpen.
Moet wel zeggen dat de laatste tijd hij gewoon stabiel blijft.
ITR-03670

Post by ITR-03670 »

De meters zijn van vivid,het zijn de SLM black meters.Weet niet of ze goed werken of gewoon show en shine zijn?

Ik moet wel zeggen dat er aan de (redelijk grote) oliedruk-sensor een aansluiting zat voor massa, dat heb ik niet aan de aarding gelegd ,
kan dat het probleem zijn????

Want dan is het met een stekkertje en een kabeltje opgelost!!

Alvast bedankt.
slydawg

Post by slydawg »

Ik heb ook een massa kabeltje gelegd maar dat heeft bij mij ook niet echt verbetering opgeleverd. Als het goed is aard ie zichzelf zowieso al via je motorblok maar de coating op de adapter ring kan een beetje als isolatie werken.
Gewoon proberen, wie weet is dat het bij jouw.
ITR-03670

Post by ITR-03670 »

Ja ik ga het eens proberen , de aansluiting zal er niet voor niks aanzitten.
Welke meters heb jij dan ??
wilco

Post by wilco »

Ik heb al wel vaker gehoord dat de SLM meters niet een erg stabiele wijzer heeft , maar zo erg???
ITR-03670

Post by ITR-03670 »

Ja beweegt echt constant heel erg veel, zeker bij constant toerental.
Denk juist dat ie dan constanter moet zijn als anders.

Ga die massa kabel eens proberen , en kijken wat ie doet.
slydawg

Post by slydawg »

Ik heb die van Stiner of zoiets.
Beekie

Post by Beekie »

Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde meter van Vivid, mij is inderdaad ook aangeraden om de massa te verleggen maar ja... lees net dat dat bij jullie al gedaan is zonder resultaat.

Bij mij is het zo als mijn auto warm stationair draait de meter de ene keer varieert tussen de 0 en 0.5 bar en de andere keer blijft hij met stationair op de 1 bar staan, verders geeft hij tijdens het rijden hetzelfde probleem als bij jou :-? . Ik weet het nu niet meer in ieder geval.

Ben benieuwd of het jou wel lukt, dus lees graag meer hierover.

Greetzz,

Jeroen.
slydawg

Post by slydawg »

Ik ben van plan naar betere kwaliteit meters over te stappen, denk dat het daaraan ligt.
Gangaran

Post by Gangaran »

Ik heb zelf van autometer, geen schommeling ofzo. Dus zeker een aanrader.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik heb ook autometer.
Gewoon een no-nonsens metertje, niks speciaals maar doet gewoon waar ik hem voor heb. Goed weergeven wat er aan de hand is!
Beekie

Post by Beekie »

slydawg wrote:Ik ben van plan naar betere kwaliteit meters over te stappen, denk dat het daaraan ligt.

Nou betere kwaliteit :-? , vond deze meters destijds aardig aan de prijs, en begreep van TCC dat deze ook bij de ''betere meters'' hoorde maar goed..

Ik ga sparen voor of die lazer-meters van MSD of die van autometer, die zullen dan wel beter zijn.

Ik weet voldoende, en hoop dat ik het topic niet onnodig vervuild heb.

Greetzz,

Jeroen.
ITR-03670

Post by ITR-03670 »

Heb nu de massa aangelegd, maar nog altijd hetzelfde probleem, ook maar eens andere metertjes kopen, kan je dezelfde sensoren houden voor bijvoorbeeld de autometer gauges? of moet je de sensor van autometer plaatsen?

Heb de sensoren die er nu inzitten met locktite vastgezet :x
wilco

Post by wilco »

Ik gebruik zelf ook Autometer , vrij nette prijs en kwalitatief erg goed .
Ik heb sommige ook wel ens lopen klagen over de mechanische Autometer meters , daarom zelf alleen de electrische meters aangeschaft.

Ik zou bij elke merk de daar bijbehorende sensoren gebruiken en niet die van een andere merk , straks zit je weer met hetzelfde probleem of hij geeft de verkeerde waarde aan.
ITR-03670

Post by ITR-03670 »

Ja zal het beste zijn de bijhorende sensoren te gebruiken, wat kosten die autometer meters, als ik vragen mag, op de site van TCC staan geen prijzen?;.
Locked