koppakking vervangen.
koppakking vervangen.
heeft er iemand een werkschema van het vervangen van een koppakking
en aantrek momenten van de cylinderkop(trekbouten)?
eventueel een paar tips waar je moet op letten?
en aantrek momenten van de cylinderkop(trekbouten)?
eventueel een paar tips waar je moet op letten?
ja ik ben zelf mecanieker geweest ondertussen ook al 10jaar niet meer, en ik vertrouw mezelf al niet meer met zo een werken.
dus ja ben nog aan het overwegen waar ik het ga laten doen,ik ben op dat gebied wat wantrouwig van hem zo maar achter te laten in een garage(zelfs een honda garage).
zal wel een slachtoffer vinden.
dus ja ben nog aan het overwegen waar ik het ga laten doen,ik ben op dat gebied wat wantrouwig van hem zo maar achter te laten in een garage(zelfs een honda garage).
zal wel een slachtoffer vinden.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
@ gaskleppie.
ik heb het bij de ed9 en de ee8 al eens gedaan,(distributie riem)
maar nog niet bij de integra.
is het niet zo dat het een zelf spanner is en dat je
hem manueel een beetje moet bij spannen?
ik heb het voordeel dat de motor uit de wagen is 8)
zijn er nog meer dingen te vervangen als hij open is.
toch bedankt voor de tip
ik heb het bij de ed9 en de ee8 al eens gedaan,(distributie riem)
maar nog niet bij de integra.
is het niet zo dat het een zelf spanner is en dat je
hem manueel een beetje moet bij spannen?
ik heb het voordeel dat de motor uit de wagen is 8)
zijn er nog meer dingen te vervangen als hij open is.
toch bedankt voor de tip
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Als de motor uit de auto is kan je het wel proberen. Idd even een extra vingertje eronder voor je hem vast zet is geen overbodige luxe.
En altijd een paar keer ronddraaien daarna om te checken of de riem ECHT op tijd staat en of de spanning klopt.
Als de motor in een ITR hangt heb je erg weinig ruimte dus vandaar mijn advies.
En altijd een paar keer ronddraaien daarna om te checken of de riem ECHT op tijd staat en of de spanning klopt.
Als de motor in een ITR hangt heb je erg weinig ruimte dus vandaar mijn advies.