koppakking vervangen.

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

koppakking vervangen.

Post by jimmy »

heeft er iemand een werkschema van het vervangen van een koppakking
en aantrek momenten van de cylinderkop(trekbouten)?
eventueel een paar tips waar je moet op letten?
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

ServiceManual geen optie Jimmy?
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

Post by jimmy »

servicemanual? :o ops:
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

Post by jimmy »

super bedankt!!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Eerst 25 nm aantrekken daarna 85 dacht ik, maar staat als het goed is bij die site
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Tip ; Als je er geen verstand van hebt , gewoon laten doen door iemand die er wel weet van heeft.

Anders krijg je straks van zulk soort vragen;

"Sinds de koppaking is vervangen loopt ie beroerd en nog wat kleine dingen, hoe komt dat"

Voorkomen is beter als genezen!!
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

Post by jimmy »

ja ik ben zelf mecanieker geweest ondertussen ook al 10jaar niet meer, en ik vertrouw mezelf al niet meer met zo een werken.
dus ja ben nog aan het overwegen waar ik het ga laten doen,ik ben op dat gebied wat wantrouwig van hem zo maar achter te laten in een garage(zelfs een honda garage).
zal wel een slachtoffer vinden.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Als het niet helemaal goed gaat bij het opnieuw spannen van de riem kan het achteraf als nog helemaal fout gaan. Als je het nog nooit gedaan hebt bij dit soort motoren kan je het beter een keer voor laten doen bij de garage.
En dan goed opletten he?
jimmy
Posts: 257
Joined: Tue Jun 08, 2004 7:13 pm

Post by jimmy »

@ gaskleppie.

ik heb het bij de ed9 en de ee8 al eens gedaan,(distributie riem)
maar nog niet bij de integra.
is het niet zo dat het een zelf spanner is en dat je
hem manueel een beetje moet bij spannen?
ik heb het voordeel dat de motor uit de wagen is 8)
zijn er nog meer dingen te vervangen als hij open is.
toch bedankt voor de tip
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Als de motor uit de auto is kan je het wel proberen. Idd even een extra vingertje eronder voor je hem vast zet is geen overbodige luxe.
En altijd een paar keer ronddraaien daarna om te checken of de riem ECHT op tijd staat en of de spanning klopt.

Als de motor in een ITR hangt heb je erg weinig ruimte dus vandaar mijn advies.
Locked