Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Welkom...aardige lijst, very nice! 8)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Blijft een prachtige auto zo'n EE9...mis de mijne nog steeds...

Dik verlanglijstje!! Netjes!!
Nana korobi ya oki
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Gruwelijk mooie civic!
En dadelijk als de B18C6 erin zit, is het helemaal af :-)

Mag er trots op zijn!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Thanks, zal nog wel even overheen gaan voor de C6 erin gaat (moet er eerst nog 1 vinden en bedenken wat ik ermee ga doen)

One step at a time 8)

Morgenavond gaan de NSX remmen eronder uit, ga dan heel even op bijna stock remmen rijden, en dan in de winter de 5lug conversie, dan komt er weer een beetje meer ITR op :)
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Wordt een echte sleeper zo. Gruwelijk om zoiets bij het stoplicht tegen te komen :thumbs:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Correct... ik heb dat woord er even uitgehaald


Haal gelijk ook ff die belachelijke voetbal sencuur eruit! Daar zitten we met zn allen echt niet op te wachten. Lijkt af en toe wel als of je in een klooster zit.......

Maare, super nette civic Marcell!!!!
Hou hem zo!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Gaskleppie wrote:Maare, super nette civic Marcell!!!!
Hou hem zo!


Thanks Frank, hebben nu bijna de katvv aangepast aan het spruitje dat ik langgggggggggggg geleden bij je gekocht heb ;)

Ben benieuwd OF het past, en zo ja, wat het doet 8)
wolfRacing
Posts: 54
Joined: Sun May 21, 2006 8:06 pm

Post by wolfRacing »

wordt het straks 10k rpm met alle spoon modificaties :lol:

echt vet die filmpjes met spoon modificaties.

echt strakke civic zijn er weinig nog zo strak
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

toen ik erachter reed kon ik er iig wel van genieten...

voor de duidelijkheid: ik kwam er pas in de 4e versnelling voorbij... tot dan gaat het ERG gelijk op!

Ik kan dan wel gaan mekkeren over zware 17ers en airco op de mijne, geen lichtervliegwiel en bladiebla... maar nevertheless: dat ding is mooi, goed afgewerkt en nog rap ook nog...

precies hoe een 4g hoort te zijn!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

baRt wrote:toen ik erachter reed kon ik er iig wel van genieten...

voor de duidelijkheid: ik kwam er pas in de 4e versnelling voorbij... tot dan gaat het ERG gelijk op!

Ik kan dan wel gaan mekkeren over zware 17ers en airco op de mijne, geen lichtervliegwiel en bladiebla... maar nevertheless: dat ding is mooi, goed afgewerkt en nog rap ook nog...

precies hoe een 4g hoort te zijn!


Thanks Lulu! 8)

Ja, als ik ooit ga swappen wordt de pret alleen maar groter! Ben en enorme fan van de C6, maar hoorde laatst van iemand dat een K20 met bijbehorende 6bak ook redelijk makkelijk past in een EE9....


Vind alleen die C6 er zo gruwelijk mooi uitzien....gelukkig heb ik nog een aardig poosje om te beslissen :)

@ wolfRacing: voorlopig is het een stock blok (zal bij de B16 waarschijnlijk ook zo blijven) , ga nooit heel veel verder dan de 8000 toeren, omdat er simpelweg geen winst meer te behalen valt en ik mijn motor dan alleen onnodig belast. Zal in de loop der tijd alleen de inlaat verder optimaliseren, en verder alleen aanpassingen doen met de swap in mijn achterhoofd.

Thanks for all the kind words again.... :)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

Meest recent aangeschafte goodies:

Wideband lambda
Image

Autometer gauges:

Image

Image

Image

Zucht, en het moet er ALLEMAAL nog op en aan.... :roll:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Nice 8)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Nais!!!

p.s. er is wat met je oliedruk......
Nana korobi ya oki
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Op de één of andere manier vind ik dit soort gadgets helemaal niet nodig voor onze bolide, aan de andere kant wil ik wel zo veel mogelijk weten over de staat van de motor op elk moment.
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Post by slED9e »

Hoi :-)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

@Ard, je spreekt jezelf tegen gap..... haha

Zodra ik mijn ATR heb komen er ook meters in, staat wel dik vindt ik maar ook omdat blijkt dat de dashboardmeters geen nauwkeurige waarde aangeven en het toch redelijk belangrijk is om te weten wanneer je olie op temp is.

Als je olielampje op je dashboard gaat branden is het al te laat, dan is het een stuk makkelijker te zien of er wat loos is als je van die metertjes hebt.
Nana korobi ya oki
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

AccordTypeaRd wrote:Op de één of andere manier vind ik dit soort gadgets helemaal niet nodig voor onze bolide, aan de andere kant wil ik wel zo veel mogelijk weten over de staat van de motor op elk moment.


Tja, ik denk als je de auto gewoon gebruikt voor woon werk en af en toe een beetje gassen op de snelweg je het idd niet nodig zou hebben.
Voor iemand die ook op het circuit rijdt is het toch echt van belang.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

slydawg wrote:
AccordTypeaRd wrote:Op de één of andere manier vind ik dit soort gadgets helemaal niet nodig voor onze bolide, aan de andere kant wil ik wel zo veel mogelijk weten over de staat van de motor op elk moment.


Tja, ik denk als je de auto gewoon gebruikt voor woon werk en af en toe een beetje gassen op de snelweg je het idd niet nodig zou hebben.
Voor iemand die ook op het circuit rijdt is het toch echt van belang.


Auto wordt nooit voor woon-werk verkeer gebruikt, is uitsluitend mooi-weer speeltje. Vind het wel fijn om straks wat meer info over mijn motorblok te hebben, en vind het er mooi uitzien.

Redsun wrote:er is wat met je oliedruk......
Zit helemaal geen olie in man hahahahaha :)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

slED9e wrote:Hoi :-)
Hoi! :lol:
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Post by Knite Force »

It's been a long time since I posted something here. A lot of work has been done in the past few weeks by Marc, Ewald, Robin and myself.

Here's the first part of the story... :love: Thanks guys!!!!!! :up: :up:

Project EE8 dash into EE9 swap, Acces light up garnish install, EF9 folding mirrors install

This is how we started 3 weeks ago at 8 o'clock in the morning: nice and sunny, perfect weather for some work on a car, MY car

Image

Ewald was there too early in the morning, that took him a 2hr drive!

Image

Marc came all the way from Den Haag, he had some plans for cleaning and waxing the new dashboard...

Image

Image

The donor CRX VTEC... this car now belongs to Ewald, he is going to restore in in the next few years.

Image

The masters@ work.....

Image

Image

More to come....






The saga continues.... :evil:

This is how we started: EE9 dash without centre console, speaker covers and front seats.

Image

The result after the first day: No seats, no dash due to unforseen extra work we needed to do in order to get the complete EE8 dash to function correctly. So I put my baby back to sleep for 3 weeks (untill past saturday) and the story continues from there... Judging from the pictures it may seem that we didn't do anything that day, but the opposite is true :)

Image

Image

So past fridaynight I got the car out of it's shelter again. I took off the doorcards, and the snap-off hub with the steering wheel (done after taking these pic's). This way all was ready to start the work on saturday.

Image

Image

Image

As you can see it was still a little dark when we started saturday morning...

Image

Here you see Ewald swapping the under-dash harness from the Civic dash to the CRX dash.

Image

As you can see Ewald was very confident by showing the "thumbs-up" :)

Image

Here you can see that we removed the "EE9 cable-heater-motor" and the duct that connects the motor with the unit in the centre-console itself.

Image

Here you see Ewald creating a new harness for the EF9 folding mirrors:

Image

Image

Robin had arrived in the meantime and was inspecting the "EE8 electronic-heater-motor"

Image

Image

Genuine craftsmen doing their thing in a perfect way and still having the time to be a smartass, don't you Robin?

Image

Image

Taken from the outside of the car through the front windscreen:

Image

Quite some work under the hood had to be done also:

Image

Robin connecting the wires....and a lot of wires there were!

Image

EE8 DASH y00000000000000000000!!!!

Image

Mounting the cluster:

Image

Proudly presenting: Honda Acces light-up garnish:

Image

Image

The in-car result so far. Still to do: mount the doorcards, mount the centre-console, mount the e-brake coverand mount the passengers-seat.

Image

Image

JDM EF9 amber dashboard clock:

Image

The cluster:

Image

Piece of the dashboard with the clock and the EE8 control unit:

Image

Last but not least: EF9 folding mirrors y000000000000000000000000

Image

Image

Image

Image

Image

Finally I really want to express my gratitude to Ewald, Robin and Marc for helping me out (and in some parts of the swap doing all the work!) We had quite a few laughs and it's always very nice to look back on work wich has been done so thoroughly. Like Ewald and Robin put it at one moment while both laying upside-down and inside-out in the car in order to be able to do all the work on the main harness: this is at least OEM Honda quality, or better! It's a great feeling to know that everything has been done in the most perfect possible way!!

Thanks again guys!!!!! :love: :up:
Locked