Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Thanks, zal nog wel even overheen gaan voor de C6 erin gaat (moet er eerst nog 1 vinden en bedenken wat ik ermee ga doen)
One step at a time 8)
Morgenavond gaan de NSX remmen eronder uit, ga dan heel even op bijna stock remmen rijden, en dan in de winter de 5lug conversie, dan komt er weer een beetje meer ITR op
One step at a time 8)
Morgenavond gaan de NSX remmen eronder uit, ga dan heel even op bijna stock remmen rijden, en dan in de winter de 5lug conversie, dan komt er weer een beetje meer ITR op

- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
-
- Posts: 54
- Joined: Sun May 21, 2006 8:06 pm
toen ik erachter reed kon ik er iig wel van genieten...
voor de duidelijkheid: ik kwam er pas in de 4e versnelling voorbij... tot dan gaat het ERG gelijk op!
Ik kan dan wel gaan mekkeren over zware 17ers en airco op de mijne, geen lichtervliegwiel en bladiebla... maar nevertheless: dat ding is mooi, goed afgewerkt en nog rap ook nog...
precies hoe een 4g hoort te zijn!
voor de duidelijkheid: ik kwam er pas in de 4e versnelling voorbij... tot dan gaat het ERG gelijk op!
Ik kan dan wel gaan mekkeren over zware 17ers en airco op de mijne, geen lichtervliegwiel en bladiebla... maar nevertheless: dat ding is mooi, goed afgewerkt en nog rap ook nog...
precies hoe een 4g hoort te zijn!
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
baRt wrote:toen ik erachter reed kon ik er iig wel van genieten...
voor de duidelijkheid: ik kwam er pas in de 4e versnelling voorbij... tot dan gaat het ERG gelijk op!
Ik kan dan wel gaan mekkeren over zware 17ers en airco op de mijne, geen lichtervliegwiel en bladiebla... maar nevertheless: dat ding is mooi, goed afgewerkt en nog rap ook nog...
precies hoe een 4g hoort te zijn!
Thanks Lulu! 8)
Ja, als ik ooit ga swappen wordt de pret alleen maar groter! Ben en enorme fan van de C6, maar hoorde laatst van iemand dat een K20 met bijbehorende 6bak ook redelijk makkelijk past in een EE9....
Vind alleen die C6 er zo gruwelijk mooi uitzien....gelukkig heb ik nog een aardig poosje om te beslissen

@ wolfRacing: voorlopig is het een stock blok (zal bij de B16 waarschijnlijk ook zo blijven) , ga nooit heel veel verder dan de 8000 toeren, omdat er simpelweg geen winst meer te behalen valt en ik mijn motor dan alleen onnodig belast. Zal in de loop der tijd alleen de inlaat verder optimaliseren, en verder alleen aanpassingen doen met de swap in mijn achterhoofd.
Thanks for all the kind words again....

- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
@Ard, je spreekt jezelf tegen gap..... haha
Zodra ik mijn ATR heb komen er ook meters in, staat wel dik vindt ik maar ook omdat blijkt dat de dashboardmeters geen nauwkeurige waarde aangeven en het toch redelijk belangrijk is om te weten wanneer je olie op temp is.
Als je olielampje op je dashboard gaat branden is het al te laat, dan is het een stuk makkelijker te zien of er wat loos is als je van die metertjes hebt.
Zodra ik mijn ATR heb komen er ook meters in, staat wel dik vindt ik maar ook omdat blijkt dat de dashboardmeters geen nauwkeurige waarde aangeven en het toch redelijk belangrijk is om te weten wanneer je olie op temp is.
Als je olielampje op je dashboard gaat branden is het al te laat, dan is het een stuk makkelijker te zien of er wat loos is als je van die metertjes hebt.
Nana korobi ya oki
AccordTypeaRd wrote:Op de één of andere manier vind ik dit soort gadgets helemaal niet nodig voor onze bolide, aan de andere kant wil ik wel zo veel mogelijk weten over de staat van de motor op elk moment.
Tja, ik denk als je de auto gewoon gebruikt voor woon werk en af en toe een beetje gassen op de snelweg je het idd niet nodig zou hebben.
Voor iemand die ook op het circuit rijdt is het toch echt van belang.
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
slydawg wrote:AccordTypeaRd wrote:Op de één of andere manier vind ik dit soort gadgets helemaal niet nodig voor onze bolide, aan de andere kant wil ik wel zo veel mogelijk weten over de staat van de motor op elk moment.
Tja, ik denk als je de auto gewoon gebruikt voor woon werk en af en toe een beetje gassen op de snelweg je het idd niet nodig zou hebben.
Voor iemand die ook op het circuit rijdt is het toch echt van belang.
Auto wordt nooit voor woon-werk verkeer gebruikt, is uitsluitend mooi-weer speeltje. Vind het wel fijn om straks wat meer info over mijn motorblok te hebben, en vind het er mooi uitzien.
Zit helemaal geen olie in man hahahahahaRedsun wrote:er is wat met je oliedruk......

- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
It's been a long time since I posted something here. A lot of work has been done in the past few weeks by Marc, Ewald, Robin and myself.
Here's the first part of the story... :love: Thanks guys!!!!!! :up: :up:
Project EE8 dash into EE9 swap, Acces light up garnish install, EF9 folding mirrors install
This is how we started 3 weeks ago at 8 o'clock in the morning: nice and sunny, perfect weather for some work on a car, MY car
Ewald was there too early in the morning, that took him a 2hr drive!
Marc came all the way from Den Haag, he had some plans for cleaning and waxing the new dashboard...
The donor CRX VTEC... this car now belongs to Ewald, he is going to restore in in the next few years.
The masters@ work.....
More to come....
The saga continues.... :evil:
This is how we started: EE9 dash without centre console, speaker covers and front seats.
The result after the first day: No seats, no dash due to unforseen extra work we needed to do in order to get the complete EE8 dash to function correctly. So I put my baby back to sleep for 3 weeks (untill past saturday) and the story continues from there... Judging from the pictures it may seem that we didn't do anything that day, but the opposite is true
So past fridaynight I got the car out of it's shelter again. I took off the doorcards, and the snap-off hub with the steering wheel (done after taking these pic's). This way all was ready to start the work on saturday.
As you can see it was still a little dark when we started saturday morning...
Here you see Ewald swapping the under-dash harness from the Civic dash to the CRX dash.
As you can see Ewald was very confident by showing the "thumbs-up"
Here you can see that we removed the "EE9 cable-heater-motor" and the duct that connects the motor with the unit in the centre-console itself.
Here you see Ewald creating a new harness for the EF9 folding mirrors:
Robin had arrived in the meantime and was inspecting the "EE8 electronic-heater-motor"
Genuine craftsmen doing their thing in a perfect way and still having the time to be a smartass, don't you Robin?
Taken from the outside of the car through the front windscreen:
Quite some work under the hood had to be done also:
Robin connecting the wires....and a lot of wires there were!
EE8 DASH y00000000000000000000!!!!
Mounting the cluster:
Proudly presenting: Honda Acces light-up garnish:
The in-car result so far. Still to do: mount the doorcards, mount the centre-console, mount the e-brake coverand mount the passengers-seat.
JDM EF9 amber dashboard clock:
The cluster:
Piece of the dashboard with the clock and the EE8 control unit:
Last but not least: EF9 folding mirrors y000000000000000000000000
Finally I really want to express my gratitude to Ewald, Robin and Marc for helping me out (and in some parts of the swap doing all the work!) We had quite a few laughs and it's always very nice to look back on work wich has been done so thoroughly. Like Ewald and Robin put it at one moment while both laying upside-down and inside-out in the car in order to be able to do all the work on the main harness: this is at least OEM Honda quality, or better! It's a great feeling to know that everything has been done in the most perfect possible way!!
Thanks again guys!!!!! :love: :up:
Here's the first part of the story... :love: Thanks guys!!!!!! :up: :up:
Project EE8 dash into EE9 swap, Acces light up garnish install, EF9 folding mirrors install
This is how we started 3 weeks ago at 8 o'clock in the morning: nice and sunny, perfect weather for some work on a car, MY car

Ewald was there too early in the morning, that took him a 2hr drive!

Marc came all the way from Den Haag, he had some plans for cleaning and waxing the new dashboard...


The donor CRX VTEC... this car now belongs to Ewald, he is going to restore in in the next few years.

The masters@ work.....


More to come....
The saga continues.... :evil:
This is how we started: EE9 dash without centre console, speaker covers and front seats.

The result after the first day: No seats, no dash due to unforseen extra work we needed to do in order to get the complete EE8 dash to function correctly. So I put my baby back to sleep for 3 weeks (untill past saturday) and the story continues from there... Judging from the pictures it may seem that we didn't do anything that day, but the opposite is true



So past fridaynight I got the car out of it's shelter again. I took off the doorcards, and the snap-off hub with the steering wheel (done after taking these pic's). This way all was ready to start the work on saturday.



As you can see it was still a little dark when we started saturday morning...

Here you see Ewald swapping the under-dash harness from the Civic dash to the CRX dash.

As you can see Ewald was very confident by showing the "thumbs-up"


Here you can see that we removed the "EE9 cable-heater-motor" and the duct that connects the motor with the unit in the centre-console itself.

Here you see Ewald creating a new harness for the EF9 folding mirrors:


Robin had arrived in the meantime and was inspecting the "EE8 electronic-heater-motor"


Genuine craftsmen doing their thing in a perfect way and still having the time to be a smartass, don't you Robin?


Taken from the outside of the car through the front windscreen:

Quite some work under the hood had to be done also:

Robin connecting the wires....and a lot of wires there were!

EE8 DASH y00000000000000000000!!!!

Mounting the cluster:

Proudly presenting: Honda Acces light-up garnish:


The in-car result so far. Still to do: mount the doorcards, mount the centre-console, mount the e-brake coverand mount the passengers-seat.


JDM EF9 amber dashboard clock:

The cluster:

Piece of the dashboard with the clock and the EE8 control unit:

Last but not least: EF9 folding mirrors y000000000000000000000000





Finally I really want to express my gratitude to Ewald, Robin and Marc for helping me out (and in some parts of the swap doing all the work!) We had quite a few laughs and it's always very nice to look back on work wich has been done so thoroughly. Like Ewald and Robin put it at one moment while both laying upside-down and inside-out in the car in order to be able to do all the work on the main harness: this is at least OEM Honda quality, or better! It's a great feeling to know that everything has been done in the most perfect possible way!!
Thanks again guys!!!!! :love: :up: