JDM ITR 98spec
Even update.
Ongeveer in de helft van vorig jaar is de Tenzo R/Supersprint catback eronder uit gegaan. Deze werd vervangen door de catback van Peter(itr1620 / S2K-2000), een HKS Hipower.
Eind december 2006 heb ik de HKS verkocht aan Steven (CivCoupe) en heb ik de Buddyclub Spec III gekocht van Kristof (DC2TYPER).
Na een beetje poetswerk ziet hij er nu zo uit.
Als het weer een beetje beter wordt gaat hij onder de ITR.
Ongeveer in de helft van vorig jaar is de Tenzo R/Supersprint catback eronder uit gegaan. Deze werd vervangen door de catback van Peter(itr1620 / S2K-2000), een HKS Hipower.




Eind december 2006 heb ik de HKS verkocht aan Steven (CivCoupe) en heb ik de Buddyclub Spec III gekocht van Kristof (DC2TYPER).



Na een beetje poetswerk ziet hij er nu zo uit.






Als het weer een beetje beter wordt gaat hij onder de ITR.
Misschien een tip voor de BC Spec III rijders onder ons.
Om trillingen van de veertjes tegen de uitlaat tegen te gaan, kan je over de veertjes silicone slangen schuiven.
En voor de personen onder ons die te maken hebben met uitneembare silencers.
Als je een moertje aan de binnenkant van de silencer last of laat lassen. Kan je het boutje, waar je de silencer mee vast zet, er aan de binnenkant opdraaien en dan de silencer er met een zelfgemaakt trekkertje makkelijk uithalen.

Om trillingen van de veertjes tegen de uitlaat tegen te gaan, kan je over de veertjes silicone slangen schuiven.

En voor de personen onder ons die te maken hebben met uitneembare silencers.
Als je een moertje aan de binnenkant van de silencer last of laat lassen. Kan je het boutje, waar je de silencer mee vast zet, er aan de binnenkant opdraaien en dan de silencer er met een zelfgemaakt trekkertje makkelijk uithalen.


We zijn nu ongeveer weer 2 maandjes verder en de BC spec III ligt er nog steeds niet onder.
Toch heb ik intussen niet stilgezeten en heb ik, in de weinig vrije tijd die ik heb, nog het volgende klaargemaakt.
De OEM header heb ik een beetje aangepast. De originele kollektorflens heb ik eraf gedaan en vervangen door een, home made, 2.5inch kollektorflens. Nu nog een nieuwe cat eronder (2.5inch natuurlijk) en het zaakje is voor mij kompleet.
Hier enkele foto's.
Ook heb ik lassen die aan de binnenkant van de header zitten een beetje weggeslepen om de doorgang iets groter te maken. Alle beetjes helpen denk ik.

Toch heb ik intussen niet stilgezeten en heb ik, in de weinig vrije tijd die ik heb, nog het volgende klaargemaakt.
De OEM header heb ik een beetje aangepast. De originele kollektorflens heb ik eraf gedaan en vervangen door een, home made, 2.5inch kollektorflens. Nu nog een nieuwe cat eronder (2.5inch natuurlijk) en het zaakje is voor mij kompleet.
Hier enkele foto's.





Ook heb ik lassen die aan de binnenkant van de header zitten een beetje weggeslepen om de doorgang iets groter te maken. Alle beetjes helpen denk ik.


mr. X wrote:Ben benieuwd wat je dit aanpassen van je stock spruit heeft opgeleverd!
Ziet er erg goed uit
Dat zullen we, denk ik, niet snel te weten komen want ik heb de ITR nooit op een testbank laten zetten zonder bijgewerkte spruit.
De bedoeling is, eens als ik de cat heb, alles in één keer eronder te gooien samen met de BC Spec III.
Daarna komt er nog een luchtfilter projektje. Een alu. airfilterbox maken in de stijl van die van ARC.
Als dat allemaal klaar is, over 20 jaar denk ik

Eindelijk de tijd kunnen nemen om alles eronder te gooien.
Eerst auto opkrikken, DC spruitje en kat eraf doen.
Dan origineel (aangepast) spruitstuk en nieuwe kat erop.
En op het laatste de BC Spec III erop.
Maar ik ben niet tevreden. Wat is die uitlaat luid zeg.
Ik wist wel dat de BC Spec III veel db's maakte maar dit vind ik gewoon onaangenaam. Daarom dat ik al aan het denken ben om de uitlaat te koop te zetten.
Spijtig, want ik heb eigenlijk altijd al gedroomt van deze uitlaat en nu ik hem heb ben ik niet tevreden. Daarom zie nieuwe verkoop topic. Als ik hem niet verkocht krijg ga ik er misschien wat mee experimenteren in de vorm van andere dempers ervoor te maken (om het geluid toch nog aangenaam te krijgen) of misschien een volledig andere einddemper te monteren op het bestaande buizensysteem van Buddyclub.
Waar ik wel tevreden mee ben is de toch wel duidelijk voelbare koppelwinst die ik heb gekregen.
Eerst auto opkrikken, DC spruitje en kat eraf doen.

Dan origineel (aangepast) spruitstuk en nieuwe kat erop.


En op het laatste de BC Spec III erop.



Maar ik ben niet tevreden. Wat is die uitlaat luid zeg.
Ik wist wel dat de BC Spec III veel db's maakte maar dit vind ik gewoon onaangenaam. Daarom dat ik al aan het denken ben om de uitlaat te koop te zetten.
Spijtig, want ik heb eigenlijk altijd al gedroomt van deze uitlaat en nu ik hem heb ben ik niet tevreden. Daarom zie nieuwe verkoop topic. Als ik hem niet verkocht krijg ga ik er misschien wat mee experimenteren in de vorm van andere dempers ervoor te maken (om het geluid toch nog aangenaam te krijgen) of misschien een volledig andere einddemper te monteren op het bestaande buizensysteem van Buddyclub.
Waar ik wel tevreden mee ben is de toch wel duidelijk voelbare koppelwinst die ik heb gekregen.
-
- Posts: 99
- Joined: Sun Apr 15, 2007 1:51 pm
Welkom !
En very nice ride die rode ITR. Die zie je maar heel weinig idd. De enige die ik ken is die rode met bodykit en Racing Hart stickers erop. Die heb ik een paar keer op de TT Assen gezien.
Mooi uitlaatsysteempje ook. Je zou op meetings bijna een spiegel onder de auto leggen om al dat moois te kunnen aanschouwen :-).
Greetz Vincent
En very nice ride die rode ITR. Die zie je maar heel weinig idd. De enige die ik ken is die rode met bodykit en Racing Hart stickers erop. Die heb ik een paar keer op de TT Assen gezien.
Mooi uitlaatsysteempje ook. Je zou op meetings bijna een spiegel onder de auto leggen om al dat moois te kunnen aanschouwen :-).
Greetz Vincent