JDM ITR 98spec

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Willie06

Post by Willie06 »

Welkom Koen, een schoon wagentje :-)
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Even update.

Ongeveer in de helft van vorig jaar is de Tenzo R/Supersprint catback eronder uit gegaan. Deze werd vervangen door de catback van Peter(itr1620 / S2K-2000), een HKS Hipower.

Image
Image
Image
Image

Eind december 2006 heb ik de HKS verkocht aan Steven (CivCoupe) en heb ik de Buddyclub Spec III gekocht van Kristof (DC2TYPER).

Image
Image
Image

Na een beetje poetswerk ziet hij er nu zo uit.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Als het weer een beetje beter wordt gaat hij onder de ITR.
slydawg

Post by slydawg »

Netjes hoor.
Glimt weer helemaal!
Gangaran

Post by Gangaran »

Nice job, ziet er idd goed uit!!
Filip

Post by Filip »

:shock: Daar zullen aardig wat arbeidsuurtjes inzitten :thumbs:
CW ITR 01034
HondArd

Post by HondArd »

Het is gewoon weer als nieuw, erg netjes! :worshippy:
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Filip wrote::shock: Daar zullen aardig wat arbeidsuurtjes inzitten :thumbs:

Dat valt eigenlijk nog heel goed mee. Met het juiste gereedschap op mijn werk denk ik dat ik er in totaal zo een 2 à 3 uur aan gewerkt heb.
De einddemper ging eigenlijk nog het snelste. Half uurtje.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Misschien een tip voor de BC Spec III rijders onder ons.

Om trillingen van de veertjes tegen de uitlaat tegen te gaan, kan je over de veertjes silicone slangen schuiven.
Image

En voor de personen onder ons die te maken hebben met uitneembare silencers.
Als je een moertje aan de binnenkant van de silencer last of laat lassen. Kan je het boutje, waar je de silencer mee vast zet, er aan de binnenkant opdraaien en dan de silencer er met een zelfgemaakt trekkertje makkelijk uithalen.
Image
Image
eteuben

Post by eteuben »

Dat zijn nog eens nuttige tips. Kan me goed herinneren me gesneden te hebben aan de scherpe silencer (broers civic), omdat ie moeilijk los liet. En soms nog heet natuurlijk!
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

Echt mooi gedaan 8)

Steekt hij ondertussen al onder je ITR ?
JDMTEG

Post by JDMTEG »

DC2TYPER wrote:Echt mooi gedaan 8)

Steekt hij ondertussen al onder je ITR ?

Neen nog niet.
Ik heb tijd en mooi weer nodig.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

We zijn nu ongeveer weer 2 maandjes verder en de BC spec III ligt er nog steeds niet onder.

Toch heb ik intussen niet stilgezeten en heb ik, in de weinig vrije tijd die ik heb, nog het volgende klaargemaakt.
De OEM header heb ik een beetje aangepast. De originele kollektorflens heb ik eraf gedaan en vervangen door een, home made, 2.5inch kollektorflens. Nu nog een nieuwe cat eronder (2.5inch natuurlijk) en het zaakje is voor mij kompleet.

Hier enkele foto's.
Image
Image
Image
Image
Image

Ook heb ik lassen die aan de binnenkant van de header zitten een beetje weggeslepen om de doorgang iets groter te maken. Alle beetjes helpen denk ik.
Image
Image
HondArd

Post by HondArd »

Errug goed bezig :thumbs:
mr. X

Post by mr. X »

Ben benieuwd wat je dit aanpassen van je stock spruit heeft opgeleverd!

Ziet er erg goed uit
JDMTEG

Post by JDMTEG »

mr. X wrote:Ben benieuwd wat je dit aanpassen van je stock spruit heeft opgeleverd!

Ziet er erg goed uit

Dat zullen we, denk ik, niet snel te weten komen want ik heb de ITR nooit op een testbank laten zetten zonder bijgewerkte spruit.

De bedoeling is, eens als ik de cat heb, alles in één keer eronder te gooien samen met de BC Spec III.

Daarna komt er nog een luchtfilter projektje. Een alu. airfilterbox maken in de stijl van die van ARC.
Als dat allemaal klaar is, over 20 jaar denk ik :D , dan ben ik wel eens bereid om hem op de bank te gooien.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Eindelijk de tijd kunnen nemen om alles eronder te gooien.

Eerst auto opkrikken, DC spruitje en kat eraf doen.
Image
Dan origineel (aangepast) spruitstuk en nieuwe kat erop.
Image
Image
En op het laatste de BC Spec III erop.
Image
Image
Image

Maar ik ben niet tevreden. Wat is die uitlaat luid zeg.
Ik wist wel dat de BC Spec III veel db's maakte maar dit vind ik gewoon onaangenaam. Daarom dat ik al aan het denken ben om de uitlaat te koop te zetten.
Spijtig, want ik heb eigenlijk altijd al gedroomt van deze uitlaat en nu ik hem heb ben ik niet tevreden. Daarom zie nieuwe verkoop topic. Als ik hem niet verkocht krijg ga ik er misschien wat mee experimenteren in de vorm van andere dempers ervoor te maken (om het geluid toch nog aangenaam te krijgen) of misschien een volledig andere einddemper te monteren op het bestaande buizensysteem van Buddyclub.

Waar ik wel tevreden mee ben is de toch wel duidelijk voelbare koppelwinst die ik heb gekregen.
Martin Omi Performance

Post by Martin Omi Performance »

hoe heb je die uitlaat zo schoon gekregen als ik vragen mag?
CivCoupe

Post by CivCoupe »

Zonde van die Buddyclub, zag m vorig jaar december al in je garage liggen. Moet zeggen dat ik erg blij ben met je oude HKS HiPower al is die eerder aan de (te) stille kant...
Apex

Post by Apex »

Welkom !

En very nice ride die rode ITR. Die zie je maar heel weinig idd. De enige die ik ken is die rode met bodykit en Racing Hart stickers erop. Die heb ik een paar keer op de TT Assen gezien.

Mooi uitlaatsysteempje ook. Je zou op meetings bijna een spiegel onder de auto leggen om al dat moois te kunnen aanschouwen :-).

Greetz Vincent
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Martin Omi Performance wrote:hoe heb je die uitlaat zo schoon gekregen als ik vragen mag?

Poetsen, beitsen en polijsten.
Ik heb het voordeel dat ik het poetsgerief maar voor het oprapen heb op mijn werk. :D
Locked