baRt, maffe brabo met nog maffere ideeen

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

ja zowiezo...

misschien net wel de hoofdprijs gewonnen en de vervuilde vervangen voor een vervuilde?

Wat zei Eim?
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

eim niet lastig gevallen... stomme ding deed het meteen na die switch namelijk...

en de wisseling was cilinder 1 & 2, niet compleet andere injectoren...

het probleem is nou juist dat het probleem niet fatsoenlijk voorkomt, blijft, en pas oprot als je de juiste aanpassing hebt gedaan... dat zou het troubleshooten GRUWELIJK helpen....
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Shit voor je man :(

Vraag Martin of Frank even of ze een idee hebben.

Voor het JDM front zou ik gewoon ergens een busje regelen, een berg dekens en piepschuim, de hele weg 80 km/u rijden.
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Post by slED9e »

en als opvulling wat ATR uitlaatsystemen :D
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

Frank heb ik in augustus al mee geconclaaft!! alles gedaan wat hij me vertelde / voorstelde.... nu is het niks anders meer dan troubleshooting ben ik bang...

ach... nieuw benzinefilter is onderweg en dat reinigen komt denk ik komende week of zo wel... daarna gewoon weer kijken hoe of wat... en aangezien ik alleen een carport heb, geen garage, is het toch niet relax sleutelen op dit moment :(
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Veel succes verder Bart.
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

baRt wrote:en aangezien ik alleen een carport heb, geen garage, is het toch niet relax sleutelen op dit moment :(


Tell me about it...

Wel leuk dat je niet hoeft te krabben enzo in de ochtend, maar het is nog steeds koud en winderig :-)
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

krabben moet ik wel, want de civic staat dus NIET onder die carport...

en Ard: wij babbelen denk ik...
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

interessant allemaal...

LIJKT uiteindelijk mijn eerste guess te zijn: de ontsteking. Dit weekend de ontsteking van een b16b erop geknald en het starten gaat stukken beter! dus niet alleen goed aanslaan, maar ook 'eerder'... voelt allemaal wat sterker zeg maar...
enige nadeel: nu houdt ie telkens in (2250, 2750, 6500, 7500 rpm) terwijl de timing toch erg netjes staat...

ach ja, komt dus goed...

Verder: UKDM bijrijderskant-zonneklep gemonteerd, dus heb ik niet meer die nutteloze waarschuwingstekst over de airbags op mijn zonneklep staan... detail ;)

EDFC control unit in de asbak gedremeld (en dankzij beetje overenthousiasme ook nog wat ducktape gebruikt, uiteraard niet in het zicht) en dat ziet er best wel erg strak uit...
Alleen wil ik het fakeCF frontje van die asbak nog eens met een andere helemaal opnieuw doen, zodat mijn onervarenheid met een dremel minder zichtbaar is :)

Ook de OEM vpb achter gemonteerd en ontdekt dat ik de afdekkapjes van het interieur nog verder moet gaan dremelen, omdat de EDFC motortjes erbovenuit gaan steken. Ach ja, dat betekent dat ik op zoek moet naar die rubberen randjes om het netjes af te werken.

soon meer, als het goed is komt de Tein vpb vandaag binnen en kan de rest van het EDFC systeem er ook op... we shall see...

Samenvatting: zooi erop, veel happy, maar toch niet 100% netjes... dus:
gevraagd: rubberen randjes en asbak voorkantje.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ben benieuwd Bart, pics please :D
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Goed bezig Bart :thumbs: en al doende leert men.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

@Frans: als jij dat gekke ding vrijdag of zaterdag op de post hebt gedaan, dan zou die vandaag bij mij moeten zijn... andere foto's heb ik al wel, maar staan nog op de cam...

@Ard: zekers. Had er al wel ooit mee gespeeld, maar bij de ITR asbak was dat zo bagger werken, dat ik eerst extra opzetdingetjes ben gaan halen. Die slijpschijfjes gingen opeens ZOVEEL beter, dat ik uitschoot... dus is hier en daar wat zichtbaar...

Ook heb ik trouwens de asbak gebruikt die in de auto zat toen ik hem kocht. Daar zaten in het frontje al twee lelijke gaatjes. Ik heb dat ding vervangen (tnx Cyrax daarvoor), maar uiteraard deze eerste versie op die lelijke asbak uitgetest. Maar ja, het kan dus erg netjes uitkomen, maar ik moet dus wel nog een nieuw front-plaatje hebben om het opnieuw te doen. Ik wil de huidige goede lekker reserve houden!
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

Kan je iets met dit asbakje doen?
http://www.kapaza.be/detail/3898508/
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

gadverdamme... DAT hebben ze dus geflikt met mijn huidige asbakje...

ik heb precies die gaatjes. Kennelijk heeft op mijn ITR dus al eens een VAFC gezeten. Daar ben ik eerlijk gezegd niet zo blij mee... Wie weet wat ze allemaal hebben verkloot met dat ding... mmmm...

Maar helaas, die asbak kan ik dus niks mee.
ITR639
Posts: 314
Joined: Sat Sep 25, 2004 11:43 am

Post by ITR639 »

No problemo. :-)
Ach meestal is die vafc maar voor de show.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

hehehe.... don't worry, mijn blok is er geen olie van gaan verbruiken... maar wellicht dat het wel troubles mede-veroorzaakt heeft... ach ja, ik zal het zien... als ik weer troubles krijg, ga ik eerst de kabelboom uitgraven en inspecteren ;)

thanks voor het aanbod trouwens!
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

En dan te bedenken dat je een VAFC heel mooi kunt wegwerken op de plaats van de asbak. Wordt het één geheel met het dashboard, maar dan ben je wel je asbak kwijt.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

mja, niet iedereen wil die moeite doen he...
ik heb de EDFC unit nu ook ietsje uitsteken, maar dat moest wel... de diepte van de asbak is precies die van de unit, zonder de stekkertjes.

Ik had dus 1cm extra nodig.

Maar het ziet er strak uit en zit muurvast (in de civic heb ik destijds ook de asbak eruit gehad, maar vanwege de manier dat die gebouwd is, was het moeilijk om de unit netjes te monteren... heeft altijd los gehangen...)
Hoef ik hem niet meer met fluwelen handjes aan te pakken ;)
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Is die EDFC unit zoveel verschillend met een DEFI ControlUnit?

Ik heb hem daarboven zitten namelijk....
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

doe eens snel een piccie? liefst eentje waaraan ik de grootte kan aflezen... pic van mijn gebeuren doe ik vanavond wel ff maken
Locked