baRt, maffe brabo met nog maffere ideeen
eim niet lastig gevallen... stomme ding deed het meteen na die switch namelijk...
en de wisseling was cilinder 1 & 2, niet compleet andere injectoren...
het probleem is nou juist dat het probleem niet fatsoenlijk voorkomt, blijft, en pas oprot als je de juiste aanpassing hebt gedaan... dat zou het troubleshooten GRUWELIJK helpen....
en de wisseling was cilinder 1 & 2, niet compleet andere injectoren...
het probleem is nou juist dat het probleem niet fatsoenlijk voorkomt, blijft, en pas oprot als je de juiste aanpassing hebt gedaan... dat zou het troubleshooten GRUWELIJK helpen....
Frank heb ik in augustus al mee geconclaaft!! alles gedaan wat hij me vertelde / voorstelde.... nu is het niks anders meer dan troubleshooting ben ik bang...
ach... nieuw benzinefilter is onderweg en dat reinigen komt denk ik komende week of zo wel... daarna gewoon weer kijken hoe of wat... en aangezien ik alleen een carport heb, geen garage, is het toch niet relax sleutelen op dit moment
ach... nieuw benzinefilter is onderweg en dat reinigen komt denk ik komende week of zo wel... daarna gewoon weer kijken hoe of wat... en aangezien ik alleen een carport heb, geen garage, is het toch niet relax sleutelen op dit moment

interessant allemaal...
LIJKT uiteindelijk mijn eerste guess te zijn: de ontsteking. Dit weekend de ontsteking van een b16b erop geknald en het starten gaat stukken beter! dus niet alleen goed aanslaan, maar ook 'eerder'... voelt allemaal wat sterker zeg maar...
enige nadeel: nu houdt ie telkens in (2250, 2750, 6500, 7500 rpm) terwijl de timing toch erg netjes staat...
ach ja, komt dus goed...
Verder: UKDM bijrijderskant-zonneklep gemonteerd, dus heb ik niet meer die nutteloze waarschuwingstekst over de airbags op mijn zonneklep staan... detail
EDFC control unit in de asbak gedremeld (en dankzij beetje overenthousiasme ook nog wat ducktape gebruikt, uiteraard niet in het zicht) en dat ziet er best wel erg strak uit...
Alleen wil ik het fakeCF frontje van die asbak nog eens met een andere helemaal opnieuw doen, zodat mijn onervarenheid met een dremel minder zichtbaar is
Ook de OEM vpb achter gemonteerd en ontdekt dat ik de afdekkapjes van het interieur nog verder moet gaan dremelen, omdat de EDFC motortjes erbovenuit gaan steken. Ach ja, dat betekent dat ik op zoek moet naar die rubberen randjes om het netjes af te werken.
soon meer, als het goed is komt de Tein vpb vandaag binnen en kan de rest van het EDFC systeem er ook op... we shall see...
Samenvatting: zooi erop, veel happy, maar toch niet 100% netjes... dus:
gevraagd: rubberen randjes en asbak voorkantje.
LIJKT uiteindelijk mijn eerste guess te zijn: de ontsteking. Dit weekend de ontsteking van een b16b erop geknald en het starten gaat stukken beter! dus niet alleen goed aanslaan, maar ook 'eerder'... voelt allemaal wat sterker zeg maar...
enige nadeel: nu houdt ie telkens in (2250, 2750, 6500, 7500 rpm) terwijl de timing toch erg netjes staat...
ach ja, komt dus goed...
Verder: UKDM bijrijderskant-zonneklep gemonteerd, dus heb ik niet meer die nutteloze waarschuwingstekst over de airbags op mijn zonneklep staan... detail

EDFC control unit in de asbak gedremeld (en dankzij beetje overenthousiasme ook nog wat ducktape gebruikt, uiteraard niet in het zicht) en dat ziet er best wel erg strak uit...
Alleen wil ik het fakeCF frontje van die asbak nog eens met een andere helemaal opnieuw doen, zodat mijn onervarenheid met een dremel minder zichtbaar is

Ook de OEM vpb achter gemonteerd en ontdekt dat ik de afdekkapjes van het interieur nog verder moet gaan dremelen, omdat de EDFC motortjes erbovenuit gaan steken. Ach ja, dat betekent dat ik op zoek moet naar die rubberen randjes om het netjes af te werken.
soon meer, als het goed is komt de Tein vpb vandaag binnen en kan de rest van het EDFC systeem er ook op... we shall see...
Samenvatting: zooi erop, veel happy, maar toch niet 100% netjes... dus:
gevraagd: rubberen randjes en asbak voorkantje.
@Frans: als jij dat gekke ding vrijdag of zaterdag op de post hebt gedaan, dan zou die vandaag bij mij moeten zijn... andere foto's heb ik al wel, maar staan nog op de cam...
@Ard: zekers. Had er al wel ooit mee gespeeld, maar bij de ITR asbak was dat zo bagger werken, dat ik eerst extra opzetdingetjes ben gaan halen. Die slijpschijfjes gingen opeens ZOVEEL beter, dat ik uitschoot... dus is hier en daar wat zichtbaar...
Ook heb ik trouwens de asbak gebruikt die in de auto zat toen ik hem kocht. Daar zaten in het frontje al twee lelijke gaatjes. Ik heb dat ding vervangen (tnx Cyrax daarvoor), maar uiteraard deze eerste versie op die lelijke asbak uitgetest. Maar ja, het kan dus erg netjes uitkomen, maar ik moet dus wel nog een nieuw front-plaatje hebben om het opnieuw te doen. Ik wil de huidige goede lekker reserve houden!
@Ard: zekers. Had er al wel ooit mee gespeeld, maar bij de ITR asbak was dat zo bagger werken, dat ik eerst extra opzetdingetjes ben gaan halen. Die slijpschijfjes gingen opeens ZOVEEL beter, dat ik uitschoot... dus is hier en daar wat zichtbaar...
Ook heb ik trouwens de asbak gebruikt die in de auto zat toen ik hem kocht. Daar zaten in het frontje al twee lelijke gaatjes. Ik heb dat ding vervangen (tnx Cyrax daarvoor), maar uiteraard deze eerste versie op die lelijke asbak uitgetest. Maar ja, het kan dus erg netjes uitkomen, maar ik moet dus wel nog een nieuw front-plaatje hebben om het opnieuw te doen. Ik wil de huidige goede lekker reserve houden!
Kan je iets met dit asbakje doen?
http://www.kapaza.be/detail/3898508/
http://www.kapaza.be/detail/3898508/
gadverdamme... DAT hebben ze dus geflikt met mijn huidige asbakje...
ik heb precies die gaatjes. Kennelijk heeft op mijn ITR dus al eens een VAFC gezeten. Daar ben ik eerlijk gezegd niet zo blij mee... Wie weet wat ze allemaal hebben verkloot met dat ding... mmmm...
Maar helaas, die asbak kan ik dus niks mee.
ik heb precies die gaatjes. Kennelijk heeft op mijn ITR dus al eens een VAFC gezeten. Daar ben ik eerlijk gezegd niet zo blij mee... Wie weet wat ze allemaal hebben verkloot met dat ding... mmmm...
Maar helaas, die asbak kan ik dus niks mee.
mja, niet iedereen wil die moeite doen he...
ik heb de EDFC unit nu ook ietsje uitsteken, maar dat moest wel... de diepte van de asbak is precies die van de unit, zonder de stekkertjes.
Ik had dus 1cm extra nodig.
Maar het ziet er strak uit en zit muurvast (in de civic heb ik destijds ook de asbak eruit gehad, maar vanwege de manier dat die gebouwd is, was het moeilijk om de unit netjes te monteren... heeft altijd los gehangen...)
Hoef ik hem niet meer met fluwelen handjes aan te pakken
ik heb de EDFC unit nu ook ietsje uitsteken, maar dat moest wel... de diepte van de asbak is precies die van de unit, zonder de stekkertjes.
Ik had dus 1cm extra nodig.
Maar het ziet er strak uit en zit muurvast (in de civic heb ik destijds ook de asbak eruit gehad, maar vanwege de manier dat die gebouwd is, was het moeilijk om de unit netjes te monteren... heeft altijd los gehangen...)
Hoef ik hem niet meer met fluwelen handjes aan te pakken
