Verzekering

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
roblom

Post by roblom »

POI?

Das ook een beetje waar ik altijd aan twijfel. De goedkoopste is natuurlijk leuk, maar ALS er nu eens wat gebeurt, keren ze dan ook wel redelijk uit?
RedSun

Post by RedSun »

POI=personen ongevallen inzittenden.

Ze keren wel iets uit maar alleen bij blijvende invadiliteit.
Dus zit jij twee jaar thuis met elke week artsenbezoek maar je hersteld volledig krijg je niks.
Nana korobi ya oki
roblom

Post by roblom »

Maar zij kunnen van te voren toch niet ruiken dat je weer volledig herstelt? Lijkt mij dat je binnen die twee jaar wel wat uitgekeert krijgt. Of moet je dat dan weer terug betalen?
RedSun

Post by RedSun »

Je krijgt pas geld als achteraf blijkt dat je niet 100% hersteld bent.

er bestaat recht op uitkering in geval van blijvend (functie) verlies of blijvende onbruikbaarheid van lichaamsdelen of zintuigelijke vermogens indien en voorzover dit direct en uitsluitend het gevolg is van het in aard en plaats geneeskundig vast te stellen lichamelijk letsel, dat de verzekerde- als uitsluitend gevolg van een ongeval bedoeld in artikel bla bla is overkomen, en deze blijvende invaliditeit is ontstaan binnen twee jaar na het ongeval.

lees bovenstaande 10x en misschien dat je het snapt....

Verzekeraars keren altijd pas achteraf uit. Nadat je de nota hebt ingediend.

Tuurlijk je ziektekosten verzekeraar dekt een hoop maar niet je loonderving t.g.v. het ongeval bijvoorbeeld.
Nana korobi ya oki
RedSun

Post by RedSun »

Nog een mooi voorbeeld.

Het staffeltje zegt:

Verlies van lichaamsdelen:

Arm tot in het schouder gewricht 75%
Arm tot in het eelbooggewricht 65%
.
.
Been tot in het heupgewricht 70%

Stel je verliest je arm en je been, dan krijg je 100% en niet (volgens het staffeltje) 145%

Tevens staat er dat kinderen onder de 16 en mensen van 70 of ouder maximaal 3.000,- krijgen. Tenzij zij kostwinnaar zijn van de uitkeringsgerechtigde (wat op die leeftijden bijna niet voorkomt dus)

Dus heb je een kind en rij je hem op een paal en je kind is gewond, krijg je (alleen bij blijvende invaliditeit!!!) 3.000,- ...

eigenlijk is het een schandalige verzekering.....
Nana korobi ya oki
Guest

Post by Guest »

Ik ga eerst een verzekering zoeken die de Itr dan wil verzekeren, en ik doe zoiezo allrisk. vind de waarde van de auto te hoog om hem WA te verzekeren.
LCR

Post by LCR »

Fortis is iid een van de betere. Heb tig soorten verzekeringen daar.... :wink:
autodre

Post by autodre »

LCR wrote:Fortis is iid een van de betere. Heb tig soorten verzekeringen daar.... :wink:

zit ik dus ook. En ook toen ik schade had, werd alles goed geregeld..
roblom

Post by roblom »

Mensen ervaring met verburg? En met ervaring bedoel ik dus de momenten dat ze uit moesten keren.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik zit bij Verburg.
Op zich een best bedrijf al zijn ze soms wel wat belemmert door de maatschappij waar ze hun verzekeringen regelen (London)

Maar het is wel 1 van de weinige waar je buiten een max jaartal toch nog all-risk kan verzekeren! Dat kan bijna nergens.
Verder "kennen" ze de club en hun speciale eisen. En dat werkt makkelijker.
Je hebt ook binnen 1 tel een antwoord als je vragen hebt.

Positief!
Guest

Post by Guest »

Gaskleppie wrote:Ik zit bij Verburg.
Op zich een best bedrijf al zijn ze soms wel wat belemmert door de maatschappij waar ze hun verzekeringen regelen (London)

Maar het is wel 1 van de weinige waar je buiten een max jaartal toch nog all-risk kan verzekeren! Dat kan bijna nergens.
Verder "kennen" ze de club en hun speciale eisen. En dat werkt makkelijker.
Je hebt ook binnen 1 tel een antwoord als je vragen hebt.

Positief!

Ook verburg had ik ge-informeerd om de impreza te verzekeren, toen kreeg ik bericht dat het buiten hun regio valt :-?
Staat de itr dan beter aangeschreven bij verzekeraars tegenover de impreza?
Ga het binnenkort eens bekijken iig :-)
RedSun

Post by RedSun »

Verburg ken ik niet maar London is een ballentent iig.

Richtlijn voor het niet meer Casco kunnen verzekeren van een auto is als hij ouder is dan 12 jaar.

Je hebt ook nog wa beperkt casco dat is hetzelfde als WA alleen is dan ook verzekerd: Inbraak, brand, diefstal, ruitschade, stormschade en aanrijding met wild.

Dit zijn ook de zaken waarbij je geen bonus-malus terugval hebt als je ze claimt op je cascoverzekering. Dus als iemand je ruitje ingooit van je auto moet je altijd aangifte doen van poging tot inbraak. Vandalisme is namelijk wel BM terugval en op beperkt-casco niet te claimen.
Nana korobi ya oki
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Verburg heeft het zo geregeld dat ze andere eisen hebben voor de all risk regeling. Dus geen max van 12 jaar.
HONDA

Post by HONDA »

Verburg is goed! Al mijn assurantien lopen via Verburg.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
RedSun

Post by RedSun »

Dan is het zeker een goeie, slimme zet van ze want ze zijn daarmee een van de weinige in NL.
Nana korobi ya oki
Locked