MPG wrote:De tijd van morsecodes heb ik inmiddels achter mij gelaten en dit heeft niets met eigenwijs uit te staan. Hoe meer (realtime) motordata via de OBDII interface te verkrijgen is, hoe beter er een diagnose gesteld kan worden. Een ECU foutcode kan in sommige gevallen zelfs misleidend zijn, dus het is altijd zaak om het hele plaatje te overzien.
Niet iedereen heeft de mogeljkheid tot gebruik van een tester. En wil ook niet tientallen kms rijden voor de dichtstbijzijnde dealer, om vervolgens 25 euro neer te leggen voor alleen het uitlezen...
Dus de knippercode aflezen, wat zon 5min werk is, is een goed begin. Er is op dit forum al redelijk wat bekend welke problemen de ATR rijders tegenkomen. Deze problemen kennen de meeste dealers niet, simpelweg omdat deze geen ATR's in onderhoud hebben, laat staan meerdere...
Ja dat heb ik een mnd geleden laten doen en 1 injector daarvan heb ik vervangen. De ene konden zij niks meer aan doen. De inspuitdruk is te hoog tenopzichte van de andere 3.
Dan word het wat lastiger als je ook de ontstekingskap hebt vervangen.
Ik heb op Engelse ATR forum iemand gesproken met een soortgelijk verhaal. Alles vervangen/schoongemaakt maar nog steeds misfire code's.
Hij bleek een paar kromme kleppen te hebben, omdat waarschijnlijk een van zijn injectoren verkeerde aarde maakte. Men kwam er achter met het reviseren van de kleppen. Er zat nog een heel dun klein draadje van een aftermarket ontstekingskabelsetje. Deze"heeft naar alle waarschijnlijkheid die injector/kleppen beschadigd.
Heb je de auto wel eens met een zeer hete motor weg gezet(bijv na een track-day)?
Nee, als ik met een hete motor hebgereden laat ik hem een 1 a 2 min. stationair draaien dan zet ik hem pas af.
Maar de motor trilt bij stationair als ik hem een 1/2 a 1 uur heb gereden op de snelweg. En dan trilt ie een dag ofzo daarna is het weer weg.Dat vindt ik pas raar.
Tja, als je alles al gedaan hebt blijft eigenlijk alleen je ontstekings module over.
ik zou iemand zoeken die een keertje wilt ruilen. Dus overschroeven, weer beide op tijd zetten en dan een tijdje rijden en kijken of het weg gaat.
Ik heb vandaag weer hetzelfde, motor trilt erger dan voorheen. mm lampje brandt weer en af en toe als ik voor de stoplicht sta dan knippert het mm lampje.
Vandaag heb ik een nieuwe bobine besteld en dat ga ik vervangen en kijken wat hij gaat doen.