Stationair ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
BugsM

Post by BugsM »

MPG wrote:De tijd van morsecodes heb ik inmiddels achter mij gelaten en dit heeft niets met eigenwijs uit te staan. Hoe meer (realtime) motordata via de OBDII interface te verkrijgen is, hoe beter er een diagnose gesteld kan worden.
Een ECU foutcode kan in sommige gevallen zelfs misleidend zijn, dus het is altijd zaak om het hele plaatje te overzien.

Niet iedereen heeft de mogeljkheid tot gebruik van een tester. En wil ook niet tientallen kms rijden voor de dichtstbijzijnde dealer, om vervolgens 25 euro neer te leggen voor alleen het uitlezen...
Dus de knippercode aflezen, wat zon 5min werk is, is een goed begin. Er is op dit forum al redelijk wat bekend welke problemen de ATR rijders tegenkomen. Deze problemen kennen de meeste dealers niet, simpelweg omdat deze geen ATR's in onderhoud hebben, laat staan meerdere...
Katana

Post by Katana »

Back on topic heren, wat is de fout code?
bar honda

Post by bar honda »

Ik heb de foutcodes. 71; 72; 73; 74. Dat is wat ik heb uitgelezen. Misfires???
bar honda

Post by bar honda »

Ik heb vandaag weer de EGR klep en plaat opgemaakt en schoongemaakt. de kleine gaten in de plaat/inlaatspruitstuk zaten dicht geroet.
Katana

Post by Katana »

71, 72, 73, 74 Zijn misfire code's voor cilinder 1, 2, 3, 4.

Ik neem aan dat je de injectoren ultrasoon hebt laten reinigen?
bar honda

Post by bar honda »

Ja dat heb ik een mnd geleden laten doen en 1 injector daarvan heb ik vervangen. De ene konden zij niks meer aan doen. De inspuitdruk is te hoog tenopzichte van de andere 3.
Katana

Post by Katana »

Dan word het wat lastiger als je ook de ontstekingskap hebt vervangen.

Ik heb op Engelse ATR forum iemand gesproken met een soortgelijk verhaal. Alles vervangen/schoongemaakt maar nog steeds misfire code's.

Hij bleek een paar kromme kleppen te hebben, omdat waarschijnlijk een van zijn injectoren verkeerde aarde maakte. Men kwam er achter met het reviseren van de kleppen. Er zat nog een heel dun klein draadje van een aftermarket ontstekingskabelsetje. Deze"heeft naar alle waarschijnlijkheid die injector/kleppen beschadigd.

Heb je de auto wel eens met een zeer hete motor weg gezet(bijv na een track-day)?
bar honda

Post by bar honda »

Nee, als ik met een hete motor hebgereden laat ik hem een 1 a 2 min. stationair draaien dan zet ik hem pas af.

Maar de motor trilt bij stationair als ik hem een 1/2 a 1 uur heb gereden op de snelweg. En dan trilt ie een dag ofzo daarna is het weer weg.Dat vindt ik pas raar.
Katana

Post by Katana »

In je voorstel topic zag ik dat je een ontstekingskabel set erop hebt. Wellicht het proberen waard om even terug naar standaard te gaan.
bar honda

Post by bar honda »

Dat heb ik geprobeerdis het zelfde. ik heb de oude oem gebruikt is het zelfde.
Katana

Post by Katana »

Zou een feul pressure regulator het probleem kunnen zijn?

Klopt je lambda, of staat deze te arm?
itr-1895

Post by itr-1895 »

bar honda wrote:Ik heb vandaag weer de EGR klep en plaat opgemaakt en schoongemaakt. de kleine gaten in de plaat/inlaatspruitstuk zaten dicht geroet.

hier lees ik dat je de EGR klep ook schoon hebt gemaakt.
dat is ongeveer 3maand geleden.

mischien dat je dan verder moet gaan zoeken in die richting want als die gaten zo snel dicht gaan zitten lijkt mij niet inorde :-?
bar honda

Post by bar honda »

IK had een benzinedrukregelaar eerst op zitten. Die heb ik inmiddels weggehaald na het ultrasonen van de injectoren.
bar honda

Post by bar honda »

Ik heb co en lambda gemeten die is goed.
Katana

Post by Katana »

Wat zegt de dealer van dit probleem?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Tja, als je alles al gedaan hebt blijft eigenlijk alleen je ontstekings module over.
ik zou iemand zoeken die een keertje wilt ruilen. Dus overschroeven, weer beide op tijd zetten en dan een tijdje rijden en kijken of het weg gaat.
bar honda

Post by bar honda »

Dat wordt wel moeilijk denk ik!!! Wie zal zijn ontsteking willen demonteren en dan weer monteren. ??? Volgens mij niemand.
bar honda

Post by bar honda »

Ik heb vandaag weer hetzelfde, motor trilt erger dan voorheen. mm lampje brandt weer en af en toe als ik voor de stoplicht sta dan knippert het mm lampje.
Vandaag heb ik een nieuwe bobine besteld en dat ga ik vervangen en kijken wat hij gaat doen.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Dat wordt wel moeilijk denk ik!!! Wie zal zijn ontsteking willen demonteren en dan weer monteren. ??? Volgens mij niemand.

tja, op zich is het zo gedaan. Die dingen zijn orgineel Honda (wel aan te bevelen) niet te betalen.

De bobine zelf is meestal niet kapot. maar je kan het proberen. Ik gok op de ontstekings module die de bobine aanstuurt.

Anders moet je eens aan de dealer vragen wat er allemaal los te krijgen is van de ontsteking en wat het kost. Ben wel benieuwd.
Katana

Post by Katana »

bar honda wrote:Dat wordt wel moeilijk denk ik!!! Wie zal zijn ontsteking willen demonteren en dan weer monteren. ??? Volgens mij niemand.

Als je nou lid was.. :wink:
Locked