Joanne wrote:Dus 98 in een standaard CTR kan geen kwaad, kan alleen maar beter?
Geen nadelen?
Nee kwaad kan het niet....Maar of het nut heeft

Gaskleppie wrote:Dat is het hem nou juist. Je hoort zat verhalen dat een motor schade oploopt door slechte benzine. Dus waar bespaar je eigenlijk op als je gewone witte pomp of octaan 95 tankt?
We hebben hele hoogwaardige motoren en die hebben hoogwaardige benzine nodig.
Een paar jaar geleden was de benzine nog stabiel genoeg om zo maar even 95 te kunnen tanken. Nu is dat wel anders......
Enne, waarom wordt een voordeel alleen gezien als: meer kilometers uit een tank? Dan moet je gewoon een andere auto kopen en de Type R aan de kant laten staan!
autodre wrote:Maar om nou te zeggen dat 95 'slecht' is....
ITR1689 wrote:autodre wrote:Maar om nou te zeggen dat 95 'slecht' is....
RON95 is "slecht" als je motor steeds de ontsteking bij moet stellen, omdat de pingelsensor steeds een pingel detecteert. Moderne motoren met hoge compressie doen dat continue....
Dus als je een hoge compressie motor hebt met eventueel vervroegde ontstekingstijdstip, dan is RON98 "beter"....
ITR1689 wrote:autodre wrote:Maar om nou te zeggen dat 95 'slecht' is....
RON95 is "slecht" als je motor steeds de ontsteking bij moet stellen, omdat de pingelsensor steeds een pingel detecteert. Moderne motoren met hoge compressie doen dat continue....
Dus als je een hoge compressie motor hebt met eventueel vervroegde ontstekingstijdstip, dan is RON98 "beter"....
Gangaran wrote:Ok wordt steeds duidelijker. En als jullie de voorkeur konden maken tussen V-power of RON98. Ga je voor de premium of gewoon 98 of maak dat wel niet veel uit??
CTR kán 95 hebben... Als ik een CTR zou hebben, gooide ik er never 95 in. Je hebt zo'n auto toch wel een groot deel voor de performance. Waarom dan veel geld neerleggen voor een snelle auto, als je daarna gaat besparen op goedkope benzine...
Gangaran wrote:Nou, ben weer even langs de Honda dealer gereden. En idd ze bevestigen dat 98 of V-Power een betere verbranding levert voor je motor. Maaar je moet om de 3 a 4 keren 95 tanken, waarom?? Omdat je motor met 95+ brandstoffen te schraal gaat rijden(CTR tenminste) Je hebt een hogere verbrandingstemperatuur en op de lange termijn kan je je kleppen verbranden. Hij zei dat hij het laatst had met een prelude.