Benzine
- Gaskleppie
Tja, octaan booster gooi je ook altijd eerst in je lege tank en dan gooi je er een tank benzine bovenop. Ik neem altijd maar aan dat het chemisch goed reageerd met elkaar.
Wel een mooie bevestiging van wat we zelf al opgemerkt hebben. De speciale benzines zijn dus wel degelijk speciaal! Ik merk het in ieder geval zeker wel!
Wel een mooie bevestiging van wat we zelf al opgemerkt hebben. De speciale benzines zijn dus wel degelijk speciaal! Ik merk het in ieder geval zeker wel!
-
Er was ook eens zo'n test op de TV.
Die hadden een huis tuin en keuken auto, een wat sportievere auto, en een subaru STI (zoiets was het)
Daarbij hadden ze deze op de rollenbank getest met beide goedkope 95 benzine, duurdere (merk) 95 benzine en v-power zoiets.
Kwam er iig op neer dat bij naarmate de auto sneller werd, je wel degelijk verschil zag in de benzine's.
Dus bij een trage slopel kun je je centen uitsparen en 95 tanken.
Bij een meer vermogende auto is 98 wel degelijk de betere benzine...
Die hadden een huis tuin en keuken auto, een wat sportievere auto, en een subaru STI (zoiets was het)
Daarbij hadden ze deze op de rollenbank getest met beide goedkope 95 benzine, duurdere (merk) 95 benzine en v-power zoiets.
Kwam er iig op neer dat bij naarmate de auto sneller werd, je wel degelijk verschil zag in de benzine's.
Dus bij een trage slopel kun je je centen uitsparen en 95 tanken.
Bij een meer vermogende auto is 98 wel degelijk de betere benzine...
Mooiste was toen ik mijn vroegere auto een VR6 heb getankt in Hongarije met een zogenaamde Schumacher benzine en dat was octaangetal 100 van shell. Je kon namelijk het verschiel wel goed merken. Later heb ik in de Honda Jazz gegooid dat pakte helemaal verkeerd uit, want de auto begon te pingelen en je kon niet harder rijden dan 120 omdat de motor vertoonde rare geluiden. :-)
Grappig...Wel zou zeggen probeer het...Vind het zelf voor een CTR (op weggebruik zeker) nutteloos. En rij ZEKER NIET zuiniger...Ik heb een onbemande Shell...Daar haal ik euro 95. (goedkoper dan Gulf nog) Euro 98 is zeker 10-12 cent duurder...Nou dan moet je heeeeeel wat zuiniger rijden om het eruit te halen...Maar ik merkte NIKS...Ook qua optrekken/doortrekken niks...
Verder geeft de instructiehandleiding van de CTR euro95 aan...
Verder geeft de instructiehandleiding van de CTR euro95 aan...
Intey wrote:98 is zeker waard, of je nou vermogen uithaalt of niet. Loopt beter en soepeler je motor en inwendige vervuiling is beter. Voor die 6-7 cent is het zeker waard, staat niet voor niks op de benzine klep dat je 98 moet tanken. :-)
Je hebt een ITR neem ik aan

- Gaskleppie
Als er 95 op je tank klepje staat geeft dat de minimale waarde aan.
Jammer genoeg lijkt het er op dat soms de benzine's hier in Nederland niet eens 95 zijn!
Met mijn hoogcompressie motor merk ik dat als geen ander. Bij de ene pomp is 98 geen probleem, bij de andere pomp fik ik met 98 een setje boegies naar zn klote omdat hij er ontiegelijk op detoneerd!
De kwalitiet is in Nederland echt NIET stabiel.
Iedereen die een beetje om zn type R geeft zou 98 moeten tanken!
We hebben het hier over 100pk/liter motoren. Het wordt ondertussen als normaal gezien maar 100pk/l is echt heel bijzonder op straat.
Kijk maar naar het verhaal van Joanne en de S2000. Dat geeft aan wat er gebeurt als je met een 120pk/l motor 95 tankt.....
Jammer genoeg lijkt het er op dat soms de benzine's hier in Nederland niet eens 95 zijn!
Met mijn hoogcompressie motor merk ik dat als geen ander. Bij de ene pomp is 98 geen probleem, bij de andere pomp fik ik met 98 een setje boegies naar zn klote omdat hij er ontiegelijk op detoneerd!
De kwalitiet is in Nederland echt NIET stabiel.
Iedereen die een beetje om zn type R geeft zou 98 moeten tanken!
We hebben het hier over 100pk/liter motoren. Het wordt ondertussen als normaal gezien maar 100pk/l is echt heel bijzonder op straat.
Kijk maar naar het verhaal van Joanne en de S2000. Dat geeft aan wat er gebeurt als je met een 120pk/l motor 95 tankt.....
Ik geloof ook dat er erg veel verschil van keer tot keer in benzine zit. Ik tank álleen maar Total excellence 98 of BP ultimate 98. Echter merk ik dat ik soms gewoon zó bar weinig met een tank rij. Terwijl ik dezelfde rijstijl heb. Niet dat ik overdreven plak op die tank dan...
Had van de Honda garage in Tilburg te horen gekregen dat hij BP nogal 'vet' vond, en raadde mij Esso of Shell V-power aan... :?: :!:
Had van de Honda garage in Tilburg te horen gekregen dat hij BP nogal 'vet' vond, en raadde mij Esso of Shell V-power aan... :?: :!:
Ik gooide in de CRX VTEC vroeger al RON98, de motor pakte daarmee beter op en draaide gewoon lekkerder.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007