doen of niet?
doen of niet?
Hey,
ben nieuw op dit forum, wel al een tijdje in stilte aan het meelezen...
heb een paar jaartjes terug 2,5 jaar (een 30.000km) met ITR1020 rondgebold, deze is nu 2 jaar geleden verkocht.
ben terug aan het overwegen terug te komen naar mijn favoriete wagen. momenteel rij ik met een Hyundai tiburon 2002(nieuw model, full option, lpg) & motor Yamaha warrior 1700 (2004). als ik beide verkoop kan ik een ITR kopen van '2000, met 30.000km, nieuwstaat...
dus voor centen van 2 kan ik aankoop + alle kosten indekken van één..
en heb ik nog wat over
heb al met verschillende autokes gereden, de tib was zowiezo een stap terug (fin. reden, aankoop woning)
enige wa mij wat tegenhoud... 2 recente, goede voertuigen verkopen om er ene terug te krijgen die ouder is...
ene dag wil ik het doen, andere twijfel ik...
met deze post vraag ik niet dat jullie beslissen voor mij, maar wil gewoon es luisteren naar jullie mening..
alvast bedankt!
grtz
sammy
ps rijdt hier niemand rond met ITR@1020 (heb in de lijst gezien, maar niet teruggevonden, ge weet nooit..)?
ben nieuw op dit forum, wel al een tijdje in stilte aan het meelezen...
heb een paar jaartjes terug 2,5 jaar (een 30.000km) met ITR1020 rondgebold, deze is nu 2 jaar geleden verkocht.
ben terug aan het overwegen terug te komen naar mijn favoriete wagen. momenteel rij ik met een Hyundai tiburon 2002(nieuw model, full option, lpg) & motor Yamaha warrior 1700 (2004). als ik beide verkoop kan ik een ITR kopen van '2000, met 30.000km, nieuwstaat...
dus voor centen van 2 kan ik aankoop + alle kosten indekken van één..
en heb ik nog wat over
heb al met verschillende autokes gereden, de tib was zowiezo een stap terug (fin. reden, aankoop woning)
enige wa mij wat tegenhoud... 2 recente, goede voertuigen verkopen om er ene terug te krijgen die ouder is...
ene dag wil ik het doen, andere twijfel ik...
met deze post vraag ik niet dat jullie beslissen voor mij, maar wil gewoon es luisteren naar jullie mening..
alvast bedankt!
grtz
sammy
ps rijdt hier niemand rond met ITR@1020 (heb in de lijst gezien, maar niet teruggevonden, ge weet nooit..)?
Welkom Sammy, op een Type-R forum vragen of je een R moet kopen is vragen naar de bekende weg.
Stel je je ook even voor in het daarvoor bedoelde onderdeel? Bedankt!
Stel je je ook even voor in het daarvoor bedoelde onderdeel? Bedankt!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
yep, zal ik doen.
weet dat iedereen hier met het hart kiest voor R (en mij voor R wil overtuigen), maar gaat mij vooral om da klein beetje verstand.... dat een mens toch moet gebruiken. is beetje tss dilemma... droomwagen of 1 auto & 1 moto die er ook wel mogen zijn, ene qua ext, tweede qua rijden (is natuurlijk mijn mening!)
weet dat iedereen hier met het hart kiest voor R (en mij voor R wil overtuigen), maar gaat mij vooral om da klein beetje verstand.... dat een mens toch moet gebruiken. is beetje tss dilemma... droomwagen of 1 auto & 1 moto die er ook wel mogen zijn, ene qua ext, tweede qua rijden (is natuurlijk mijn mening!)
Afhankelijk van zijn situatie lijkt me. Ik zie het plezier niet om in de file te staan met een ITR.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECCIE wrote:Afhankelijk van zijn situatie lijkt me. Ik zie het plezier niet om in de file te staan met een ITR.
moet eerlijke zijn, heb het 'geluk' van in shift te werken, vroege & late shift... sta gelukkig nie veel in file, 's morgens ganse baan voor mezelf, idd voor late shift... enkel thuiskome na vroege en vertrek naar late is wat verkeer... maar nooit echt 'file'
DC2TYPER wrote:vtecmoon wrote:Voor woon-werk is het zonde, maar natuurlijk blijft het een persoonlijke keuze.
Waarom zou het zonde zijn om een ITR te gebruiken als dagelijkse wagen ?
Als je hem goed onderhoudt, heb je er toch eens zoveel plezier aan en daar zijn ze toch voor gemaakt ?
Gebruik die van mij ook alleen maar voor woon/werk verkeer. Ik zie daar niks mis in.
En slijten zal hij daardoor ook wel niet. Gelukkig doe ik er dan ook maar 20km per dag.

Ligt ook aan de situatie thuis. Mocht er bijna nooit iemand mee gaan (bijv. kids), of wat vervoerd hoeven worden, is een ITR toch wel een leuke keus. Motoren doen persoonlijk minder voor me dan een auto, daarom zou mijn keus ook makklelijk zijn: de auto en motor de deur uit te doen voor een ITR.
Hij kán gebruikt worden als Daily drive, maar het is een genot om er mee op het randje te rijden. En dat is wat ik zo lees wel wat je zoekt.
Je hebt de auto als daily, en de motor voor fun...
de ITR combineert dit wel enigsinds.
Ik zou het doen...
Hij kán gebruikt worden als Daily drive, maar het is een genot om er mee op het randje te rijden. En dat is wat ik zo lees wel wat je zoekt.
Je hebt de auto als daily, en de motor voor fun...
de ITR combineert dit wel enigsinds.
Ik zou het doen...
jawel, met een auto met groot bed achterin en je meisje die dan weer op dat bed ligt...
"you're not going anywhere anyway"
Maar serieus: je moet bedenken wat je fijn vindt: een ITR als daily is niks mis mee en op zich zijn ze nog best praktisch ook (vrij grote kofferruimte). Als ik kijk naar je huidige vervoersmogelijkheden, sja, dan roep ik ook ITR. Simpelweg omdat die andere 2 mij niet kunnen boeien (tiburon vind ik niks aan, motor doet me niks).
Ik denk dat ik het vooral met mr. X eens ben!
"you're not going anywhere anyway"
Maar serieus: je moet bedenken wat je fijn vindt: een ITR als daily is niks mis mee en op zich zijn ze nog best praktisch ook (vrij grote kofferruimte). Als ik kijk naar je huidige vervoersmogelijkheden, sja, dan roep ik ook ITR. Simpelweg omdat die andere 2 mij niet kunnen boeien (tiburon vind ik niks aan, motor doet me niks).
Ik denk dat ik het vooral met mr. X eens ben!
Het ligt er inderdaad aan hoe je situatie nu is. Heb je geen kids maar wil je die bijv met een jaar of 4 wel dan moet je nu je kans grijpen en nog ff "genieten". Je kan nog heel lang in een grote trage gezinswagen rijden en met kids heb je niet snel geld over voor een type R ernaast.
Als je hart bij het motorrijden ligt dan krijg je misschien spijt maar als je alleen zomers 8x op zondagmiddag een beetje toert dan kost die motor meer dan dat hij aan rijplezier oplevert.
Daily drive type-r levert meer genot op in dat geval.
Als je hart bij het motorrijden ligt dan krijg je misschien spijt maar als je alleen zomers 8x op zondagmiddag een beetje toert dan kost die motor meer dan dat hij aan rijplezier oplevert.
Daily drive type-r levert meer genot op in dat geval.
Nana korobi ya oki
DC2TYPER wrote:vtecmoon wrote:Voor woon-werk is het zonde, maar natuurlijk blijft het een persoonlijke keuze.
Waarom zou het zonde zijn om een ITR te gebruiken als dagelijkse wagen ?
Als je hem goed onderhoudt, heb je er toch eens zoveel plezier aan en daar zijn ze toch voor gemaakt ?
Zoals VTECCIE reeds heeft beweert, ook ik vindt het "zonde" om de R te gebruiken gedurende de "files". Ik rij ook dagelijks met de R, maar zit gelukkig niet in de file.
Tuurlijk kan het maar soms is het wel makkelijk om wat meer ruimte te hebben.
Ik weet niet hoe het met de ITR zit maar die kinderzitjes zijn best groot en als dat stoeltje in de slaapstand moet zit de bijrijder al snel tegen het dashboard.....
Het is niet de perfecte gezinsauto lijkt me...
Ik weet niet hoe het met de ITR zit maar die kinderzitjes zijn best groot en als dat stoeltje in de slaapstand moet zit de bijrijder al snel tegen het dashboard.....
Het is niet de perfecte gezinsauto lijkt me...
Nana korobi ya oki