doen of niet?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
vx0877

doen of niet?

Post by vx0877 »

Hey,

ben nieuw op dit forum, wel al een tijdje in stilte aan het meelezen...

heb een paar jaartjes terug 2,5 jaar (een 30.000km) met ITR1020 rondgebold, deze is nu 2 jaar geleden verkocht.

ben terug aan het overwegen terug te komen naar mijn favoriete wagen. momenteel rij ik met een Hyundai tiburon 2002(nieuw model, full option, lpg) & motor Yamaha warrior 1700 (2004). als ik beide verkoop kan ik een ITR kopen van '2000, met 30.000km, nieuwstaat...
dus voor centen van 2 kan ik aankoop + alle kosten indekken van één..
en heb ik nog wat over

heb al met verschillende autokes gereden, de tib was zowiezo een stap terug (fin. reden, aankoop woning)

enige wa mij wat tegenhoud... 2 recente, goede voertuigen verkopen om er ene terug te krijgen die ouder is...

ene dag wil ik het doen, andere twijfel ik...

met deze post vraag ik niet dat jullie beslissen voor mij, maar wil gewoon es luisteren naar jullie mening..

alvast bedankt!
grtz
sammy
ps rijdt hier niemand rond met ITR@1020 (heb in de lijst gezien, maar niet teruggevonden, ge weet nooit..)?
HONDA

Post by HONDA »

Welkom Sammy, op een Type-R forum vragen of je een R moet kopen is vragen naar de bekende weg.

Stel je je ook even voor in het daarvoor bedoelde onderdeel? Bedankt!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
vx0877

Post by vx0877 »

yep, zal ik doen.

weet dat iedereen hier met het hart kiest voor R (en mij voor R wil overtuigen), maar gaat mij vooral om da klein beetje verstand.... dat een mens toch moet gebruiken. is beetje tss dilemma... droomwagen of 1 auto & 1 moto die er ook wel mogen zijn, ene qua ext, tweede qua rijden (is natuurlijk mijn mening!)
vtecmoon

Post by vtecmoon »

wellicht moet jezelf de vraag stellen waar je de ITR voor wilt gebruiken en hoe vaak je erin wilt rijden. Voor woon-werk is het zonde, maar natuurlijk blijft het een persoonlijke keuze.
vx0877

Post by vx0877 »

de ITR zou wel mijn daily driver zijn, maar met 30.000km en ik doe er plusmin 20000 per jaar... heb ik toch zeker 6à 7 jr rijplezier tegoed dacht ik, de wagen staat iedere nacht binnen en wordt wekelijks gewassen...
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

vtecmoon wrote:Voor woon-werk is het zonde, maar natuurlijk blijft het een persoonlijke keuze.

Waarom zou het zonde zijn om een ITR te gebruiken als dagelijkse wagen ?
Als je hem goed onderhoudt, heb je er toch eens zoveel plezier aan en daar zijn ze toch voor gemaakt ?
HONDA

Post by HONDA »

Afhankelijk van zijn situatie lijkt me. Ik zie het plezier niet om in de file te staan met een ITR.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
vx0877

Post by vx0877 »

VTECCIE wrote:Afhankelijk van zijn situatie lijkt me. Ik zie het plezier niet om in de file te staan met een ITR.

moet eerlijke zijn, heb het 'geluk' van in shift te werken, vroege & late shift... sta gelukkig nie veel in file, 's morgens ganse baan voor mezelf, idd voor late shift... enkel thuiskome na vroege en vertrek naar late is wat verkeer... maar nooit echt 'file'
JDMTEG

Post by JDMTEG »

DC2TYPER wrote:
vtecmoon wrote:Voor woon-werk is het zonde, maar natuurlijk blijft het een persoonlijke keuze.

Als je hem goed onderhoudt, heb je er toch eens zoveel plezier aan en daar zijn ze toch voor gemaakt ?

Gebruik die van mij ook alleen maar voor woon/werk verkeer. Ik zie daar niks mis in.
En slijten zal hij daardoor ook wel niet. Gelukkig doe ik er dan ook maar 20km per dag. :D
mr. X

Post by mr. X »

Ligt ook aan de situatie thuis. Mocht er bijna nooit iemand mee gaan (bijv. kids), of wat vervoerd hoeven worden, is een ITR toch wel een leuke keus. Motoren doen persoonlijk minder voor me dan een auto, daarom zou mijn keus ook makklelijk zijn: de auto en motor de deur uit te doen voor een ITR.

Hij kán gebruikt worden als Daily drive, maar het is een genot om er mee op het randje te rijden. En dat is wat ik zo lees wel wat je zoekt.
Je hebt de auto als daily, en de motor voor fun...
de ITR combineert dit wel enigsinds.

Ik zou het doen...
autodre

Post by autodre »

vtecmoon wrote: Voor woon-werk is het zonde, maar natuurlijk blijft het een persoonlijke keuze.

Huh? Waarom zonde als daily driver? Juist zonde om hem NIET te gebruiken...Als ik iets wil verzamelen neem ik wel postzegels :D
wilco

Post by wilco »

En niet iedereen heeft de luxe om meerdere auto's aan te schaffen voor woon-werkverkeer , en met geen één auto is het leuk om inj de file te staan .
baRt

Post by baRt »

jawel, met een auto met groot bed achterin en je meisje die dan weer op dat bed ligt...

"you're not going anywhere anyway"

Maar serieus: je moet bedenken wat je fijn vindt: een ITR als daily is niks mis mee en op zich zijn ze nog best praktisch ook (vrij grote kofferruimte). Als ik kijk naar je huidige vervoersmogelijkheden, sja, dan roep ik ook ITR. Simpelweg omdat die andere 2 mij niet kunnen boeien (tiburon vind ik niks aan, motor doet me niks).

Ik denk dat ik het vooral met mr. X eens ben!
RedSun

Post by RedSun »

Het ligt er inderdaad aan hoe je situatie nu is. Heb je geen kids maar wil je die bijv met een jaar of 4 wel dan moet je nu je kans grijpen en nog ff "genieten". Je kan nog heel lang in een grote trage gezinswagen rijden en met kids heb je niet snel geld over voor een type R ernaast.

Als je hart bij het motorrijden ligt dan krijg je misschien spijt maar als je alleen zomers 8x op zondagmiddag een beetje toert dan kost die motor meer dan dat hij aan rijplezier oplevert.

Daily drive type-r levert meer genot op in dat geval.
Nana korobi ya oki
vtecmoon

Post by vtecmoon »

DC2TYPER wrote:

Zoals VTECCIE reeds heeft beweert, ook ik vindt het "zonde" om de R te gebruiken gedurende de "files". Ik rij ook dagelijks met de R, maar zit gelukkig niet in de file.
Filip

Post by Filip »

Waarom kan je een ITR niet gebruiken met kids?
Ik heb zelf twee dochtertjes, mijn vrouw heeft een vw polo en toch gebruiken we de ITR als gezinswagen
CW ITR 01034
RedSun

Post by RedSun »

Tuurlijk kan het maar soms is het wel makkelijk om wat meer ruimte te hebben.

Ik weet niet hoe het met de ITR zit maar die kinderzitjes zijn best groot en als dat stoeltje in de slaapstand moet zit de bijrijder al snel tegen het dashboard.....

Het is niet de perfecte gezinsauto lijkt me...
Nana korobi ya oki
Filip

Post by Filip »

Ik had kinderzitjes gekocht bij mijn HONDA-dealer en die pasten perfect, en je moet geen milimeter dichter tegen het dashboard gaan zitten.
Oua kofferruimte is er zeker geen probleem, die is grooter dan bij veel andere auto's
CW ITR 01034
RedSun

Post by RedSun »

Ok i stand corrected.
Dubbel reden om een ITR aan te schaffen dan :thumbs:
Nana korobi ya oki
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

Ja, zo had ik het nog niet bekeken. Als je al kids enzo hebt, kan het al wat moeilijker gaan om de R als dailly te gebruiken.
Ik zou het ook zonde vinden om het enkel op zondag als het mooi weer is uit te halen.. Ik moet naar niets of niemand kijken dus de R als dailly is gewoon dikke fun 8)
Locked