Stationair ATR
Stationair ATR
Ik heb nog steeds een probleem met mijn ATR.
Als de motor goed op temp. is meer dan een uur heb gereden, dan stotterd de motor alleen als die stationair draaid. Dan draaid de motor ff op 3 cilinder lijkt het op en dan knippert de motormanagent lampje en blijft ie branden. Als lampje aan blijft draaid de motor goed.
Als ik hem dan uit zet is ie weer uit.
Ik heb de injectoren al gereinigd, kleppen gesteld, bougie's oem zitten ong. 4000km erin, nieuwe bougiekabels en nieuwe benzine filter gemonteerd.
WAt kan het nou nog aan de hand zijn??????????
Als de motor goed op temp. is meer dan een uur heb gereden, dan stotterd de motor alleen als die stationair draaid. Dan draaid de motor ff op 3 cilinder lijkt het op en dan knippert de motormanagent lampje en blijft ie branden. Als lampje aan blijft draaid de motor goed.
Als ik hem dan uit zet is ie weer uit.
Ik heb de injectoren al gereinigd, kleppen gesteld, bougie's oem zitten ong. 4000km erin, nieuwe bougiekabels en nieuwe benzine filter gemonteerd.
WAt kan het nou nog aan de hand zijn??????????
- Gaskleppie
De EGR klep heb ik ook al schoongemaakt.
Had daarvoor ook eens uitlaten lezen. Gaf heel veel foutcodes, zoals overslaan van cilinders, klepspeling, injectoren, benzinedruk, EGR, ontsteking etc.....
inmiddels heb ik bijna alles gedaan. Maar is dus niet weg. Na het reinigen van de injectoren rijdt de auto ook beter en soepeler.
Had daarvoor ook eens uitlaten lezen. Gaf heel veel foutcodes, zoals overslaan van cilinders, klepspeling, injectoren, benzinedruk, EGR, ontsteking etc.....
inmiddels heb ik bijna alles gedaan. Maar is dus niet weg. Na het reinigen van de injectoren rijdt de auto ook beter en soepeler.
- Gaskleppie
- Gaskleppie
- Gaskleppie
MPG wrote:Met de juiste software en hardware gaat het toch even wat beter ...
Maar met een paperclip kan het ook, dus doe aub niet zo eigenwijs...
Stekker zit rechts onder de dash bij voetenruimte. Blauwe 2 polige stekker welke met een plug vastzit. Haal een bovenste deel van de stekker los en verbind de 2 connectors door. Zet auto op contact en lees de knippercode af....
De tijd van morsecodes heb ik inmiddels achter mij gelaten en dit heeft niets met eigenwijs uit te staan. Hoe meer (realtime) motordata via de OBDII interface te verkrijgen is, hoe beter er een diagnose gesteld kan worden.
Een ECU foutcode kan in sommige gevallen zelfs misleidend zijn, dus het is altijd zaak om het hele plaatje te overzien.
Een ECU foutcode kan in sommige gevallen zelfs misleidend zijn, dus het is altijd zaak om het hele plaatje te overzien.
- Gaskleppie