Stationair ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Stationair ATR

Post by bar honda »

Ik heb nog steeds een probleem met mijn ATR.
Als de motor goed op temp. is meer dan een uur heb gereden, dan stotterd de motor alleen als die stationair draaid. Dan draaid de motor ff op 3 cilinder lijkt het op en dan knippert de motormanagent lampje en blijft ie branden. Als lampje aan blijft draaid de motor goed.
Als ik hem dan uit zet is ie weer uit.
Ik heb de injectoren al gereinigd, kleppen gesteld, bougie's oem zitten ong. 4000km erin, nieuwe bougiekabels en nieuwe benzine filter gemonteerd.
WAt kan het nou nog aan de hand zijn??????????
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Apart, hij loopt dus slecht als het lampje uit blijft en goed als het lampje gaat branden?

Heeft de ATR noodloop? (dat hij dingen uitzet en in "veilige modus" slaat?)

Anders zou ik het niet weten
Nana korobi ya oki
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Eerst de codes uitlezen, dan kunnen we verder zeoken.
EGR vuil?
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

De EGR klep heb ik ook al schoongemaakt.
Had daarvoor ook eens uitlaten lezen. Gaf heel veel foutcodes, zoals overslaan van cilinders, klepspeling, injectoren, benzinedruk, EGR, ontsteking etc.....
inmiddels heb ik bijna alles gedaan. Maar is dus niet weg. Na het reinigen van de injectoren rijdt de auto ook beter en soepeler.
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

Ik merk ook als ik lichtjes gas bij geeft dat ie meer stotterd en als ik em s'ochtends start dat ie ff stotterd en dan is het weer weg. Dan merk je dat ie niet soepeld draaid.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Geef de codes maar eens die hij er nu nog uitgooid.

Klinkt toch als ontstekings problemen.
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

Ik zal em een deze dagen ff opnieuw uit laten lezen.
MPG
Posts: 82
Joined: Thu Apr 06, 2006 6:54 pm

Post by MPG »

Je schrijft het niet, maar ik mag aannemen dat de verdelerkap + rotor ook reeds vervangen zijn ?
Progger
Posts: 101
Joined: Sat Oct 21, 2006 10:44 pm

Post by Progger »

Als je een foutcode krijgt dan is het waarschijnlijk niet de rotor en de verdelerkap. Heb onlangs problemen met dat gehad en gaf toen geen foutcode.
Dus foutcodes uitlezen
MPG
Posts: 82
Joined: Thu Apr 06, 2006 6:54 pm

Post by MPG »

Ik dacht te lezen dat het MIL lampje niet blijft branden bij het opnieuw starten van de motor. Dan is er dus geen foutcode gelogd door de ECU.

Hoe het ook mag zijn, het probleem moet ergens gezocht worden in het onstekings/inspuiting traject.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

codes worden altijd onthouden en uit te lezen.
Ontstekings problemen kunnen ook codes geven.
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

Ik heb dinsdag een afspraak met de dealer. Dan kunnen we de foutcodes uitlezen en dan weten we misschien meer. Hopelijk.
MPG
Posts: 82
Joined: Thu Apr 06, 2006 6:54 pm

Post by MPG »

Zelf heb ik ook apparatuur om de foutcodes van de ECU uit te lezen en te resetten, maar je woont helaas niet in de buurt. Ik hoop dat de dealer het probleem voor je kan lokaliseren.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

De Accord kan je toch gewoon uitlezen op hte dashboard?
Draadje in de service connector en knippertjes tellen!
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Gaskleppie wrote:De Accord kan je toch gewoon uitlezen op hte dashboard?
Draadje in de service connector en knippertjes tellen!


klopt...
MPG
Posts: 82
Joined: Thu Apr 06, 2006 6:54 pm

Post by MPG »

Met de juiste software en hardware gaat het toch even wat beter ...
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

MPG wrote:Met de juiste software en hardware gaat het toch even wat beter ...


Maar met een paperclip kan het ook, dus doe aub niet zo eigenwijs...

Stekker zit rechts onder de dash bij voetenruimte. Blauwe 2 polige stekker welke met een plug vastzit. Haal een bovenste deel van de stekker los en verbind de 2 connectors door. Zet auto op contact en lees de knippercode af....
MPG
Posts: 82
Joined: Thu Apr 06, 2006 6:54 pm

Post by MPG »

De tijd van morsecodes heb ik inmiddels achter mij gelaten en dit heeft niets met eigenwijs uit te staan. Hoe meer (realtime) motordata via de OBDII interface te verkrijgen is, hoe beter er een diagnose gesteld kan worden.
Een ECU foutcode kan in sommige gevallen zelfs misleidend zijn, dus het is altijd zaak om het hele plaatje te overzien.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Alsof er nog 1 dealer is die een fatsoenlijke fout diagnoze kan maken.....

Maar ok, als jij dat wil hou ik je niet tegen.
MPG
Posts: 82
Joined: Thu Apr 06, 2006 6:54 pm

Post by MPG »

Ik vertrouw ook niet op de dealer. Het blijft echter altijd mensenwerk. Zelfs in de Formule 1 zie je (met alle know-how) dat men een lek soms moeilijk boven krijgt.
Locked