Wat denken jullie hier van? 2004 €18.750,-
Spijker wrote:Ik ben misschien wat verwend, maar ik koop alleen auto's van een officiele dealer. Alleen al hoe hij opneemt zou ik het nooit doen. Dan komt daarna nog een vaag verhaal en dan is de aandacht al helemaal weg bij mij.
Zo denk ik er eigenlijk ook over, alleen is deze prijs wel érug aantrekkelijk! Ga misschien morgen even kijken en dan horen jullie het ook!

Attentie!!!!!! Ik heb nog eens goed naar gekeken, deze auto staat in Goes ik ken die lui een beetje. Dat zijn een stelletje marokannen die een eigen autobedrijfje hebben, Deze Honda Civic Type R is helemaal totaloos geweest, dus hier ben je mee gewaarschuuwd!!! (ze hebben hem al een paar manden en idereen rijdt er mee)
Intey wrote:Attentie!!!!!! Ik heb nog eens goed naar gekeken, deze auto staat in Goes ik ken die lui een beetje. Dat zijn een stelletje marokannen die een eigen autobedrijfje hebben, Deze Honda Civic Type R is helemaal totaloos geweest, dus hier ben je mee gewaarschuuwd!!! (ze hebben hem al een paar manden en idereen rijdt er mee)
Het klonk al zo wazig...dit bevestigt het maar weer :-)
vtecmoon wrote:Intey wrote:Geen dank, zou niet fijn zijn als iemand een auto koopt en wordt bedrogen.
Thanks Intey! ben blij dat ik deze ook niet heb gekocht...was wel een close call..
Serieus? Sorry, maar als je 19000 euro gaat besteden, ga je toch niet een risico nemen, terwijl voor 3-4K extra je 'veilig' bent? Zou het zelf echt nooooooit doen....Tenzij het een auto is van paar honderd euro

autodre wrote:vtecmoon wrote:Intey wrote:Geen dank, zou niet fijn zijn als iemand een auto koopt en wordt bedrogen.
Thanks Intey! ben blij dat ik deze ook niet heb gekocht...was wel een close call..
Serieus? Sorry, maar als je 19000 euro gaat besteden, ga je toch niet een risico nemen, terwijl voor 3-4K extra je 'veilig' bent? Zou het zelf echt nooooooit doen....Tenzij het een auto is van paar honderd euro![]()
Gelijk heb je, vandaar dat ik ook die ene in Breda hebt gekocht, gewoon bij de honda dealer met garantie en alle checks gedaan voor de koop... geen vage grapjes..
Tja,zo ken ik er ook een . Mijn eerste hondaatje had ik destijds ook bij zo'n vage (maar wel goed uitziende bedrijf) gekocht.
1 jr bovag garantie....ja ja. Die kreeg ik nooit. Alleen op alle draaiende onderdelen zei ie. Draai de waterpomp (na 3 mnd stuk) helemaal niet dan was mij vraag?
Hoor niet bij de motor zei ie doodleuk :shock: :evil: :evil:
Mijn oom erbij gehaald (advocaat) , maarre het leuke komt nog. Bedrijf was 2 mnd geleden zogenaamd overgenomen door iemand anders. Waren gewoon allemaal dezelfde h*fters !!!!!
1 jr bovag garantie....ja ja. Die kreeg ik nooit. Alleen op alle draaiende onderdelen zei ie. Draai de waterpomp (na 3 mnd stuk) helemaal niet dan was mij vraag?
Hoor niet bij de motor zei ie doodleuk :shock: :evil: :evil:
Mijn oom erbij gehaald (advocaat) , maarre het leuke komt nog. Bedrijf was 2 mnd geleden zogenaamd overgenomen door iemand anders. Waren gewoon allemaal dezelfde h*fters !!!!!
Total loss geweest hoeft niet te betekenen dat het een slechte auto is hoor. Tis een gevoel wat veel mensen hebben. Meestal is een auto na (goede) schadereparatie sterker en beter dan wanneer hij uit de fabriek komt.
Bij elke total losser waarvan bij het ongeval al duidelijk is dat hij loss gaat neemt de politie het kentekenbewijs deel 1 in en word bij de RDW een aantekening aan het kenteken gehangen dat hij loss is. Je krijgt deel 1 pas terug na RDW keuring dus dan is hij dus goed hersteld.
Het punt bij dergelijke handelaartjes is dat hij doorgaans niet goed hersteld is (lees goedkoop) en ze zo snel veel geld willen pakken op een auto. Deze zou ik dan ook zeker niet kopen!
Maar het hoeft dus geen kwaad te kunnen om een ex losser te kopen.
Bij elke total losser waarvan bij het ongeval al duidelijk is dat hij loss gaat neemt de politie het kentekenbewijs deel 1 in en word bij de RDW een aantekening aan het kenteken gehangen dat hij loss is. Je krijgt deel 1 pas terug na RDW keuring dus dan is hij dus goed hersteld.
Het punt bij dergelijke handelaartjes is dat hij doorgaans niet goed hersteld is (lees goedkoop) en ze zo snel veel geld willen pakken op een auto. Deze zou ik dan ook zeker niet kopen!
Maar het hoeft dus geen kwaad te kunnen om een ex losser te kopen.
Nana korobi ya oki
Een auto is total loss als het schadebedrag+het hoogste bod (op de restanten) hoger zijn dan de dagwaarde.
Dat is economisch total loss.
Technisch total loss is als de schade dermate groot is dat deze niet meer op een dusdanige manier te herstellen is dat de auto technisch weer 100% in orde is. (denk aan motorschades waarbij bijv een drijfstang uit het blok steekt of een grote frontschade waarbij het halve blok in puin ligt).
Voorbeeld economisch TL: Een auto is 5.000,- euro waarde en er zit voor 3.00,- schade aan. het hoogste bod moet dan minimaal 2.000,- zijn om hem loss te krijgen.
De regel welke doorgaans gehanteerd wordt is dat het schade bedrag om en nabij de 70% van de dagwaarde moet zitten. Anders kun je een auto met een een schadetje van 300,- al loss schrijven.
Voorbeeld: auto is 5000,- waard, schadebedrag is 300,- dus met een bod van 4700,- zou hij loss zijn. Zo werkt het dus niet.
@ Ard: idd die dagwaarde is zo hoog dat je hem nooit economisch total loss krijgt of je moet een achterlijk hoge bieding hebben.
Dat is economisch total loss.
Technisch total loss is als de schade dermate groot is dat deze niet meer op een dusdanige manier te herstellen is dat de auto technisch weer 100% in orde is. (denk aan motorschades waarbij bijv een drijfstang uit het blok steekt of een grote frontschade waarbij het halve blok in puin ligt).
Voorbeeld economisch TL: Een auto is 5.000,- euro waarde en er zit voor 3.00,- schade aan. het hoogste bod moet dan minimaal 2.000,- zijn om hem loss te krijgen.
De regel welke doorgaans gehanteerd wordt is dat het schade bedrag om en nabij de 70% van de dagwaarde moet zitten. Anders kun je een auto met een een schadetje van 300,- al loss schrijven.
Voorbeeld: auto is 5000,- waard, schadebedrag is 300,- dus met een bod van 4700,- zou hij loss zijn. Zo werkt het dus niet.
@ Ard: idd die dagwaarde is zo hoog dat je hem nooit economisch total loss krijgt of je moet een achterlijk hoge bieding hebben.
Nana korobi ya oki