Ik heb het bedrijf gebeld, er nam naar mijn mening een louche type op van Marokkaanse/Turkse komaf...
Waarom vond ik het louche? Hij nam op met ''Jah Hallo?'' Ik denk dat 99% van de andere ''auto bedrijven'' wel iets fatsoenlijker opnemen...
Nu moet je een auto niet laten staan door dat er een louche type opneemt, maar toch!
Eerst verteld hij dat hij van een handelaar komt, na wat doorvragen is hij van iemand geweest met een Nato kenteken, en 2min daarna ''was'' het zijn eigen auto...
Wat moet ik van deze Type-r denken? Prijs km stand type en opties zijn precies wat ik zoek... Kennen jullie hem?
Met opnemen zou ik me niks van aantrekken, kenteken kun je natrekken met invoering etc.
Als dit iets is wat jou lijkt gewoon gaan kijken want van een plaatje kun je de uitsraling van het bedrijf niet aflezen en ook niet de verkopers .
Tja, ik zou het dan al niet doen....Want garantie kan je natuurlijk schudden....
Echter, er is sinds kort een verzekering...Jij laat je auto bij een keurstation keuren. Bij goedkeuring heb je 1 jaar garantie bij ELKE bovag garage...Mocht er dus iets mis zijn, kan je alles gratis laten fixen...Kosten zijn geloof ik rond de 50 euro...
ik had die kerel ook nog gebeld...die zij dat de auto gekocht was van een jongen die in dienst was, auto was onder NATO kenteken (wel via NL Honda importeur). De jongen kon het niet betalen, dus heeft de broer van de verkoper deze auto overgenomen.
Hij was in ieder geval niet geinteresseerd in inruil voor mijn ITR...jammer, of toch niet...
vraag gewoon of je een anwb keuking mag laten uitvoeren op deze auto, alvorens je deze koopt. dat hebben 2 kopers bij mijn auto's ook gedaan. die controleren je auto grondig naar schade enz. dan voel je je voor 99% veiliger bij de aankoop. wil hij dit niet, dan gewoon verder zoeken, dan verbergt hij iets.
Nightmare wrote:vraag gewoon of je een anwb keuking mag laten uitvoeren op deze auto, alvorens je deze koopt. dat hebben 2 kopers bij mijn auto's ook gedaan. die controleren je auto grondig naar schade enz. dan voel je je voor 99% veiliger bij de aankoop. wil hij dit niet, dan gewoon verder zoeken, dan verbergt hij iets.
heeft mn broer ook laten doen met zn 145.. prima door de keuring gekomen..
paar maanden later kwam tevoorschijn dat de distributieriem niet goed afgesteld stond, de kleine TS bougies op sterven na dood waren en dat dat t LPG systeem niet goed afgesteld stond, resulterend in een backfire waardoor t inlaatspruitstuk in twee scheurde..
Hmmmm ....... ook bagger dus. maar goed, je weet dan wel de staat van de auto, exlusief de motor dan. toch al iets van een gerust stelling dat je weet dat deze geen verborgen schade heeft. bij mij was dat altijd een issue omdat ik mijn eigen auto's altijd opnieuw laat spuiten, en de kopers dan twijfelde of dit gebeurde om een extreeme schade te herstellen. dat kunnen ze wel constateren bij een anwb keuring, want daar krijg je een rapport van.
Ze kunnen bij zo een keuring nooit bekijken hoe ermee gereden is... Of hij altijd warm gereden is etc... Blijft riskant, zeker bij dit soort autos. Als het van iemand is geweest die toch wist dat hij zn auto niet lang zou houden ofzo....
Zo kun je bij elke auto twijfels neer leggen. Ook een auto liefhebber doet gek met z'n auto. Mischien wel goed gecontroleerd, maar toch gek. En een Type R koop je niet voor de dagelijkse boodschappen. En warm rijden is ook geen garantie voor goed gebruik. Ook zal elke Type R eigenaar van zich zelf vinden dat deze goed met zijn auto omgaat. Als je zo bang bent voor deze te gaan kopen, moet je voor elke Type R bang zijn. Deze auto ziet er op het oog goed uit, en de specs ogen super. Beter een anwb keuring, dan helemaal niets. Of maak bij een Honda dealer of garage in de buurt een afspraak om deze auto grondig te laten controleren.
Naar mijn mening is de ANWB waardeloos. Een klant van ons kreeg een rood olie kanetje op zijn display tijdens het rijden hij vertouwde niet dus hij ANWB gebeld. ANWB kwam kijken olie peilen, alles was goed volgens de ANWB dus hij mag door rijden maar wel naar de garage gaan de volgonde dag. Dus klant in de auto stappen bij Moerdijk hij verder rijden met een knipperend rode olie kanetje en ra ra ra wat gebeurde na een paar kilometer motor vastgelopen. Lagers en an al naar de donder en zo naar huis gereden. Dus als we over ANWB hebben dan krijg ik kippenvel van. Het is van de week gebeurd. Zo iets stoms heb ik nog noooooit mee gemaakt.
jij verwisselt ANWB pechhulp met een ANWB keurings station. en wat jij noemt zijn incidenten. daar tegenover staan 90% wel goede oplossingen. gewoon pech gehad. normaal als het olie lampje brand zou ik ook alleen aan het olie peil denken. ik ben wel heel tevreden met de pechhulp van hun. en vrienden en bekenden om mij heen ook.
Volgonde story, ANWB vastgesteld dynamo kapot en de lagers van de dynamo is stuk. Klant naar ons toe om de dynamo vervangen, ik heb de multiriem gespannen en klaar is kees. Is dat nou zo moeilijk!? Dus als ze zulke diagnose stellen, vraag ik me af wat ze bij een keurings station doen? :-)
je moet gaan kijken naar die auto.
wij kunnen die foto's en die tekst op marktplaats wel gaan lezen maar dan weten wij net zo veel als jij ook al weet.
dus ga naar die auto toe en bekijk dat ding goed ga er een stukje in rijden, zet hem op een brug.
en trek daar uit je conclusie of je dat ding laat staan of je koopt hem :wink: