stationair CTR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
50ct
Posts: 52
Joined: Sat May 21, 2005 12:01 am

stationair CTR

Post by 50ct »

Heb een probleempje nu het iets frisser is geworden met mijn CTR.
Motor draai bij stationair onregelmatig (hoog naar laag en omgekeerd)
Ook als de motor warm is,maar dan in mindere mate....Hondadealer heeft pas over 2 weken tijd ivm drukte....
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Bij mijn vorige auto was toen mijn temperatuursensor stuk. Kon de auto niet weten wanneer hij wel of niet op temp was.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Een vergelijkbaar verhaal heb ik eens gelezen op ATR.ORG. Misschien daar eens even rondsnuffelen, maar ik denk dat Gangaran de spijker al een beetje op z'n kop heeft geslagen.
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

Wat vaak voorkomende probleem is het gasklephuis die vervuild raakt door de EGR. Als je deze schoonmaakt herken je niet meer terug. :-)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

CTR heeft geen EGR...
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Is waarschijnlijk je IAC klep die vervuilt is, ff schoonmaken met carb. cleaner wil meestal wel helpen.
Dit kan ook voorkomen als je auto een poosje stil heeft gestaan.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: stationair CTR

Post by Jo& »

50ct wrote:Heb een probleempje nu het iets frisser is geworden met mijn CTR.
Motor draai bij stationair onregelmatig (hoog naar laag en omgekeerd)
Ook als de motor warm is,maar dan in mindere mate....Hondadealer heeft pas over 2 weken tijd ivm drukte....


Andere Honda dealer nemen! :roll:
Intey
Posts: 141
Joined: Sat Oct 14, 2006 2:14 pm

Post by Intey »

Maar zonder EGR kan ook vervuild raken het gasklephuis, mischien door de carterontluchting???!!
50ct
Posts: 52
Joined: Sat May 21, 2005 12:01 am

Post by 50ct »

:lol: tis verholpen het probleempje.....
Volgens de dealer zat er alleen een :roll: draadje wat losjes. Er werd verder geen defecten ontdekt. Ben weer blij... :lol:
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

50ct wrote::lol: tis verholpen het probleempje.....
Volgens de dealer zat er alleen een :roll: draadje wat losjes. Er werd verder geen defecten ontdekt. Ben weer blij... :lol:


Heb je niet gevraagd welk draadje?
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Die rode van de accupool :lol:
Nana korobi ya oki
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

RedSun wrote:Die rode van de accupool :lol:


Dan loopt ie helemaal niet meer stationair :lol:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Mijn CTR draait als het koud is in het begin altijd een hoger toerental, soms wel bijna 2000 toeren, maar als die een beetje op temperatuur is is het weg...
Ik dacht dat dat slim van Honda was om je motor sneller warm te krijgen oid...?!
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Joanne wrote:Mijn CTR draait als het koud is in het begin altijd een hoger toerental, soms wel bijna 2000 toeren, maar als die een beetje op temperatuur is is het weg...
Ik dacht dat dat slim van Honda was om je motor sneller warm te krijgen oid...?!


Ja dat is normaal...Maar hij zegt dat ie van hem steeds hoog/laag ging...Wat jij bedoeld is gewoon auto choke...(denk ik zo)

Wow herrinerer mijn 1e auto...Handchoke,,,,
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Mijn eerste auto had standaard een lampje wat uit ging alsie warm was :D
50ct
Posts: 52
Joined: Sat May 21, 2005 12:01 am

Post by 50ct »

Ik heb ook een olietemperatuurmeter in de car. Ook als ie op bedrijfstemperatuur (VTEC all the way :twisted: ) had de CTR het probleem. Maar tis nu verleden tijd!! 8)

@autodre. Had je toevallig een Starlet???
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

50ct wrote:Ik heb ook een olietemperatuurmeter in de car. Ook als ie op bedrijfstemperatuur (VTEC all the way :twisted: ) had de CTR het probleem. Maar tis nu verleden tijd!! 8)

@autodre. Had je toevallig een Starlet???


Nee mijn eerste auto was een Volvo 340 1.8GL..Echt een topbak, met achterwielaandrijving...Gekocht voor 700 piekies, had ik over omdat ik in 1 keer geslaagd was voor mijn examen :)

9 maanden later ingeruild voor een Hyundai Scoupe GT Turbo...Kreeg ik 700 EURO voor die volvo hehe
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

autodre wrote:
50ct wrote:Ik heb ook een olietemperatuurmeter in de car. Ook als ie op bedrijfstemperatuur (VTEC all the way :twisted: ) had de CTR het probleem. Maar tis nu verleden tijd!! 8)

@autodre. Had je toevallig een Starlet???


Nee mijn eerste auto was een Volvo 340 1.8GL..Echt een topbak, met achterwielaandrijving...Gekocht voor 700 piekies, had ik over omdat ik in 1 keer geslaagd was voor mijn examen :)

9 maanden later ingeruild voor een Hyundai Scoupe GT Turbo...Kreeg ik 700 EURO voor die volvo hehe


Sjow goede deal!
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Joanne wrote:
autodre wrote:
50ct wrote:Ik heb ook een olietemperatuurmeter in de car. Ook als ie op bedrijfstemperatuur (VTEC all the way :twisted: ) had de CTR het probleem. Maar tis nu verleden tijd!! 8)

@autodre. Had je toevallig een Starlet???


Nee mijn eerste auto was een Volvo 340 1.8GL..Echt een topbak, met achterwielaandrijving...Gekocht voor 700 piekies, had ik over omdat ik in 1 keer geslaagd was voor mijn examen :)

9 maanden later ingeruild voor een Hyundai Scoupe GT Turbo...Kreeg ik 700 EURO voor die volvo hehe


Sjow goede deal!


Mis mijn volvo'tje nog steeds :) Zodra ie wegenbelasting vrij is, koop ik er weer een :)
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Joanne wrote:Mijn eerste auto had standaard een lampje wat uit ging alsie warm was :D

Klinkt als Daihatsu. Erg handig, in de tijd dat er nog handchoke bestond. De meeste auto's hadden lampje dat aanging als je de choke uittrok. Had je op een gegeven moment niet in de gaten dat dat lampje nog brandde.
Locked