Heb een probleempje nu het iets frisser is geworden met mijn CTR.
Motor draai bij stationair onregelmatig (hoog naar laag en omgekeerd)
Ook als de motor warm is,maar dan in mindere mate....Hondadealer heeft pas over 2 weken tijd ivm drukte....
Een vergelijkbaar verhaal heb ik eens gelezen op ATR.ORG. Misschien daar eens even rondsnuffelen, maar ik denk dat Gangaran de spijker al een beetje op z'n kop heeft geslagen.
Is waarschijnlijk je IAC klep die vervuilt is, ff schoonmaken met carb. cleaner wil meestal wel helpen.
Dit kan ook voorkomen als je auto een poosje stil heeft gestaan.
50ct wrote:Heb een probleempje nu het iets frisser is geworden met mijn CTR. Motor draai bij stationair onregelmatig (hoog naar laag en omgekeerd) Ook als de motor warm is,maar dan in mindere mate....Hondadealer heeft pas over 2 weken tijd ivm drukte....
:lol: tis verholpen het probleempje.....
Volgens de dealer zat er alleen een :roll: draadje wat losjes. Er werd verder geen defecten ontdekt. Ben weer blij... :lol:
50ct wrote::lol: tis verholpen het probleempje..... Volgens de dealer zat er alleen een :roll: draadje wat losjes. Er werd verder geen defecten ontdekt. Ben weer blij... :lol:
Mijn CTR draait als het koud is in het begin altijd een hoger toerental, soms wel bijna 2000 toeren, maar als die een beetje op temperatuur is is het weg...
Ik dacht dat dat slim van Honda was om je motor sneller warm te krijgen oid...?!
Joanne wrote:Mijn CTR draait als het koud is in het begin altijd een hoger toerental, soms wel bijna 2000 toeren, maar als die een beetje op temperatuur is is het weg... Ik dacht dat dat slim van Honda was om je motor sneller warm te krijgen oid...?!
Ja dat is normaal...Maar hij zegt dat ie van hem steeds hoog/laag ging...Wat jij bedoeld is gewoon auto choke...(denk ik zo)
Ik heb ook een olietemperatuurmeter in de car. Ook als ie op bedrijfstemperatuur (VTEC all the way :twisted: ) had de CTR het probleem. Maar tis nu verleden tijd!! 8)
50ct wrote:Ik heb ook een olietemperatuurmeter in de car. Ook als ie op bedrijfstemperatuur (VTEC all the way :twisted: ) had de CTR het probleem. Maar tis nu verleden tijd!! 8)
@autodre. Had je toevallig een Starlet???
Nee mijn eerste auto was een Volvo 340 1.8GL..Echt een topbak, met achterwielaandrijving...Gekocht voor 700 piekies, had ik over omdat ik in 1 keer geslaagd was voor mijn examen
9 maanden later ingeruild voor een Hyundai Scoupe GT Turbo...Kreeg ik 700 EURO voor die volvo hehe
50ct wrote:Ik heb ook een olietemperatuurmeter in de car. Ook als ie op bedrijfstemperatuur (VTEC all the way :twisted: ) had de CTR het probleem. Maar tis nu verleden tijd!! 8)
Nee mijn eerste auto was een Volvo 340 1.8GL..Echt een topbak, met achterwielaandrijving...Gekocht voor 700 piekies, had ik over omdat ik in 1 keer geslaagd was voor mijn examen
9 maanden later ingeruild voor een Hyundai Scoupe GT Turbo...Kreeg ik 700 EURO voor die volvo hehe
Sjow goede deal!
Mis mijn volvo'tje nog steeds Zodra ie wegenbelasting vrij is, koop ik er weer een
Joanne wrote:Mijn eerste auto had standaard een lampje wat uit ging alsie warm was
Klinkt als Daihatsu. Erg handig, in de tijd dat er nog handchoke bestond. De meeste auto's hadden lampje dat aanging als je de choke uittrok. Had je op een gegeven moment niet in de gaten dat dat lampje nog brandde.