Lotus Elan v.s. DC2

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Lotus Elan v.s. DC2

Post by HondArd »

Gisteren op de meet and greet van AV geweest en nog even met Ralf Dennissen gesproken over het waarom dat ze met de DC2 niet zoveel gedaan hebben. Toen ik zei dat dat de beste voorwielaandrijver was en dat hij te weinig aandacht kreeg in de media tijdens de introductie kreeg ik van Ralf te horen dat er in het ontwikkelingscentrum van Ford een Lotus Elan stond als voorbeeld hoe je een snelle voorwielaandrijver moest maken. Dan vind ik het trouwens knap dat ze met hun snelle voorwielaanrijvers nog niet eens in de buurt zijn gekomen van de DC2 :twisted: .
Nu vraag ik me af: is die Elan dan echt zo goed? voor de volledigheid: ik bedoel dus deze auto
Image
Image
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ziet er niet uit..
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Gangaran wrote:Ziet er niet uit..


Dat was niet de vraag toch? :wink:
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Hahahaha spijt me. Ik weet echt niet of hij wel of niet goed is/was.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Uit de AV supertest van 1998 weet ik wel dat AV vond dat de ATR-CH1 ná de Elan kwam als het op voorwielaandrijvers aankwam (letterlijke quote: "Op de Lotus Elan na hebben we nog niet in een voorwielaandrijver gereden met zo'n grip") . De ITR-DC2 hebben ze daar nooit getest, en daar het algemeen bekend is dat de DC2 nét iets beter is dan de CH1 vraag ik me dus af waar de DC2 ergens staat ten opzichte van de Elan.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

De elan was in zn tijd de beste voorwielaandrijver. Dat is zonder twijfel te zeggen.
Alleen gaan fabrikanten steeds verder en leren ze van elkaar.
Direkte testen zijn er nooit geweest maar bv wel G-force tabellen die aangeven dat de ITR hogere G-krachten haalt dan de elan. Verder is hij ook sneller. De Elan heeft maar 162pk.

De ITR is de betere van de 2, ga daar maar van uit!
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Gaskleppie wrote:De ITR is de betere van de 2, ga daar maar van uit!

Dan vind ik het niet gek dat Ford nog steeds achterblijft op de DC2 in een direct vergelijk, hadden ze maar een DC2 in hun ontwikkelingscentrum moeten zetten :twisted:
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

IEDERE fabrikant heeft een DC2 in hun ontwikkelingscentrum staan als voorbeeld


echt waar
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Martin.O wrote:IEDERE fabrikant heeft een DC2 in hun ontwikkelingscentrum staan als voorbeeld


echt waar


Amen :wink:

De Lotus Elan was toffe car, maar is verkocht als concept aan KIA...

Waarom Ford een Elan heeft staan en geen DC-2?

Bij die hamburgervreters moet er een turbo op zitten; "more power dude".

Lotus weet echt wel hoe ze een goed onderstel moeten bouwen, FW drive hebben niet veel ervaring mee. Blij dat ze toen de Elise hebben gemaakt onder Romano Artiolli.
Ruben
Posts: 7
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:50 pm

Post by Ruben »

Ik ben als Eliserijder ook niet al te enthousiast over deze "new" Elan... Lotus en voorwielaandrijving gaan net zo goed samen als Porsche en SUV's vinnik ;) (De oer-Elan, die reed pas goed, zeker voor die tijd!) En Ford voorwielaandrijvers moet je ook niet overschatten... Heb een Fiesta ST voor dagelijks gebruik en nu met dit koude weer echt om de haverklap wielspin en torque steer (en hij is veel te soft geveerd). En dan hebben we dus nog maar over 150 pk, komt niet bij een type R in de buurt (ook niet qua prijs btw, vandaar dat ik er toch eentje rij ;) )

Grtz, Ruben
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

AIYOKU wrote:
Martin.O wrote:IEDERE fabrikant heeft een DC2 in hun ontwikkelingscentrum staan als voorbeeld


echt waar


Amen :wink:

De Lotus Elan was toffe car, maar is verkocht als concept aan KIA...

Waarom Ford een Elan heeft staan en geen DC-2?

Bij die hamburgervreters moet er een turbo op zitten]
De Elan staat bij Ford in Keulen.
Locked